Sign in to follow this  
Followers 0
kmil

Teplota 206 1.4i 8ventil rv2001

13 posts in this topic

Nevite nekdo,pri kolika stupnich ma otvirat termostat pro velky okruh chlazeni(i pro info jaky mam koupit,kdyz bude potreba)?Pri ceste do prace se mi to ohreje na 70 stupnu cca 8km.A to jeste moc nemrzne.Kdyz jedu delsi trasu,tak se to ohreje na 81 stupnu.Auto mam po bratrovi a ten tvrdi ze se mu teplota jak v lete,tak v zime drzela na 90 stupnich.Nevite jak je to u tohodle modelu s tou teplotou?PLS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predevsim to zmer nezavislym teplomerem, je stejna sance ze klame teplomer.

Teplota ma byt mezi 80 az 90 (90 je lepsi), ale jak rikam, muze ti blbnout termostat, ale taky teplomer.

Teplomer stoji do 200 Kc, koukni na www.gme.cz, hledej multimetr HC-DT830C 722-139

http://www.gme.cz/index.php?action=detail&sklcis=722-139&lk=&sk=&pict=&jaz=

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK,zkusím to.Jen jestli bratr nekecal a není to normální.Každopádně,když si pustím dřív ventilátor u topení tak na 3 stupen rychlosti - má to velký vliv na to,že se to ohříva pomaleji?Jednou jsem měl teplotu na 70 stupnich,pustil jsem si ventilator topeni na 3 stupen a min. o 8 stupnu to slitlo skoro hned dolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kmil

OK,zkusím to.Jen jestli bratr nekecal a není to normální.Každopádně,když si pustím dřív ventilátor u topení tak na 3 stupen rychlosti - má to velký vliv na to,že se to ohříva pomaleji?Jednou jsem měl teplotu na 70 stupnich,pustil jsem si ventilator topeni na 3 stupen a min. o 8 stupnu to slitlo skoro hned dolu.

Topení má asi 2 až 3 kW, když topí /chladí kapalinu naplno, hlavně v mrazu, tak to musí být znát.

[upravil dne 27.12.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já taky teď mívám kolem 80-85°.

Je to především proto, že sem přes léto dělal všechno možný abych teplotu shodil, taky kvůli zimě a klidné jízdě po dálnici, a pak kvůli tomu, že topím naplno.

Kdybych vypnul topení, jel po městě, tak se ně těch 90° určitě dostanu.

Jedna věc je, když má auto nízkou teplotu a netopí, druhá je když má nižší teplotu ale topí dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zkoušel jednu věc.Jel jsem,pak zastavil,když byla teplota ještě před 70 stupni.Sahnul na hadici u chladiče a na chladič a teplej nebyl.Teda ale na to jaká je už zima,tak ani ne moc studenej.Pak jsem zkoušel jet po městě s úplně vypnutým topením a teplota je pořád stejná jak se zapnutým,pořád kolem 81stupňů,někdy klesne i na 78-79stupnu.Nevíte přesně při kolika stupních má začít otvírat velký chl. okruch?A ještě když bych šel kupovat nový termostat,na kolik teda mám říct stupňů?

PS:Teploměr ukazuje dobře,zkoušel jsem to přídavným teploměrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no když jsem kupoval termostat já, tak měli jen jeden.. Takže výběr byl velice jednoduchý.. ;) Většinou mají na nižší nebo vyšší teplotu.. Na starém bylo vyraženo 85st, na novém nic.. :nevim Když jsem ho vařil, tak začal otevírat až těsně před varem, ale za jízdy mám s ním vodu na 85st..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zjistil,že onen termostat má napsáno 89°C.Znamená to tedy že při 89°C je plně otevřen nebo naopak má teprve otvírat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, mě ukazuje 206ka 1.4ka něco mezi 70 a 80ti stupni (ale důležitý je , jestli čidlo teploty pro budíky dává dobrý údaje - což u mě nedává (změřeno)). Sahary mi zapínaj, když mám na budíku přes 80 (v reálu přes 90stupňů - a tak by to asi mělo být).

Jinak celkově sou tam snad tři čidla. Jedno na budík v palubovce, další na spouštění sahary a ten poslední? žeby pro centrální jednotku? (no a sou různě barevný modré,žluté,zelené? :D

Termostat by měl otevírat při 89 stupních (při 90ti je už plně otevřenej)

Podchlazenej motor je naprd. Pokud máš teploměry, tak to poměř, vytáhni termostat a ohřívej ho ve vodní lázni a uvidíš jak a kdy otevírá. Jinak novej termostat stojí tuším kolem tři stovek,ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze by pracoval jen v rozmezi jednoho stupne,to se mi nejak nezda.Jak jsem procital fora,tak od zacatku otvirani az po uplne otevreni to bylo aspon 8 ci vic stupnu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už mám koupen nový termostat.Cca 380.-Kč s DPH u Peugeota.Jinde byla cena 340,takže sem bral přímo origoš.Mám ale ještě jednu prosbu.Nemáte někdo obrázek,kde se přesně vypouští voda s chlazení (bude stačit jen uputit) a pak kde všude jsou odvzdušňovací místa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po výměně teplota již dosahuje 89 stupnu.Akorád dříve držela krásně pevně a ted to dle teploměru v autě kolísá cca od 81 do 89 stupňu podle toho jestli jedu do kopce či po rovince.Dříve držela krásně pořád 89,nikdy neklesla a stoupla víc jen v zácpách.Tak to by mě tedy zajímalo čím by mohlo být tohle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myslím,že to ma byť tak ja mam 2 teplomery jeden na olej a druhy vodu,teplota oleja v motore po zahriati je stale na 85 a voda sa pohybuje od 70 - 90 podla zataženia motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.