Sign in to follow this  
Followers 0
Bohouš

extrémně zahřátý olej

21 posts in this topic

Rád bych poprosil problematiky znalejší kolegy.....trochu jsem o víkendu dal svému novému/starému 405 Mi16x4 do těla a přijde mě, že se hrozně rychle zahřeje olej. Během několika minut měl cca 140 stupňů (jeden dílek od konce ukazatele teploty což je 150), tak nevím zda je to úplně normální či zda není někde chyba. :myslim

A hlavně při takhle zahřátém oleji už se potom motoru ve vyšších otáčkách moc nechtělo - samozřejmě jsem to nezkoušel a nechal ho oddechnout.

Jinak teplota vody je mezi 90 - 100. Motor neklape, nečoudí, drží krásně volnoběh....a celkem jede :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bohouš

Rád bych poprosil problematiky znalejší kolegy.....trochu jsem o víkendu dal svému novému/starému 405 Mi16x4 do těla a přijde mě, že se hrozně rychle zahřeje olej. Během několika minut měl cca 140 stupňů (jeden dílek od konce ukazatele teploty což je 150), tak nevím zda je to úplně normální či zda není někde chyba. :myslim

A hlavně při takhle zahřátém oleji už se potom motoru ve vyšších otáčkách moc nechtělo - samozřejmě jsem to nezkoušel a nechal ho oddechnout.

Jinak teplota vody je mezi 90 - 100. Motor neklape, nečoudí, drží krásně volnoběh....a celkem jede :D:D:D

Já tedy nevím, jaký olej používáš a kdy si ho naposled měnil, ale z několika zdrojů mám, že normální teplota oleje je 85-105, 120 je zvýšená a ve 140 pokud k tomu dochází pravidelně bych hledal problém, nebo trvalejší řešení.

Každý olej snese trochu jinou teplotu bez ztráty vlastnosít a taky trochu jiné teploty dosáhne.

Vtomhle případě je důležitý nejen stav a kvalita oleje, ale i olejového filtru.

Znám trochu tvůj způsob jizdy panáčku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vector - auto se mě vrátilo z počátečního servisu, který cenou dosáhl skoro pořizovací ceny auta, takže komplet náplně jsou samozřejmě nové. Značku oleje nevím, ale je tam klasicky plná.... Navíc mechanik je celkem človíček na svém místě, takže tam určitě nenalij nějakej šunt...... Jenom to po dokončení servisu neprojel asi tak jako já s bráchou - ten jeho střep je přece jen lehčí a není snadné ho udržet za sebou....;)

Oddie - chladič oleje tam zřejmě není, alespoň o něm nevím.....:myslim

Dnes zkusím jak se to zahřeje při cestovní rychlosti a poté to začnu řešit. Prostě větší teplota jak 120 není chtěná... Díky za info :papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se přídám nad 120jsem ten olej nikdy nedostal (ani na okruhu v Brně kdysi).... takže asi tak....

:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jako mám 205GTi v cabriu z 75Kw tam mam 110Kw se zkrácenou prevodovkou atp. Prostě auto udělaný na sprinty a do vrchů.

Docela se divím Vasim teplotám. Mne jeste teplota vody nepresahla 75°C a oleje jestli se mi rucicka hla na jeden dilek, ale to byli extremni vedra a jezdil jsem s tim sprinty na letisti :)

Tak nevim mno, stabilne se mi teplota vody drží na 70°C vic ani tuk. A olej se mi vetsinou ani nehne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Knightey-

Tak jako mám 205GTi v cabriu z 75Kw tam mam 110Kw se zkrácenou prevodovkou atp. Prostě auto udělaný na sprinty a do vrchů.

Docela se divím Vasim teplotám. Mne jeste teplota vody nepresahla 75°C a oleje jestli se mi rucicka hla na jeden dilek, ale to byli extremni vedra a jezdil jsem s tim sprinty na letisti :)

Tak nevim mno, stabilne se mi teplota vody drží na 70°C vic ani tuk. A olej se mi vetsinou ani nehne :)

No nevím,ale já se divím těm tvojím teplotám,pokud ti voda ukazuje jen 70°C tak to mas asi vpr... termostat nebo nevim protoze to je uplně divny a olej se zahřejvá min na 85-90stupnů klidnou jízdou. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: John

Původně zaslal: Knightey-

Tak jako mám 205GTi v cabriu z 75Kw tam mam 110Kw se zkrácenou prevodovkou atp. Prostě auto udělaný na sprinty a do vrchů.

Docela se divím Vasim teplotám. Mne jeste teplota vody nepresahla 75°C a oleje jestli se mi rucicka hla na jeden dilek, ale to byli extremni vedra a jezdil jsem s tim sprinty na letisti :)

Tak nevim mno, stabilne se mi teplota vody drží na 70°C vic ani tuk. A olej se mi vetsinou ani nehne :)

No nevím,ale já se divím těm tvojím teplotám,pokud ti voda ukazuje jen 70°C tak to mas asi vpr... termostat nebo nevim protoze to je uplně divny a olej se zahřejvá min na 85-90stupnů klidnou jízdou. :o

Treba tam nema kat. Proto se mu nehreje voda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli ti tam ten človíček na svém místě nenalil MOGUL nebo třeba TITAN FUCHS to sou moc dobrý maziva :D :D :D :D :D

Ty nevíš že peugeot doporučuje TOTAL? To bych si ověřil na prvním místě páč značka oleje dělá s autem divy, i když má ten neznačkovej olej třeba stejnou specifikaci tak nesnese to co by měl což vim z vlastní zkušenosti :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohouš: Pokud tam chladič oleje není, tak je něco docela špatně - protože je stardardně i u dieselu.

BOSSCZ: Oleje Mogul používám asi 10 let, a dost pochybuju, že o nich víš byť jen zbla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

BOSSCZ: Oleje Mogul používám asi 10 let, a dost pochybuju, že o nich víš byť jen zbla.

byť jen zbla? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

OT: obavam se, ze kvalita oleje ma vliv akorat na chovani pri extremnich teplotach, nikoliv na to prehrivani. Takze se dohadujete o nicem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bohouš to asi nespozoroval cestou na nákup a pokud sem dobře četl jeho příspěvek tak dal klokanovi do těla :D

[upravil dne 23/10/06 BOSSCZ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja mam na svem GTi externi chladic oleje, daval se jen na exportni verze vetsinou s leveostranym rizenim asi kvuli J.A.R. v africe a kdyz davam autu sadu a jedu treba 10minut okolo 5000 ot.min. tak mam cca 135 stupnu ... (venku tak 28 stupnu)

pouzivam castrol formula RS 10w60 ktery zarucuje snad az dvakrat vyssi odolnost proti protrzeni olejoveho filmu pri 100°C nez 10w40, a nevadi mu ani 150°C. Akorat pak uz to nedavaji hydrostely (myslim ze XU9JA(Z) je stejne nema :-) )... nevyhoda a dost podstatna je ze je hustsi pri nizsich teplotach a kdyz tomu das poprdeli kdyz je to studene tak si rikas o problem ... taky ma logicky vyssi odpor pri nizsich teplotach takze ti to bere vykon ale zase az to poradne ohrejes tak ma jistotu ze nepridres motor :-)

voda mi jde klasicky na 90 pri volnejsi jizde 85 nekdy 80 kdyz se plizim na petku kolem 2500ot.min po okreskach ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Bohouš: Pokud tam chladič oleje není, tak je něco docela špatně - protože je stardardně i u dieselu.

:ojá teda taky nevím o tom že bych tam něco takového měl...

jak to vypadá (předpokládám že trubka) a kde to má být???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bohouš

Rád bych poprosil problematiky znalejší kolegy.....trochu jsem o víkendu dal svému novému/starému 405 Mi16x4 do těla a přijde mě, že se hrozně rychle zahřeje olej. Během několika minut měl cca 140 stupňů (jeden dílek od konce ukazatele teploty což je 150), tak nevím zda je to úplně normální či zda není někde chyba. :myslim

A hlavně při takhle zahřátém oleji už se potom motoru ve vyšších otáčkách moc nechtělo - samozřejmě jsem to nezkoušel a nechal ho oddechnout.

Jinak teplota vody je mezi 90 - 100. Motor neklape, nečoudí, drží krásně volnoběh....a celkem jede :D:D:D

Ahoj a nebudes mat problem s ukazovatelom teploty? Mozno ta ukazovatel zavadza? Skus sa ubrat aj tymto smerom. Nikdy nemozes vylucit ukazovatel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mk405

Původně zaslal: oddie

Bohouš: Pokud tam chladič oleje není, tak je něco docela špatně - protože je stardardně i u dieselu.

:ojá teda taky nevím o tom že bych tam něco takového měl...

jak to vypadá (předpokládám že trubka) a kde to má být???

Copak máš pod olejovým filtrem? Nevedou do toho náhodou dvě hadice, jedna z termostatu a druhá ze spodku chladiče? Copak to asi bude? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: mk405

Původně zaslal: oddie

Bohouš: Pokud tam chladič oleje není, tak je něco docela špatně - protože je stardardně i u dieselu.

:ojá teda taky nevím o tom že bych tam něco takového měl...

jak to vypadá (předpokládám že trubka) a kde to má být???

Copak máš pod olejovým filtrem? Nevedou do toho náhodou dvě hadice, jedna z termostatu a druhá ze spodku chladiče? Copak to asi bude? :)

je tam :super:D

nějak mě nenapadlo že bude vodní přes chladič, hledal jsem tu nakroucenou trubku co se chladí vzduchem jako u WRC :aut

... alespon jsem chytřejší, dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohouš: kdyztak jsem tu nekde mel chladic oleje z TD i s vetrakem:super. Muzu se po nem kouknout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.