Jump to content

206 cc mikrospínač v kufru - čím nahradit? "Vyřešeno + schema a návod"


razor
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám 206cc MUX a chtěl bych se zeptat, čím můžu nahradit mikrospínač (čidlo) které signalizuje dovření střechy. Upadl mi z něj ten plíšek, co spíná mikrospínač a nejde tam nasadit zpět - ta umělá hmota už je rozpadlá.

Když ten mikrospínač odpojím a v konektoru proklemuju kontakty abych simuloval sepnutý mikrospínač, tak přestane střecha fungovat uplně (ani nepípnou háky, když je odjistím). Z toho usuzuji, že mikrospínač má při sepnutí určitý odpor a nějaká jednotka pozná, že je to natvrdo \"zkratované\" a že to není to tlačítko.

Zajímá mě tedy čím ten spínač nahrdit. Například v GME.cz mají spínačů mraky a tak nevím jaký zvolit.

Přkládám obrázek - není to sice z 206cc ale je to velmi podobný spínač.

Díky za odpověď. :super

post-16407-14109639479827_thumb.jpg

[upravil dne 22.8.2014 21:26 od razor]

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, tak jsem to vyndal z auta a je to jen spínač (dva kabílky) a sepnout ho musím samozřejmě v urřitou dobu, to je taky jasný.

Střecha je teď nahoře a to tlačítko by mělo být v tuto chvíly sepnutý. Když to teď proklemuju, tak se nic neděje. Ani nepípne odjištění těch háků. Když tam zapojím tlačítko a sepnu ho (lepící páskou), tak to jede.. Pak ho musím zase v určitou chvíly rozepnout a dovře se víko kufru.

Ale proklemování nefunguje. Jak je to možný?

Link to comment
Share on other sites

čau, tak jsem tam dal jiný spínač a nic se neděje - ani nepípne odjištění háků..Když zkusím tlačítko střechy, tak pípá... Ale když odepnu háky, tak nic. Normálně to vždycky houklo, když jsem je odepnul. :myslim

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, našel jsem původ problému..

Ten mikrospínač je \"kouzelnej\" a auto pozná jestli je zapojenej, nebo ne... Když místo něj zapojím jiný spínač, tak auto ví že tam je jiný a nic nefunguje.

Když jsem ten původní mikrospínač rozdělal, tak jsem zjistil, že to prostě není jen tak tlačítko ON\\OFF ale obě pozice jsou ON.. Podle mě v jedné poloze přes mikrospínač prochází jen např. 5V a při stisknutém prochází 12V nebo něco takového, každopádně v obouch polohách něco prochází a stisknutím se to změní.

Dali jsme s kámošem auta k sobě a když jsme přes dráty propojili jeho mikrospínač s mým autem, najednou vše funguje.

Mikrospínač pro roletku v kufru už je ale klasický ON\\OFF. Takže ten jsem opravil, ale musím teď sehnat ten ve střeše..

post-16407-14109639404528_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A nemáš prostě jen obrácenej spínač? nevím jak je origo, ale třeba máš původní v klidu sepnutej a ten novej naopak rozepnutej.. a pak ti to nejde, když je to obráceně...

Z praktického hlediska nelze, aby tam šlo 12 nebo 5V.. maximálně by musel v tom spínači být odpor.. ale ten by se opět nechal změřit jakej je při zmačknutém/nezmačknutém spínači... ;) ale spíše se zaměř na to co jsem psal na začátku :)

Link to comment
Share on other sites

A nemáš prostě jen obrácenej spínač? nevím jak je origo, ale třeba máš původní v klidu sepnutej a ten novej naopak rozepnutej.. a pak ti to nejde, když je to obráceně...

Z praktického hlediska nelze, aby tam šlo 12 nebo 5V.. maximálně by musel v tom spínači být odpor.. ale ten by se opět nechal změřit jakej je při zmačknutém/nezmačknutém spínači... ;) ale spíše se zaměř na to co jsem psal na začátku :)

Určitě to tak není... Zkoušel jsem to celý den.. Když jsem ten spínač propískával tak je v obou polohách sepnutý.. Je tu i varianta s tím odporem.

Ale pokud tam zapojím jiný spínač(kasický ON\\OFF), tak to nefunguje..Celý systém se přeruší - nepípne ani odjištění háků.

Třeba spínač pro zástěrku v kufru už je normální klasický ON\\OFF .. Ale tenhle ne..

Link to comment
Share on other sites

Teď jsem rozebral to původní tlačítko a sundal jsem z něj všechno co šlo a oběvil se malinký tišťák s odpůrkem, takže to pouze zapojím mezi nový spínač a původní konektor a mělo by to fungovat.. :D

Dám pak zase vědět a nafotím to.. :papa

Link to comment
Share on other sites

Pořádně změř ohmmetrem, co to má dělat a pak nahraď.

Kdysi, v neMUX, se používaly \"odporové sítě\" pro několik spínačů paralelně (nebo seriově), na stejné dvojici drátů. Podle zařazeného odporu řídící jednotka rozeznala, o co jde. Tím veselejší bylo, luštit to - např. zatažená ruční brzda hlásila málo kapaliny, anebo mně se přelaďovalo rádio při přidání hlasitosti:mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...