Jump to content
  • Current Donation Goals

ochranný nátěr spodku


zoby

Recommended Posts

před zimou chci natřít spodek auta.

proto bych vás rád poprosil o nějaké rady co použít a jaký postup:myslim

začátek je jasný, odstrojit co se dá, obrousit rez, několikrát odrezovač...

a co pak?

základovku? jestli jo, tak jakou? stačí obyč?

a jaký nátěr?

tlumex? gumoasfalt? barvu na silnice?

díky moc

Link to comment
Share on other sites

hele já měl postup uplně prostej,dál sem to o vejkendu....jelikož sem tam neměl jediný rezatý místo,což je dobře:P tak sem to jen očistil od prachu a přetřel sem to nákým tlumexem,ještě ted někdy nechám vystříkat dutiny a fertig:super

Link to comment
Share on other sites

Já sem nic neodstrojoval prostě sem jen umyl spodek nechal uschnout a nastříkal tlumexem, a v poho.

já to takhle udělal zatím jen nednou(mam auto teprve 1 rok), ale táta to takhle dělal s každym autem a v poho teď má R19 už asi 9 let a spodek je naprosto v poho

Link to comment
Share on other sites

jen vlastně malej dotaz: stříkáte to nebo natíráte?

tak mě napadlo jak to jde natírat, já dycinko když to stříkám tak mám cákance až na střeše. ale mam to za půl hodky hotovy, ale kapky co sem neutřel nacházím i teď po roce

Link to comment
Share on other sites

Ja zadnej rez radsi necistim asi bych se lekl der, auto zvednu, ocistim nejvetsi kusy blata co by upadly a zbytek prestrikam \"

humel smesi\" ta se posledne skladala z oleje nakyho asvaltovyho srace + neceho na splichani dutin co jsem koupil v obchode.

Bohuzel presne slozeni smesi neznam ale spodek mi nerezne a nebo to aspon neni videt :D:D:D

No a stim spodkem se vyplati urcite i splichnout dutiny nicemu to neublizi jen prospeje.

A lepsi to mozna delat pokud mozno za tepla lip to chytne a vleze do mensich der.

Link to comment
Share on other sites

Já jsem to dělal na rapidu, jen jsem to ostříkal a potom natřel Tlumexem. Byl jsem jako prase s velkým P, ale účinek dobrej. Pak jsme to na kámošově šáde stříkali a bylo to lepší. Normálně nějakým Asistem za 3 kila. Když budeš opatrnej, tak nebudeš mít auto jako prase a ani ty nebudeš. Já osobně říkám.....nastříkat je to lepší.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Hadra

Já jsem to dělal na rapidu, jen jsem to ostříkal a potom natřel Tlumexem. Byl jsem jako prase s velkým P, ale účinek dobrej. Pak jsme to na kámošově šáde stříkali a bylo to lepší. Normálně nějakým Asistem za 3 kila. Když budeš opatrnej, tak nebudeš mít auto jako prase a ani ty nebudeš. Já osobně říkám.....nastříkat je to lepší.

:bojim:bojim:bojim
Link to comment
Share on other sites

Na rez jsem dával odrezovač a základovku od Body (tuším 969) dva nátěry Tlumexu. V exponovaných místech (blatníky, podběhy) pak od Body přípravek na blatníky, taková ta tlutší asfaltově vypadající věc, přelakovatelná.

Někdo má výhrady před odrezovačem. Mně se zdál jako dobrá věc, co funguje. Ovšem jejich základovka je absolutně nejlepší. Podle pár zasvěcenců na barvy říkají, že je to nejlepší co se za rozumný peníze dá sehnat (je taky pěkně těžká = čím těžší, tím lepší ..)

Link to comment
Share on other sites

No. Takže: tyhle pažouty už maj celej spodek nastříkanej tlustou vrstvou plastu, takže přes to je blbost něco stříkat či malovat - dononce to v některých nevhodných kombinacích může spíš uškodit. Takže, pokud chcete dělat něco na spodku, doporučuju otrhat/orvat ty nedržící odchlíplé kusy a puchýře, pod kterými je rez, nejlépe drá?ákem do flexy (vrtačka je na nic), orvat skutečně vše co nedrží, vzít to tím odrezovačem a základovkou, a po důkladném vyschnutí buď přemáznout polyuretanovým konstrukčním tmelem (např. www.soudal.cz - jmenuje se to přímo Konstrukční tmel - nebo něčím podobným od jiného výrobce, dělá to snad každý), a nebo nastříkat plastem od Body apod - s tím je sice práce jednodušší, ale dělá to tenčí a míň držící vrstvu. Případně, pokud jsou někde vlasové prasklinky, ale jinak to drží, přestříkat něčím vzlínajícím - např. Resistin. Natírat nic nedoporučuju - akorát se zapatláte, a výsledek je stejně naprd....

Jinak u všech těhle Peugeotů je kritické místo podlaha fufru a hlavně prostor nad nádrží - takže nejlepší co můžete udělat je sundat nádrž (a případně i zadní nápravu - pokud chystáte repasi, tak vše při jednom), udělat takhle celou zadní část podlah (u 205 i s brzdovými trubkami, co vyloženě hnijou), a máte od toho klid. Jinak u 205 doporučuju věnovat pozornost ještě špičkám předních podběhů - to je další kritické místo (novější modely tam konečně mívají plastové kryty).

O vystříkání dutin snad asi psát nemusím, to je jasné. Jen bych zdůraznil potřebu mít pročištěné odtokové díry v prazích - u mé první 205-ky byla jedna strana ucpaná, a za čas se tam nashromáždilo tolik vody, že tekla do interiéru. Po proražení té díry do prahu vyteklo přes 10 litrů...

Link to comment
Share on other sites

Guest dtyrkas

Tak tak, podlaha se v blizke budoucnosti bude u me vyvarovat a pak zespoda strikat, zkuste si taky u kombika 405ky odkryt koberecek kufru ;)

Link to comment
Share on other sites

Ještě koukám, že jsem to nenapsal úplně srozumitelně - ten polyuretanový tmel je jen na opravu míst, kde byla orig. tlustá vrstva plastizolu, namatlat se to dá stěrkou. Tu podlahu kufru a prostor nad nádrží doporučuju přejet drá?ákem, příp. odrezit a vzít nějakým odpovídajícím základem, a pak přestříkat tím prskacím plastem na podvozky od Body apod - tam ta necelý mm vrstva bohatě stačí.

Link to comment
Share on other sites

plánuju přesně co doporučuje Oddie:

sundat nádrž a zadní nápravu, obrousit rez na dně kufru a pod nádrží, zatmelit a při té příležitosti vymenit komplet brzdové trubky a hadice...

jen je problém s tím rezistinem, že nemám kompresor abych to mohl stříkat. Tyto věci jsem ještě ve spreji neviděl, tudíž vybrousím i ty praskliny a přetáhnu to komplet...

díky moc za pomoc...:papa

Link to comment
Share on other sites

Tak si ten kompresor půjč, ne? Rozdíl je to obrovskej. To Body existuje i ve spreji, ale cena na nastříkanou plochu je víc než dvojnásobná, a vrstva je slabší. Ten sprej používám na opravu drobností. Jináč, na tos měl pamatovat v létě, teď už bych to nedělal, je vlhko a zima, nebudeš to mít suché a budou se ti tam dělat bubliny. Dtto dutiny, tam je to ještě horší, tam ta zkondenzovaná vlhkost schne pár dnů...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...