mirek03 Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Mam asi blby dotaz ale zeptam:snad me tady neukamenujete:mad: budu novy majitel 406 1,816V a zajima me pri jakych rychlostech/otackach se radi..tzn. 1-do kolika km,2-atd,3-,4-,5-....ptam se pac zatim sem jezdil v autech bez otackomeru atd. a tak chci vedet jak motor co nejlepe vyuzit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave_k Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 No pokud chceš svižnější jízdu tak musíš tenhle motůrek držet ve vyšších otáčkách (4000 a vejš). S tím je spojená samozřejmě i spotřeba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biker Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 asi nejhorší je to podtáčet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezkovi.voci Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 Maximální krou?ák se pohybuje kolem 3500 ot. Já teda řadím při volnejší jízde třeba kolem 3000, když potřebuji svižně tak to samozřejmně vytočím. Jinak zajímavej dotazz ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 Jezdi normálně. Jestli chceš nižší spotřebu a delší životnost, tak nižší otáčky \"styl pantáta\"(kolem 1800-2500), jinak \"sportovní styl\". PS: koupili jsme teď do firmy jeden starší 1,8 16V a jezdí za 6,0 až 6,3 l - jsou to dálkové jízdy kombinované s městským provozem 70/30%. [upravil dne 4.9.05 P607Olda] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 radim podle sluchu a podle potrebne sviznosti jizdy, pokud jedu na spotrebu, radim na rovine nebo z kopce 5ku uz pri 60, taky je mozne uspesne radit 1-3-5 pri cca 0-30-60km/h Pokud potrebuju opravdu hodne akcelerovat radim 4 treba az pri 110 ( to same napriklad podrazeni na 3 pri rychlosti 80km/h k dosazeni potrebne akcelerace k napr predjeti kamionu). Kdy prestava motor tahnout snadno poznas a pak staci zaradit chvilku pred otackami kdy k tomu dojde ( tenhle styl jizdy se ale samozrejme projevi na spotrebe) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirek03 Posted September 4, 2005 Author Share Posted September 4, 2005 diky hosi za rady...tak uz se tesim na jizdu :-) to 607olda:fakt do 7litru???se mi to nejak nezda..ale kdyby to byl fakt tak neni co resit takze behem tohoto tydne se stanu new majitelem 406 snad to vyjde.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Fakt, ta spotřeba je taková, jestli jsem něco zkreslil, tak ten poměr - město/dálkové, je tam více dálky. Spotřeba stoupá s rychlostí, toto jsou jízdy okolo 90 - 100 km/h. Město dá taky zabrat, ale vůbec nejdůležitější je lehká noha. To značí zrychlovat rozumně, do kopců už nezrychlovat, ale vyjet stálou rychlostí - švunkem. Kdo má před očima displej okamžité spotřeby, tak ví, že např. každý kruháč nebo předjetí zvýší okamž. spotřebu na dvojnásobek. Další trik známý už 50 let: stále při jízdě zkoušet, jestli by šlo nepatrně ubrat plyn - jestli to nemám \"protláplé\". Protože jestli tlápnu na plyn, auto už více nezrychluje, ale spotřeba se zvýší. Je fakt, že mám už hodně najeto (700t), jezdím denně stovky km, takže můj postoj je už ryze racionální - nač vyhazovat tisíce do záchodu. Mám dlouhodobou spotřebu na 2,2HDi 5,9l. Moje zásada: nejezdit moc rychle ani moc pomalu. K 406 Ti blahopřeji, je to dobré auto. Elegantní, pohodlné a dobře se v něm jezdí. Nezapomeň po koupi na výměnu oleje a rozvoďáku, pokud nemáš jistotu, že to bylo vyměněno. Asi také nějaké další věci - destičky, kosti stabilizátoru atd. To jsou běžné spotřební věci, akorát bývají zhuštěny do okamžiku prodeje (prodávající to určitě odkládal, že to už prodá). Počítej tak 15 tisíc rezervy \"na přivítání občánka\". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 pokud se mam pridat k vyctu veci ktere stoji za to zkontrolovat, tak i tloustku brzdovych kotoucu, u me 406 po koupi byly na vyhozeni ( narozdil od desticek, ktere najely jeste 30 tis km ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirkap Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Jak už bylo psáno, řadit se dá různě, ale třeba i 1 – 50km/h, 2 – 80 kmh, 3 – 120 kmh, 4 – 160 kmh, 5 –až do 197kmh Ale to už je extrém Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezkovi.voci Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Tak jak řiká Jirkap. Když potřebuju opravdu hodně akcelerovat, tak točím 4ku třeba do 150 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MilaS Posted September 5, 2005 Share Posted September 5, 2005 Já řadím spíš podle otáčkoměru než podle rychloměru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sepp Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Fakt super dotaz ?! Radim podle citu /sluchu/ - na otackomer nemam cas porad koukat a radit podle rychlomeru je blbost - sedesatka z kopce ma je jina nez sedesatka do kopce. Jinak radit ve \"4000 a vejs\" - dekuji, nechci auti odepast po par letech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Původně zaslal: Sepp Fakt super dotaz ?! Radim podle citu /sluchu/ - na otackomer nemam cas porad koukat a radit podle rychlomeru je blbost - sedesatka z kopce ma je jina nez sedesatka do kopce. Jinak radit ve \"4000 a vejs\" - dekuji, nechci auti odepast po par letech. Seppe, taky ty ma 1.6ku a tady je rec o 1.8 16V, ta 16ti ventilova technika potrebuje prave vysoke otacky aby davala patricne zrychleni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andy99 Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 Původně zaslal: mirek03 Mam asi blby dotaz ale zeptam:snad me tady neukamenujete:mad: budu novy majitel 406 1,816V a zajima me pri jakych rychlostech/otackach se radi..tzn. 1-do kolika km,2-atd,3-,4-,5-....ptam se pac zatim sem jezdil v autech bez otackomeru atd. a tak chci vedet jak motor co nejlepe vyuzit... myslim že řadit při 3000-3500 ot/min je kompromis mezi výkonem a spotřebou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.