Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1,6 Hdi - na co si dat pozor alebo aky motor do 308 najlepsie?


Y2K

Recommended Posts

Zdravim,

co sa tyka 1,6 hdi, odporucam hladat v euro 5 verziach (cca po r.v. 05/2010), oznacenie DV6DTED (68kW) a DV6C (tusim 82 kW) - maju viacero konstrukcnych zmien, hlavne prechod na dvojventilovu techniku SOHC (odpada predosla retaz medzi DOHC vackami), poopravene problemy s mazanim turba... Sice sa tymto nevyhnete FAP-u (iba ze by ste narazili na cerstvu DV6DTED M, resp DV6C M-ale tie su pomerne nove-su to Euro 4 verzie bez FAP-u, ale maju vsetky konstrukcne upgrady ako Euro5).

Z vlastnej skusenosti (mam DV6DTED 68kW) mozem povedat ze 68kW mne osobne postacuje-mam len kratky hatchback a jazdim vacsinou sam/max vo dvojici. Co ale na 68kW verzii trochu mrzi je 5 stupnova prevodovka, ktora ma pomerne dlhe sprevodovanie. Na druhej strane dialnicnych 130 km/h u mna na 5-ke znamena 2600-2700 ot/min (dlhodoba spotreba na dialnicnych usekoch pri tempe 130-140 je 5,3l/100km). Ani radenie nie je tak presne ako u konkurencie alebo u 6 stupnovej prevodovky u vykonnejsej 1,6hdi.

Potencialnou vyhodou 68kW varianty je, ze nema dvojhmotovy zotrvacnik, nema VGT turbo a nema piezovstreky, ale klasicke solenoidove. VGT trochu chyba, ak clovek presedlava z atmosfery, pretoze motor je pouzitelny tak od 1600 otacok, potom ale ide velmi dobre.

Pre nenarocnych myslim postacuje do HB verzie 68kW, inak do kombiku 82kW alebo idealne 2,0 hdi. Myslim ze uzivatelia s 2,0 hdi potvrdia, ze narast spotreby oproti 1,6 hdi nie je taky velky, na druhej strane rezerva vykonu aku 2,0 ma je velmi dobra vec.

2,0 hdi je ale v 308 ako safranu, mozno na nemeckom trhu by ste nasli viac kusov.

Obvykle zvyknem pri kupe jazdeniny doporucovat kupu benzinu, ale ak by bolo na mne, v pripade PSA by som nad benzinmi ani na chvilu neuvazoval.

[upravil dne 24/9/13 13:01 od mz86]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě se vším souhlas, fajn rozbor!

Snad jen námitka, že 68 kw stačí v pohodě i v kombíku. (jasně víc je vždycky líp), ale třeba ten dvouhmoták, kterej u 68 kw neni a mnoho motoristů straší, klidnější řidič možná víc kw oželí. Za sebe ani nemám pocit, že by 68 kw byl v sw líný. To auto lítá!

A rozhodně bych se u Peugeotu nebál nafty. Myslim, že při každm tankování to jen oceníte u stojanu. Já na nádrž udělám 1300 km, takže cesty za mořem v podstatě i bez nutnosti tankování.

Měl sem možnost jet s různými Hyundai I30 apod...a lidi, to jsou auta jen na efekt! 1,6 vůbec netáhla, na dálnici sem ze 110 vůbec nemohl zrychlit. Odezva mezi plynem úděsná..máte pocit, že vaše sešlápnutí běží přes 10 počítačů..

Mělo to šestikvalt, byl to benzín. Čekal bych, že to pojede..

Když sem sedl do svý 1,6 Hdi, měl sem pocit, že mam sporťák, že v klidu předjedu kdy chci, takže at si kdo chce haní, Hdi jsou už prostě zmáklý.

[upravil dne 24.9.13 14:56 od Davis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, slabší verze je bez dvouhmotového setrvačníku, má \"jednoduchou\" spojku. To je plus v případě opravy. U \"dvojhmoty\" se všude uvádí, že v případě průšvihu je to ranec.

Ale to nevim, nakolik je pravda a nakolik se u těchto aut podělávají. Takže aby nevznikala panika, možná jsou to zbytečné obavy. Ono také se pořád píše, co vše u dieselů odchází, jak málo vydrží vstřiky a turbo a také to není jednoznačně pravda...

Třeba u 308 jsou dle fóra nyní větší potíže s benzinovými motory. (Převážně díky otřesné kvalitě paliv na tuzemských čerpačkách)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky myslím, že 1,6HDi 68kW u SW na běžné ježdění bohatě postačuje (66kW bude na tom asi vykonově stejně, ale má navíc výhodu, že je bez FAPu), naše spotřeba za prvních 2tkm 4,7l... jako slabinu beru 5-ti kvalt (dlouhé převody, dlouhé dráhy řad. páky), s 6-ti kvaltem by bylo ježdění příjemnější hlavně ve městě

Jinak porovnání s Hyundai I30 jak psal Davis můžu taky potvrdit, měli jsme ji zapujčenou na celý den, motor 1,6GDI byl mrtvolný oproti dieslu a navíc se spotřebou 8l... ale jinak pěkné auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak můžete porovnávat 1.6 a 1.6 hdi to jste trochu padly na hlavu ne:myslim

A u ojetiny to není jen o spotřebě,az se to hdi začne srat a zahuci do něj 30000 tak výhodná spotřeba bude kde....

Na benzinu se toho může posrat podstatně méně a díly motoru jsou daleko menší ceny než u nafty.....klidně bych šel do benzina 2.0

[upravil dne 25/9/13 08:22 od Charlie 1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak srovnáváme kubatury, které můžou lidi nejčastěji volit, pokud se rozhodnou pro naftu nebo benzin. Dřív auta 1,6 v benzinu s porovnání s naftou lítaly, teď už to z mýho pohledu neplatí. A na benzínu se toho může taky podělat..nevim, jezdim 15 let s naftou a nikdy od PSA (naštěstí) na motoru nic zásadního neodešlo.. tak jen možná osobní dojmy. A k tomu mi mechanik potvrdil, že průšvih je teď s benzínama.. Taky už to dávno neni jen svíčka a válec... ;)

Já bych prostě dneska nechtěl auto, který by bralo cca 7litru - štvalo by mě to každej tejden u stojanu. Proč platit pravidelně při tankování víc, brrr. To, že se něco rozbije, hrozí každýmu autu a soudě dle fora, případný potíže s auty zas tak často nesouvisí s motory, ale různými čidly, elektronikou, konfigurací, apod.

[upravil dne 25.9.13 08:43 od Davis]

[upravil dne 25.9.13 08:45 od Davis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že to Charlie 1 myslí dobře, stejně tak i Davis má zase dobrou zkušenost s naftou, sám jsem kupoval 308 1.6VTi (r.v. 2009) - bohužel i mě potkalo cukání, atd. jak se tu zmiňuje kvalita paliva, atd. No teď ji má bratr a jezdí, na jaře jsem kupoval 308SW a hodně opravdu hodně jsem se rozhodoval jestli nevzít právě hodně zde zmiňovanou 68kW 1.6HDi. Můj kolega v práci je zastánce \"všeho\" čím se dopraví do práce, ale klidně i ve smyslu social výbavy v Thálii, prostě aby ho to dovezlo a nestálo ho to po X tisících najetých km spoustu peněz. Jak mi řekl, nechci a nebudu kupovat auto nový i když bude mít najeto třeba 150tkm, proto jezdí právě v benzínu a neřeší nic krom spotřebních věcí (olej, brzdy, rozvody). Sám právě jsem zvažoval obavu z drahých dílů na HDi, možná neopodstatněně, ale možná ne. Myslím, že Charlie to myslel tak, že právě třeba po 150tkm najetých se jistě najde opravdu více dražších dílů u HDi, u kterých bude hrozit možná výměna, než u \"benzínů\". Samozřejmě pokud člověk koupí auto, najede na něm \"ideálních\" 100-120tkm a prodá ho, tak i vcelku chápu, že jakákoli vážnější obava z dražšího servisu, nebo následných dalších odpadá a jde se a koupí se nové a opět se bude jezdit \"na spotřebu\", která je krásná, ale právě tím dražším servisem se její krása sníží až možná k nule. Takže i David má asi pravdu, ale věřím,ž e je to hodně o tom, kolik tkm na autě najede, než se ho \"zbaví\". Můj strýc má třeba Renaul Megane 1.5DCi, pořád se mi chvástal jak je super jezdit za 4,5l, já mu to věřím, říkal, a nestojí mě to nic, no jasně, do 100tkm pohoda, aktuálně nechal auto synovi a ten už začíná řešit právě ty závěžnější závady. Odborník nejsem, rád si lecos pročtu, ale obrázek si udělám až se bavím s majiteli a opravdu vidím, že má někdo auto déle jak právě těch 120-150tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod to me podepiš.....konstrukčně je prostě benzin jednoduší než nafta,turbo,vysokotlaké vstriky ,sama čidla a co je složitější se i většinou i sere... A tak to holt je ,ale u nájezdu do 200000 km asi neresit....

Pokud chci jezdit levněji než s naftou tak benzin +LPG...jednoduchý motor a skvělá spotřeba,ale to je už jiná kapitola.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod to me podepiš.....konstrukčně je prostě benzin jednoduší než nafta,turbo,vysokotlaké vstriky ,sama čidla a co je složitější se i většinou i sere... A tak to holt je ,ale u nájezdu do 200000 km asi neresit....

Pokud chci jezdit levněji než s naftou tak benzin +LPG...jednoduchý motor a skvělá spotřeba,ale to je už jiná kapitola.....

JJ osobně jsem i já uvažoval o LPG(bratr už pokukuje taktéž), ale jak sám říkáš - jiná kapitola - aktuálně mám záruku tovární na 5 let, takže to byla taková moje \"pojistka\" na případné problémy a hotovka :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, drahé závady straší. Určitě jsou oba názory na místě. Komu se něco drahýho podělá, oprávněně musí naftu nenávidět.

Já jen, za sebe, že se nafty tolik nebojim - že o komplikacích čtu vždy jen z tisku. V okruhu znýmých s naftou naštěstí také nikdo hrůzostrašné scénáře nezažil. Ale může se stát průšvih, to je jasné. Boj nafta vs. benzin bude vždy :))) Pravda je, že u aut třídy 308, Focus, octávka mi připadá, že drtivá většina u nás už jezdí v naftě - soudě na ulici, před barákem, a tak. Takže nevim, že by to podělávalo. V benzinu jezdí už spíš menší auta, tam to chápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...