GOGO Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 panove poradte kde bych nasel toto cidlo a jaky tam ma vyznam ? problem je v tom ze pocitac diky tomuto cidlu jede na pohotovostni rezim a nepusti otacky vic jak 3000 , pak se rozsviti Kacko , ubere benzin a zhasne (Kacko ,ne motor) a toto se opakuje ........ byl jsem na dvou diagnostikach , pokazde u nekoho jineho a v autorizovanem mi rekli ze lambda hazi spatne udaje , tak jsem ji vymenil a dela to stejne a pri druhe ze je to prave ten snimac tlaku vzduchu v sani ...... myslite ze by stacilo vymenit tohle cidla a bude to ready ? diky Peugeot 306 2.0i SXi r.v. 94 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Snímač tlaku nasávaného vzduchu mají jen turbínové motory. Ve tvém případě se jedná o MAF senzor - tedy o váhu vzduchu. Udaje z ní potřebuje zásadním způsobem ECU motoru. Tohle by ale mělo být na diagnostice patrné. Jasně napíše chybu závady a zkušený mechanik s diagnostikou nemůže přece dát mylné informace. Bud má diagnostiku, která mu přímo vypíše slovně o jakou chybu se jedná, nebo nahlásí číslo chyby a k němu je v manuálu diagnostiky přiřazeno vysvětlení. Zajeď někam, kde jsou opravdu odborníci a načtou ti závadu správně. Pak ušetříš za další možné sensory a pod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Péťa Posted August 3, 2005 Share Posted August 3, 2005 Kde jsi s tím byl? Na Choustníkovo Hradiště lidi docela nadávají. Možná bych zkusil zavolat do Nissanu ve Studenci (Auto Junek), jestli by to uměli. Dále mi doporučovali nějakýho autoelektrikáře v Hradci Králové. Dělá mistra na automobilním učilišti (ve skladištní oblasti) a prý je velký machr na autoelektriku. Možná bych někde našel vizitku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOGO Posted August 3, 2005 Author Share Posted August 3, 2005 no bohuzel jsem s tim byl v choustnikaci a tam mi prave rekli ze je to URCITE lambda , tak jsem ji vymenil a dela to stejne ...... pak mi tvrdili ze po vymene je potreba tu chybu vymazat tudiz jsem zajel k nekomu jinymu na diagnostiku a ten mi zase rekl ze je to \" snimac tlaku vzduchu v sani \" , primo jsem to videl ze to tam napsane , tak nevim . junka znam , zkusim mu cinknout ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOGO Posted August 3, 2005 Author Share Posted August 3, 2005 zajimalo by me tedy jestli ten MAF senzor je vaha vzduchu nebo neco uplne jineho ? a kolik to odhadem stoji ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miku Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 Mám podobný problém,akorát se \"zatím\" neprojevuje na chodu motoru.Po nastartování mi někdy delší dobu svítí \"K\". Na diagnostice u pažoutů mi napsali : přechodná závada - funkce elektroventilu tlaku turbodmychadla - přerušený obvod nebo zkrat na kostru. Jestli někdo ví , kde se přesně nalézá zmíněný el.ventil , byl bych vděčný. Jedná se o motor 38BRGXE. dík:papa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 to GOGO: Výňatek z toho, co jsem napsal: \"Ve tvém případě se jedná o MAF senzor - tedy o váhu vzduchu.\" Nějak nechápu, proč se ptáš, ale to je fuk. Kolik stojí nevim - zavolej si do Peugeota a pokud - což předpokládám- stejný motor a tedy stejný senzor používá Citroen v nějakém svém autě (C2,C3), tak bude u nich o nějaký kilčo levnější. TO Miku: Nevím, že by takový motor existoval, ale u klasického 2.0HDi 80kW (66kW verze tenhle ventil nemá) ho najdeš společně s ventilem EGR u motorový příčky v levém horním kvadrantu. Vedou k němu asi 1 cm tučný hadičky a dráty. Ventil je černej a velikej asi jako střední mobil - jen s válcovým průřezem. zkontroluj konektor a proměř, jestli nemají piny svod na kostru, či není ventil šlusnutej. Dál se uvidí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miku Posted August 4, 2005 Share Posted August 4, 2005 to Hics Jedná se o benzín 2,0 l Turbo a pažout mi jej nabídl za 2.000Kč. (proč se tedy na něho nepodívat,zda nejde spravit) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 5, 2005 Share Posted August 5, 2005 To Miku: Taxi napiš do underline co máš za káru a motor, ta je to hned jasný. Tuším, že budeš mít 405 T16 tedy jak Voš?ajz tohle vozítko přezívá \"street weapon\" :-) A Voš?ajz bude ten, kdo ti asi jako jedinej poradí, kde hledat a co udělat, páč na tenhle motor to chce vyskou strojárnu ,3 semestry na psychologi a kvalitní kurz na asertivitu... Pokud bude poškozená cívka, tak ventil spravit nepujde, ale stejnej ventil se používá patrně i v jiných modelech a autech. Jen to chce pátrat. A docela mě překvapuje, ře T16 má elektronicky řízený přepadový ventil, ale to je jen dobře Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Noooo, to je tak - on to je podle toho kousku vinu tenhle: XU10J2TE / RGX - to je 8mi ventilek. Ten teda ani neznam, ale kdyz to obslehnu podle moji Tísixtín, tak ja tam mam 2 MAP (ne MAF) senzory a mel jsem jej i na stary 1,6ce, takze ty nejsou jen na turbomotorech, jak rika Hics (sorry kemo ) Ony ty senzory dokazou merit v rozsahu +- 2,5 bar absolutne, takze do preplnovani 1,5 baru to jde, rekl bych, ze castou pricinou problemu u T16ky to asi bude - uz i na mem aute mam podezreni, ale uz se zadna zavada dlouhou dobu neprojevila. Wastegate u T16 je rizen elektronicky tak najak napul - jeste jsem to poradne nepochopil, ale z tech 2 MAPu vedou kabley ke 2solenoidum (asi) ktery ovladaji: 1. Wastegate a 2.Preplnovani (respektive Overboost) Ani nevim, kde berou podtalky Tyhle ficurky ale 8V nema, takze nevim jak bych poradil, kazdopadne, pojud najdu nekde schema tak jeste napisu. Tak jsem mrknul do katalogu a tenhle motor ma snimac tlaku primo v ECU. Vede tam hadicka odnekud ze saciho potrubi.... Takze nevim co ti nabizeli v peugeotu, ale ten ovladaci ventil to nejspis nebude, protoze turbo je tady ovladany jen podtlakem..... GOGO: to cidlo najdes nekde vlevo (u praveho personu) Vede do nej 3dratovy svazek a tenka hadicka odnekud ze sani. A pomoct to urcite muze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miku Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 Jedná se o 406 2.0 Turbo benzín 8 ventilový 108,5Kw (8BRGXE) a tedy žádná 405 T16. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 To Vostajz: a co asi píšu?: \"Snímač tlaku nasávaného vzduchu mají jen turbínové motory. Ve tvém případě se jedná o MAF senzor - tedy o váhu vzduchu. \" Váha vzduchu je sučástí každého elektronicky řízeného motoru, ale motor bez turba nepotřebuje informace o tlaku v sání, narozdíl od turbínovýho engine, kde je to zásadní veličina. A nevim, jak atmosféráky, ale HDi mají ještě snímač atm tlaku, ale to je spíš kvůli ekologi a pokud je tenhle snímač posmrti, taxe nic neděje - ECU to sice pozná, ale nepičuje a příjde se na to jen na diagnostice. Asi sem se mělk vyjádřit přesněji - tedy oprava \"snímač plnícího tlaku\" - ten jsem měl na mysli a ten atmosféry rozhodně nemaj. :aut:aut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Hics: A to je prave ono: pletes si MAF a MAP. MAP = manifold absolute presure a MAF = massairflow meter, oboji plni stejnou fci, ale kazdy na zaklade jinyho mereni. MAP rika absolutni tlak v potrubi a to muze pouzivat i atmosfericky plneny motor - viz moje \"stara\" 1.6ka a MAF je proste \"vaha vzduchu\" Proste zalezi na pouzite ECU a taky na tom, jak se vyspali (ozrali) soudruzi ve Francii ne kazdy nepreplnovany motor (jednotka) potrebuje MAF Miku: Jedná se o 406 2.0 Turbo benzín 8 ventilový 108,5Kw (8BRGXE) ja vim, asi to z toho prispevku nevyznelo jednoznacne. Proto jsem se pozastavoval nad tim, ze ti rekli, ze je na vine elektroventil rizeni turba, ale tenhle motor (turbo) by nemelo byt rizeno elektronicky. That\'s all Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 To voš?ajz: No to je tak že ty naše žíznivý potvory maj od Garreta VAT což je asi nejsložitější turbo co sem viděl a ten overboost tomu na jednoduchosti taky nepřidává. Taky luštíš ty frantícký manuály??? Jinak výše zmiňovaný ventil mi trochu blbne jezdim tak na 90% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voštík Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 jj VATem nam moc nepomohli, to ten boost mohli dat rovnou na 1.3bar, ze? Franticky manualy lustim jak o zivot - uz skoro umim Francouzsky Vim jak se rekne elektricky stahovany okno, ale jen kdyz to vidim napsany, jinak si nevzpomenu Z5 k tematu: to turbo u XU10J2TE je rizeny taky elektricky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOGO Posted October 2, 2005 Author Share Posted October 2, 2005 Původně zaslal: GOGO panove poradte kde bych nasel toto cidlo a jaky tam ma vyznam ? problem je v tom ze pocitac diky tomuto cidlu jede na pohotovostni rezim a nepusti otacky vic jak 3000 , pak se rozsviti Kacko , ubere benzin a zhasne (Kacko ,ne motor) a toto se opakuje ........ byl jsem na dvou diagnostikach , pokazde u nekoho jineho a v autorizovanem mi rekli ze lambda hazi spatne udaje , tak jsem ji vymenil a dela to stejne a pri druhe ze je to prave ten snimac tlaku vzduchu v sani ...... myslite ze by stacilo vymenit tohle cidla a bude to ready ? diky Peugeot 306 2.0i SXi r.v. 94 zdravim panove , vracim se k memu problemu ktery nadale pretrvava . jde o to ze jsem vymenil ( dle diagnostiky ) MAP senzor nebo-li snimac tlaku vzduchu a problem je stale na svete , k tomu pri startovani vrci z rele (udajne rele vstrikovani ) za ridici jednotkou . jakmile se rozsviti Kacko a rele prestane vrcet , pak lze nastartovat , proto se ptam je mozno aby cely muj problem byl jen v blbem relatku ? diky za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDEX Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 zdravim.mel bych jeden dotaz jak se da vicistit cidlo vahy vzducu na peugeotu 306 1.4i 98 model 99.motor je myslim Tu3.a jestly da tak jak.dik moc:roker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebik Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 306 1.4i nemá váhu vzduchu, je potřeba demontovat a kompletně vyčistit škrtící klapku /na sání/, ale vzhledem k tomu, že to v servisu bude stát pár stovek, dej to radši někomu, kdo to dělal, on jenom ten spray taky není zadarmo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peugeot12 Posted February 28 Share Posted February 28 (edited) Dobrý večer mohu radu klapka je čistá, snímač sacího potrubí je dobrej a svíčky jsou nové. Mohu radu . Děkuji Edited February 28 by Peugeot12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferinko2 Posted February 28 Share Posted February 28 Ale vadný je snímač teploty nasávaného vzduchu. To potom RJ nevie vypočítať množstvo vzduchu (váhu vzduchu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.