Jump to content

prehrivani auta


Peta-k
 Share

Recommended Posts

prosimvas po vymene chladice a poradneho odvzdusnení tj. na chladici a na ventilu se auto po zahrati a potom stani cca 10 minut na miste zacne zahrivat a sepne sahara a porad dokola....odvzdusnili sme znova a soustava je bez vzduchu a opet se prehriva jenom kdyz auto stoji...termostat je novej cca 3 mesice a nevime si rady....je mozny ze to dela pumpa?co nam je podezreli tak na volnobeh kdyz otevrem ventil na odvzdusnení tak netece voda jenom kdyz se prida plyn tak zacne tyct je to normalni?snad je to trochu srozumitelny....:D diky za rady...

Link to comment
Share on other sites

...jen je divny ze v tomdle pocasi kdyz mrzne spousti sahara kazdou chvili....co to bude delat v lete?sahara pojede nonstop ne? :D

Chladenie je konštrukčne riešené ako náporové takže pri stojacom aute je jeho účinok temer nulový.

Chcelo by to ešte doplniť ako sa správa teplomer počas jazdy, po zastavení a čo ukazuje keď ventilátor zopne a rozopne. Podľa toho sa dá zhruba určiť či ide o závadu alebo normálne správanie.

Predpokladám že vodu netlačí a odvzdušnené je správne.

Link to comment
Share on other sites

Normální to rozhodně není... mě se málokdy sepne i v létě, natož v zimě a po 10min stání.

Je termostat, který jsi měnil na 100% pro S16? Není každý nastaven na stejnou teplotu...

edit: teď koukám, že po otevření ventilu ti neteče ven voda. To by dle mě ukazovalo na pumpu. Kapalina musí proudit pořád, né jen pod plynem.

[upravil dne 19.3.2013 20:35 od jiri106xs]

Link to comment
Share on other sites

dekuju ze to aspon nekomu normalni neprijde...co jsem tak vypozoroval tak kdyz jedu z kopce teplota mirne stoupne jakmile pridam plyn zase spadne....prave ze u ty moji stary 106 v zime vubec nesepla....tak mi to pride divny...a ten termostat je ok protoze kdyz tam byl jeste starej chladic tak vse bylo v poradku sahara nesepla a auto se neprehrivalo...a sahara kdyz sepne je tam pres 90 stupnu a kdyz vypne je pod 90 presne to nevim...

[upravil dne 19/3/13 19:41 od Peta-k]

Link to comment
Share on other sites

To opravdu vypadá, že pumpa nepracuje, jak má.

S tímhle problémem sice osobní zkušenost nemám, ale jde to logicky odvodit. Na volnoběh ti z odvzdušnění nejde voda, tudíž nekoluje jak má, proto se zahřívá (i z kopce, když nemáš tolik plynu). Pod plynem voda voda proudí, tudíž se zase ochladí.

Dle mě je to téměř jasné.

Třeba to někdo dokáže vysvětlit lépe a odhalit pravý problém, ale já bych se rozhodně zaměřil na pumpu.

Link to comment
Share on other sites

Mě to dělá něco podobného, jakmile zastavím na trochu delší chvíli, tak spíná sahara i když je venku -10°C v létě

je to ještě horší. Začalo mi to dělat od doby co jsem nechal dělat jednomu šikulovi rozvody a něco tam podělal, špatně to

odvzdušňoval a auto pak pořád vařilo. Dal jsem to pak do dobrých rukou a bylo to OK, jen to že se zapíná ta sahara častěji než by měla a hlavně když stojím chvíli a to i v chladném počasí.

Vodní pumpa mě nenapadla a vlastně se neměnila, jen rozvody (to byla taky blbost), ale teď mi to připadá logické,

že by čerpala jen pod plynem nebo prostě na volnoběh vynechávala.

Stojí pár korun, raději ji vyměním. Dík za radu ;-)

Link to comment
Share on other sites

...co jsem tak vypozoroval tak kdyz jedu z kopce teplota mirne stoupne jakmile pridam plyn zase spadne....prave ze u ty moji stary 106 v zime vubec nesepla....tak mi to pride divny...a ten termostat je ok protoze kdyz tam byl jeste starej chladic tak vse bylo v poradku sahara nesepla a auto se neprehrivalo...a sahara kdyz sepne je tam pres 90 stupnu a kdyz vypne je pod 90 presne to nevim...

Vyzerá to na vodnú pumpu alebo zavzdušnenie.

Teplota tesne nad 90 je na spínanie sahary skoro keď samotný termostat otvorí pri 88. Takže je možný problém i v ovládaní sahary.

Link to comment
Share on other sites

takl se bude menit pumpa a potom se uvidi co s tim....logicke to je ze na volnobeh to nekoluje jak ma a pod plynem jo...zavzdusnený to snad uz nejni odvzdusnili sme i termostat.....je vubec nejaky spravny postup jak odvzdusnovat?

Link to comment
Share on other sites

Ja odvzdušňujem už pri nalievaní vody. Otvorené odvzdušňováky a nalievam vodu. Keď tečie iba voda bez bublín tak zavriem. Po naliatí naštartujem a striedavo povoľujem odvzdušňováky. Skončím až keď ide z najvyššieho iba čistá voda bez bublín. Väčšinou ešte zohrejem až po zapnutie vetrákov.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...