jack Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 NEvite nekdo, zda li jde zvysit vykon na 406 motor 1,9TD, nemyslim menit vacku a znizit kompresy, nejakou krabickovou metodou:) Hdi jde na 140koniku bez problemu. Asi to vypada na zmenu z 1,9TD na 2.1HDi. Jede mi to teda dobre, na CR silnicich predjizdim auta v poho, ale v SRN na dalnicich uz je to horsi:) stacilo by mi tak o 10Kw navysit. dikys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Krabičkovou metodou snadno - současnou 1,9TD krabici prodáš, a koupíš místo toho nějakou silnější krabici. Jinak asi dost těžko... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 .... krabicí je zde samozřejmě míněna celá ta velká bílá na 4 kolech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Tenhle motor má jeden problém a to je hlava. Pokud chceš měnit každý měsíc hlavu, tak směle do tunění motoru. Tenhle motor prostě nemá rád, když se mu dává na prdel. Podivej se na Xantie, nebo na 806, kam se dával tenhle motor taky. Jsou to těžší auta, motor u nich nemá na růžích ustláno a kdo u nich neměnil hlavu, tak snad jedině za podmínek, že s tim stojí celou dobu ve stodole. Trochu přehánim, ale něco na tom je... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Tenhle motor má dva problémy - ten druhý je klika. Dost často se tyhle motory \"líznou\" - přidřou na ojničním ložisku. Zvláš? při zvýšeném namáhání, a trochu opotřebovanějším turbu je to nebezpečí dost vysoké. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Původně zaslal: oddie Tenhle motor má dva problémy - ten druhý je klika. Dost často se tyhle motory \"líznou\" - přidřou na ojničním ložisku. Zvláš? při zvýšeném namáhání, a trochu opotřebovanějším turbu je to nebezpečí dost vysoké. ááá oddieho oblíbené téma. Tak já teda neměl problém ani jeden (250 tis bez zásahu do motoru) ale tunit 1.9 TD se mi zdá jako blbost, proč nekoupit něco silnějšího? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hics Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Ty si taky asi nejezdil v 806 a k autu ses choval patrně slušně, ale lidí, co jim klekla hlava je dost a dost a je to z části technická otázka a z části je o přístupu k autu a věř, že pokud někdo třá dává kouř studenýmu motoru, tak to nedělá dobře nikde a u tohohle motoru obzvlášt. Tenhle motor samozřejmě přiostřit jde - úpravou dat v ECU, ale víte co... nechte to jaději majitelům ďábelsky nebezpečních Oktávek v \"tédéíčku woe\" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Původně zaslal: Hics Ty si taky asi nejezdil v 806 a k autu ses choval patrně slušně, ale lidí, co jim klekla hlava je dost a dost a je to z části technická otázka a z části je o přístupu k autu a věř, že pokud někdo třá dává kouř studenýmu motoru, tak to nedělá dobře nikde a u tohohle motoru obzvlášt. Tenhle motor samozřejmě přiostřit jde - úpravou dat v ECU, ale víte co... nechte to jaději majitelům ďábelsky nebezpečních Oktávek v \"tédéíčku woe\" Jo to musim souhlasit že TD nemá rádo kouř za studena a já to taky nikdy nedělal. Jasně přiostřit jde všechno ale motor kterej má ještě vstřikování do vírový komůrky stejně moc neotuníš to raději necháme fakt Ochcávkám a Prasátům Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 to jack: HDi nejde na 140 koníků bez problémů..:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted July 8, 2005 Author Share Posted July 8, 2005 JE fakt ze motor 1,9TD nema cenu upravovat, jede dobre a podle me je to drzak.(favoritackej motor jsem upravovat musel,aby to jelo:)))) Pry tyhle motory jsou jedny z nej drzaku,rikaji servismani. Proc by se mela liznout klika, kdyz to ma dobrej olej a tlak? A proc praskat hlava, proboha?To bych to musel snad strasne uvarit,aby se zkroutila a praskla. Jakej motor ze staje Peugeot v dieslu je nej? 2,1 HDi ten by se mi libil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Proč by měla prasknout hlava nebo se líznout klika? Protože bagr. Ještě nějaká duchaplná otázka? Univerzálních odpovědí je dost... A \"prý\" jsou to jedny z nej držáků? Jo, to jo, teda soudě podle toho, že se cenově na vrakovištích držej na špici, a jen se po nich zapráší, když náhodou někde jsou :/ Jestli je nějaký motor v 406, 806, Expertu a klonech vysloveně rizikový, je to právě ten 1,9TD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Jinak odpověď na otázku \"proč se tak sypou\" by asi zajímala mnohé ze \"š?astných\" majitelů, kterým lehly - aktuálně posledním \"výhercem\" takového kousku je tuším člen Inrak - cca před měsícem, klasika lízlá klika... Zřejmě má ten motor ložiska dimenzována opravdu na hraně, a při sebemenším poklesu tlaku oleje v mazacím kanále, způsobeném např., opotřebením turbodmychadla, se na ojničních ložiskách nedostává potřebného tlaku. Další možnost, jak jej spolehlivě zabít, je použití lehkoběžné \"plné syntetiky\" (lehkoběžné oleje se sníženou HTHS viskozitou) - také mnohými uživateli úspěšně vyzkoušeno... No a do třetice, k praskání hlavy - takto se dá zabít většina starších TD, stačí tomu dávat pokouřit zastudena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezkovi.voci Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 A co 2.1 TD? Jak ten je na tom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 2,1TD je na tom o dost líp - ani tak často nepraská hlava, ani se tak často nevylágruje. Akorát v 406/806 atd. v něm dost odchází čerpadlo, už má nějakou po... elektroniku - ale mechanicky je to celkem v pohodě. A je potřeba počítat s finanční rezervou na hydroštely, které má, na rozdíl od těch 1,9... Jinak znatelně víc žere, pochopitelně - staré komůrkové bago je vždycky hladovější. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjBoom Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 No Oddie nevim jak sou na tom ostatní se znalostmi ale plnou syntetiku může do TD lejt jenom úplnej idiot. Mimochodem co je to 2.1 HDi ??? To neznám Mělo to bejt 2.2 Hdi nebo 2.1 TD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Zažil jsem víc případů, kdy borci pod heslem \"abych udělal mazlíkovi dobře\" nalili tu lehkoběžnou i do starého 1,8D ve 205-ce - vždy? přeci když 4 litrový kanystr stál hodně přes 1000,-, tak to přeci bude to \"nejlepší\", ne? Motor zakukal asi po 2tis km, a borec se hrozně divil, když sehnal jinej a byl upozorněn, že když to tam naleje zas, zakuká mu znovu... Jinak tam \"plnou syntetiku\" klidně lít lze, ale 1) nesmí mít sníženou tu HTHS viskozitu, a 2) je to stejně házení perel sviním. Více viz www.oleje.cz, už to tu taky bylo. Tyhle motory maj předepsánu výkonostní třídu API CD, což splní i hodně obyčejný olej - a pro naše klimatické podmínky je 10W-40 do těhle motorů až téměř luxusní rozsah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted July 8, 2005 Author Share Posted July 8, 2005 jekej motor je teda od Peugeota ten nej? Dobra spotreba,vyhon a spolehlivost? Delate tu z 1,9TD uplneho zmetka. Je jasny kdyz nekdo diesla za studena honi jako magor tak mu nevydrzi,to je jasny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karel Č Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Nehonil jsem ho za studena, staral jsem se o něj jak o vlastní a stejně se kousnul na klice... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhaus65 Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Já bych to tak tragicky s 1,9 TD neviděl. Vím, že tyto motory patří k tomu lepšímu. Pokud auto znám od nova, má pravidelný servis, alespoň průměrného majitele na zacházení tak není problem do několika stovek tisíc km. V 306 a 405 to byly super motory. Nevhodnost použití v některých pozdějších typech (Boxer, Expert, 806) z důvodů horšího chlazení a slabého výkonu, vyvolala problemy. U Boxera nejčastěji praskaly hlavy, ale chycený na klice jsme tento motor snad dělali 2x za hodně let. Víc těchto případů bylo s motory 1,8 TD. Motory u nás dostavaly oleje které tam patří a pokud si někdo něco přinesl svého tak napsat do zakázky nebo odmítnout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bůček Posted July 9, 2005 Share Posted July 9, 2005 Taky musim konstatovat,že 1,9 TD neni až tak nepovedenej, jakej z něho děláte.Mám ho ve 405 kombi,kupoval jsem ho před třemi roky od třetího majitele v ČR s neznámým počtem km,jezdím s nim každý den do německa v plným zatížení( 4 těžký medvědi) zatím jsem najezdil 110 000 km a hlava drží a klika taky není přidřená. Akorát už tak nebere odspoda jako dřív-ale to je nejspíš turbem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.