Jump to content

správne zaobchádzanie


shakull
 Share

Recommended Posts

Dobrý deň,

mal by som na Vás čo sa vyznáte zopár otázok.

Len pred nedávnom som si kúpil svoj prvý voz, išiel som do Peugeot 306 HDI 2.0 66kw r.v.12/99. Auto je super. musím povedať že sa správa presne ako som chcel aby sa auto správalo. Mám však otázku na radenie rýchlostí pred ostrými zákrutami. Myslím si aspoň čo mi kamarát povedal, že robím chybu vo vyhadzovaní spojky, resp. ked zatáčam do ostrej zákruty vyradím spojku a jemne pribrzďujem a potom pomali púšťam a pridávam, kamoš mi povedal že namám dlho nikdy držať spojku, že ju namáham a neskôr môže dojsť k jej poškodeniu. Viete mi niekto povedať ako sa správne a šetrne správať v tomuto autu, ako správne radiť a používať spojku aby mi vydržala čo najviac. Jazdím s ľahkou nohou, nikde sa neplaším, normálka. ďakujem za odpovede, s pozdravom Lukáš

Link to comment
Share on other sites

Spojka slouží k oddělení motoru od převodovky,k řazení jednotl. rychl. stupňů a zpětnému chodu. Měl bys jí používat pouze po dobu nezbytně nutnou!Potom,jak ti říkal kamarád dochází k jejímu \"poškozování\" - opotřebování. Trpí jednak lamela,ale také spojk. ložisko a přítlačák ( jeho taftové pružiny - ty jednotlivé \"paprsky\" ). pokud máš potřebu před zatáčkou brzdit,tak budto nechej motor přirozeně decelerovat,anebo si podřad na nižší rychlostní stupěn. To sešlápnutí pedálu a brnkání do brzdy k ničemu neni. Jedinné,kdy ti tohle může zachránit krk je,když potřebuješ náhle znenit rychlost/směr jízdy.Tehdy se sešlápnutou ( vystavenou ) spojkou a intenzivním brzděním a následným uvolněním pedálu,se vyhneš překážce. Rada na konec : nestuj na spojce v kolonách ani na křižovatce. K tomuto účelu máš neutrál.

Mě na autě spojka vadžela 292tkm. původní tlouštka obložení byla cca 8mm,při výměně jsem naměřil 6,2mm.:papa

Link to comment
Share on other sites

Vseobecne bez ohladu na typ a model auta plati ze drzat spojku by sa dlho nemalo. Namahas v prvom rade lozisko.

Co sa jazdy do zakrut tyka, pri prednych nahonoch je dobre mat zaradeny rychlostny stupen a idealne je aby boli kolesa

v zabere, v pripadnej tendencii ked ide auto v prudsej zatacke do smyku sa to doslova vyzaduje aby boli kolesa v zabere,

cize ako sa povie treba pridat plyn aby to auto islo tym smerom kam pozadujes, inak ide auto mimo jazdneho pruhu v zatacke.

Takze iste bez zaradeneho stupna, alebo s vymacknutou spojkou je nezmysel a ked bez zaradeneho stupna tak potom radsej ako

deceleracia cize bez plynu so zaradenym stupnom.

Normalne jazdi a hlavne nemaj pocas jazdy nohu na spojkovom pedali, ked tu spojku nepotrebujes, aj ked ho nemas zmacknuty.

Z toho co si opisal si myslim ze aj ty si pocas beznej jazdy tu svoju lavu nohu o spojkovy pedal opieras :aut

Proste sa ho nedotykaj a nohu daj vedla. Velmi vela vodicov takto jazdi a to je najvacsia chyba a zaroven predpoklad ze to lozisko

spojky mu odide ako prve :)

To co ti kamarat radil tak mal pravdu.

edit: švícko87 ma predbehol :D

[upravil dne 2/6/12 10:10 od Marcel00]

Link to comment
Share on other sites

Ďakujem chalani za odpovede, čo sa týka jazdenia, nemám nohu položenú na spojkovom pedáli, mám ju vždy mimo, to len vtedy som držal spojku ked som v meste. dám príklad: idem v trojke po meste 50km/h (ako sa má), prechádzam do pravého jazdného pruhu, budem odbočovať, zelená svieti, stúpim na spojku a spomaľujem až odbočujem aj so spojkou,v polke zákruty pomali púšťam spojku, samozrejme už je dvojka zaradená a spojku púšťam a pomali plyn, to asi robím zle. lenže mne sa zdá ked idem v trojke 50km/h a spomaľujem do 30km že dusím motor, potom spojka a dvojka. Kedy isť do tej dvojky aby to so mnou tak prudko nespomalilo a netrápil som motor. ostatné mi je všetko jasné ale toto si nemožem odviknuť od tej spojky v zákrute, pomôžte.

lukáš

Link to comment
Share on other sites

Ked sa ti zda, ze zacinas dusit motor, bud prerad na nizzsiu rychlost, alebo vyrad do neutralu. Nenechavaj stlacenu spojku zbytocne.

Mimochodom...ty mas HDicko, takze ak mas zaradenu rychlost, nohu z plynu dole,cize brzdis motorom, mas nulovu sporebu (ak sa mylim, opravte ma), cize setris naftu viac, akoby si mal vyradene a motor mal len na volnobeh...

Link to comment
Share on other sites

Ďakujem veľmi pekne za odpovede, som rád že tak rýchlo ste sa zhostili pomoci. Budem sa snažiť spojku používať čo najkratšie ako sa bude dať aby mi vydržala. A aké máte skúsenosti ešte niekto S HDI 2.0 motormi, alebo všeobecne s Peugeot 306, čoho by som sa mal vyvarovať, čo sa najviac kazí a čo to auto vlastne potrebuje, ako je v názve sekcie správne zaobchádzanie aby vydržalo auto čo najdlhšie v pojazdnom stave. S pozdravom a poďakovaním Lukáš

Link to comment
Share on other sites

Celkově se k němu chovej slušně.Nedávej mu za studena céres....Hlídej si interval výměny oleje,v zimním období zase hustotu směsi chlad. kapaliny.S tím souvisí i kontroly svatu hladin náplní...Filtry s tím jdou ruku v ruce!!!Občas jukni i pod auto,jestli se ti někde nedělá nějaký \"abnormální\" flíček.Na životnost pneu a spotřebu nafty má vliv tlak v pneumatikách.

Občas se ze zadu auta podívej,v jak \"moc vyhnutá\" jsou zadní kola,nemáš vzadu ramena,ale torzní tyče,tot asi největší neduh 306-tky,ale i dalších vozů s touto zadní nápravou.

To je jen krátký výčet toho základního,uvidíš co ti ostatní členové poradí.V zásadě dodrduž vše,co ti autoškole při technice říkali a z čeho jsi dělal zkoušky

Link to comment
Share on other sites

...príklad: idem v trojke po meste 50km/h (ako sa má), prechádzam do pravého jazdného pruhu, budem odbočovať, zelená svieti, stúpim na spojku a spomaľujem až odbočujem aj so spojkou,v polke zákruty pomali púšťam spojku, samozrejme už je dvojka zaradená a spojku púšťam a pomali plyn, to asi robím zle...

myslim ze toto je v uplnom poriadku, toto je v pohode, bezny styl jazdy, odbacat trebars z hlavnej na vedlajsiu s nohou na plyne je neprakticke, nevhodne a myslim ze aj riskantne najma ked nevies co je za odbockou, vtedy staci uz len na brzdu slapnut.

Kazdopadne co tu zaznelo je tak ako je. ale s tym prikladom co si uviedol je to uplne v pohode. ;):super

nemaj boja, kludne jazdi... ked nejde o zivot nejde o nic :roker

Link to comment
Share on other sites

Mne sa hlavne jednalo o odbočovanie vpravo na semaforoch, kde su ostré zákruty, pravouhlé, kde musíš prudko spomaliť, dokonca zastaviť pretože cez prechod idú chodci. Opíšte Váš štýl jazdy ak nastane taká situácia, dajmä tomu 100 metrov pred odbočovaním, svieti zelená, idete 50, odbočujete vpravo, a chodci.ďakujem s pozdravom Lukáš

Link to comment
Share on other sites

Co jsem si to tak přečetl tak souhlasím s ozzym59 spojku nedržet buď tam dej rychlost nebo vyřaď. Ale zatáčet se spojkou tak to snad ani nejde. Já si podřadím a pěkně si akceleruju ze zatáčky co nejrychlej pryč.

Link to comment
Share on other sites

Vyzerá to tak, že spojka je vyriešená, tak skúsme rozšíriť vlákno o ďalší pedál - brzdový. Konkrétne ma zaujíma ako sa správať k brzde ak stojím napr. na červenú alebo v kolóne. Môžem ju mať stále stlačenú alebo radšej zatiahnuť ručnú? Neopotrebuváva sa tak viac servo? Zatiaľ to robím tak, že na červenej mám brzdu zošľapnutú, ale iba mierne, len toľko, aby sa auto nepohlo. Vďaka

Link to comment
Share on other sites

Ještě k té spojce: Já jezdím tak, že před zatáčkou si podřadím na příslušný rychlostní stupen a celý průjezd zatáčkou koriguji plynem. V případě špatně odhadnutého převodového stupne si tam dám ten správný (jedničku ale ne, ta je tak na parkoviště :D) a zase noha ihned opouští spojku.

Já to vidím tak, že na plynu mám větší cit než na spojce ...

K té brzdě: Záleží jak dlouho tam budeš stát, pokud chviličku, nechávám nohu na brzdě, pokud déle, zatahuji ručku. Pokud ještě déle, ručka plus vypínám motor.:papa

Link to comment
Share on other sites

nj jenže co když jde o starší auto? nutí mě to víc používat spojku, na dvojku se mi zdá že to pocukává při takovýmhle popojíždění víc než zdrávo, radši mám vyřazeno a moc nebrzdím motorem a čekám až se budu moct pořádně rozjet... další věc že se mi zdá že motor se hýbe víc než zdrávo už :/

Link to comment
Share on other sites

Vyzerá to tak, že spojka je vyriešená, tak skúsme rozšíriť vlákno o ďalší pedál - brzdový. Konkrétne ma zaujíma ako sa správať k brzde ak stojím napr. na červenú alebo v kolóne. Môžem ju mať stále stlačenú alebo radšej zatiahnuť ručnú? Neopotrebuváva sa tak viac servo? Zatiaľ to robím tak, že na červenej mám brzdu zošľapnutú, ale iba mierne, len toľko, aby sa auto nepohlo. Vďaka

ještě, že jsou ty pedály jen tři:roker

1. servořízení nemá s brzdou souvislost

2.je úplně jedno, kterou brzdou zajistíš auto proti pohybu na semaforu nebo v kolonách

3. myslím, že nejhorší je vůbec nepoužívat ruční brzdu, pak zatuhne a je nepoužitelná

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...