hanz11 Odesláno 23. duben 2012 Sdílet Odesláno 23. duben 2012 Chyba snímače tlaku paliva, nouzový režim motoru, Citroen Xantia (x2), r.v. 2001, 2.0HDi, 80kW: Příznaky: - motor v nouzovém režimu, svítí kontrolka motoru (\"K\"), (startuje, jede ale bez tahu, otáčky max cca 2500, max cca 120km/h) - občas se objeví nekultivovaný chod motoru (v autě pocit jako na vybračním pásu) - diagnostika vyhazuje chybu P0190, která nejde smazat - je tam pernamentně ihned po smazání, nemusí se ani nastartovat. P0190 znamená chyba na obvodu smímače tlaku paliva (smínač je v common railu). Smímač jsem vyměnil, chyba trvá. Kabeláž vedoucí od tohoto snímače k ECU je proměřená a OK. Funkce smímače je změna výstupního napětí podle tlaku paliva v rozsahu cca 0.5V-4.5V POZN: dělalo mi to už dříve (při táhlém kopci nebo při předjíždění (docela o hubu) když jsem na to naplno šlápl - jen občas), ale vždy se to zatím po několika nastartování vrátilo do normálu, teď již přes měsíc v nouzovém režimu. POZN: Ještě mi svítí kontrolka Airbagu a ABS, ale to s tím snad nesouvisí, bylo to tam už předtím. Co s tím? ------------------------------------------------------ ---- PROBLÉM ODSTRANĚN!!! --------- ------------------------------------------------------ Problém byl v tom, že předchozí servisman (pro někoho schopný všeuměl, pro jiného mě totální idiot) nahradil čidlo vzduchu v ceně mizerných 1500,- tak, že na plynový pedál umístil klasický potenciometr čímž simuloval průtok vzduchu!!!!!!! Jenže potenciometr se časem prodřel a díky tomu, že jeho elektrické zapojení úzce souviselo s tímto čidlem tlaku paliva to začalo dělat psí kusy. Po odstranění potenciometru, přepájení na původní obvod a výměně tohoto čidla šlape jako hodinky!!! Cena této nápravy ve výsledku přesáhla 10000,- protože byla testovaná řídící jednotka - cca 2500,- a bylo tam spousta hodin práce autoelektrikáře... ------------------------------------------------------ ---- PROBLÉM ODSTRANĚN!!! --------- ------------------------------------------------------ [upravil dne 7/11/12 14:32 od hanz11] [upravil dne 7/11/12 14:41 od hanz11] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 23. duben 2012 Sdílet Odesláno 23. duben 2012 Asi bych šel po DRV ventilu na čerpadle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h4wk3y Odesláno 24. duben 2012 Sdílet Odesláno 24. duben 2012 taky bych to videl na DRV ventil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanz11 Odesláno 24. duben 2012 Autor Sdílet Odesláno 24. duben 2012 Děkuji za tip. Než vyhodím dalších 5t tak bych potřeboval trochu víc informací Chyba DRV ventilu se na diagnostice přímo neprojeví? Resp., když vezmu význam chyb týkajících se FPR snímače: P0190 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction - chyba obvodu snímače P0191 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance - rozsah/funkčnost P0192 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Low Input - nízký vstupní signál P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input - vysoký vstupní signál P0194 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Intermittent - rozpojený obvod Tak mě to vykazuje chybu P0190 - což je chyba obvodu tohoto snímače, tak pokud by byl vadný DRV ventil neházelo by to spíš chyby P0191,2 nebo 3? ------ Seznam všech kódů zde: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h4wk3y Odesláno 24. duben 2012 Sdílet Odesláno 24. duben 2012 Je tam navod jak zkusit DRV aspon docasne profouknout/opravit - tim vyzkousis, jeslti je to ono a nemusis vyhazovat tisicovky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 25. duben 2012 Sdílet Odesláno 25. duben 2012 No s ohledem na ty hlášky bych teda hledal problém spíš v kabeláži nebo tom snímači... DRV může dělat porblémy taky, ale to bych nespojoval s těmi chybami. Ten snímač byl nový? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanz11 Odesláno 25. duben 2012 Autor Sdílet Odesláno 25. duben 2012 h4wk3y: díky, zkusím jít podle toho, ale napřed si ještě více pohrát s tím snímačem a kabeláží, našel jsem luxusní návod: http://www.paladinmicro.com/documents/FuelRailPressTests.pdf (je tam sice na beznínový snímač, ale většina diagnostických kroků je stejných) koblih69: ano, snímač je fungl nový, jezdím s ním ale beze změny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanz11 Odesláno 25. duben 2012 Autor Sdílet Odesláno 25. duben 2012 Našel jsem podrobnější vysvětlení chyby: P0190 - the comprehensive component monitor \"CCM\" monitors the FRP sensor to the PCM, for VREF voltage, the test fails when the VREF voltage from the PCM drops to a voltage less than the minimum calibrated value. (pro neangličtináře - existuje obvod který hlídá napětí na snímači oproti referenčnímu napětí (+5V napájení) a pokud napětí na snímači poklesne pod minimální kalibrovanou hodnotu pak se vyhodnotí jako chyba P0190) Možné příčiny: 1. VREF open in harness (vadný kabel nebo konektor) 2. VREF open in sensor (vadný snímač) 3. VREF open in pcm (vadná řídící jednotka) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kupca Odesláno 8. květen 2012 Sdílet Odesláno 8. květen 2012 Kterej snímač používá jednotka jako rozhodující a kterej jako referenční?? Jeden je na čerpadle a druhej na railu. Porád všichni DRV, ale co když to je ten na rampě?? Co vy na to Jo a ještě oceňuji rozvážnost při vychytání poruchy Hanze. [upravil dne 8/5/12 20:11 od Kupca] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 8. květen 2012 Sdílet Odesláno 8. květen 2012 I to je možný, ajko všechno. Jen to beru podle zkušeností, že DRV pravidelně odchází a ten na railu jsem špatnej ještě neviděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kupca Odesláno 8. květen 2012 Sdílet Odesláno 8. květen 2012 No možná je to zkreslený pokusama kdy majitelé mění DRV a závada je stále a tlak je porád mimo optimální parametry. Pak pokračují na čerpadlo a na rail každý zapomíná. Pokud není jasný který čidlo má prioritu tak je to hledání na ho.no. A zkušenosti který končí vyházením peněz a autí nejde jsou taky k ho.nu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 8. květen 2012 Sdílet Odesláno 8. květen 2012 Ale ten DRV prostě odchází, houpe volnoběh a pak i chcípe motor při prudký akceleraci. To není pokus, to tak je. Na čerpadlo a cokoliv jinýho se nikdy nešahalo. Já nevim, že to nepochopíš. Jenom v rodině a po známejch nám prošlo rukama cca 20 aut s HDi motorama za posledních cca 6-7 let a něco přes milion km. To není výmysl ale fakta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kupca Odesláno 9. květen 2012 Sdílet Odesláno 9. květen 2012 307 mám sice jen rok, tzn že zkušeností je pomálu, koupil jsme si chytrou knihu, tu nastudoval, luxuju tady tyhle fóra, ale většina rad mě prostě neuspokojuje. Že se problém vyřeší po výměně DRV, váhy vzdchu, čidla teploty a ono to jede. To je opava na houbec. Pak otázka zní co to vlastně bylo a to už nikdo neví. Jen peněz to stálo mnoho a nakonec vítězí jen pocit že auto je v cajku a ten může za měsíc být taky pryč, páč se sáhlo na něco úplně jinýho při výměně některého z komponentů a tím se to rádoby opravilo. Nechci vůbec nikoho prudit, jen chci mít info komplet a hlavně fundovaný!!! Né pocity nebo že to tak prostě je, to je pro mě málo . No a co se týče vstřikovačů tak rady jsou tragedie úplná!! Třeba já měl pocit, auto houpalo tedy motor, podle tebe do dělá DRV no a já vyměnil palivovej filtr (stojí dvě kila)a už nehoupe. Takže příčina byla naprosto jasná. No a takových závad je prostě mnoho, kdy je jen drátek někde uskříplej, nebo ukorodovanej a vymění se kde co a to by nebylo ještě tak hrozný, ale většinou se tam naseká X dalších problémů. Pak to přeroste v neřešitelný problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 9. květen 2012 Sdílet Odesláno 9. květen 2012 Jasně že to může bejt cokoli, ale to ti po netu fakt nikdo neodhalí Nevím, co je na houby, když se vymění jedna věc, zvlášť když ji píše dia, a pak to funguje. To mi přijde jako normální postup. Já o pocitech nic nepsal, to tady vsouváš jenom ty a když chceš fundovaný, tak si zavolej ing. do Francie, co to vymejšleli, nebo já už nevím, co chceš slyšet, když ti i fakta jsou málo. A filtry beru jako samozřemost. To, že někdo jezdí s filtrem a neví jakým, tak se nemá vrtat vůbec do ničeho. Já je měním s olejem, tzn.každých 15 000km a nemusím takový \"problémy\" řešit. Na drátky se přichází většinou trochu hůř, nebejvaj moc vidět. Nevím, kdo nasekává x dalších chyb. Jestli ty, nebo servis kam jezdíš, nebo kamarád, co se ti v tom za pivo vrtá, ale když to tak je, asi by toho ten dotyčnej měl nechat OMG, domluvil jsem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pp205 Odesláno 11. květen 2012 Sdílet Odesláno 11. květen 2012 evidentne to neni vycitano origo dia, zajed nekam kde maji origo dia a umi s tim podle zkusenosti. podle parametru se da na 80% zjistit jestli je drv KO Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanoRS Odesláno 21. září 2012 Sdílet Odesláno 21. září 2012 Ahojte, ide o Jumper 2,2 HDI 74kw r.v. 2005..... pri zatazeni (hlavne jazda do kopca) motor vypne. Po nastartovani svieti asi 10 sek. kontrolka motora a potom vypne(ziaden nudzovy rezim)..... pri kontrole prepadu jeden vstrek, naplnil hadicku o 1/2 rychlejsie ako ostatne. Na zaklade toho, ze jeden vstrek je pripchaty vznikne v systeme vysoky tlak a nejaka ochrana vypne motor? Alebo to moze robit aj pripchaty DRV? Vysokotlakove cerpadlo bolo cele pretesnene (kratko na to vznikol tento problem) Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 21. září 2012 Sdílet Odesláno 21. září 2012 Pokud ti jden vstřik takhle propouští do zpátečky tak bude prostě při plné zátěži nedostatečný tlak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanoRS Odesláno 21. září 2012 Sdílet Odesláno 21. září 2012 No nevedel som, ze ak 2x viac prepusta ako ostatne ci to uz sposobi vypnutie motora pri zatazeni ..... to vypnutie je ale nariadene z BSI nie? Lebo na zvuku a plynulosti chodu motora (okrem toho ze slabsie taha) to nie je skoro vobec poznat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JanoRS Odesláno 25. září 2012 Sdílet Odesláno 25. září 2012 auto opravené na chybe bol ten vstrek čo mal veľký prepad... bolo puknuté to teleso v čom ten prepad je .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
limar Odesláno 21. říjen 2012 Sdílet Odesláno 21. říjen 2012 Viete mi niekto povedať, či je snímač vysokého tlaku v poriadku, keď som pri vypnutom motore a zap. kľúči v druhej polohe nameral na jeho výstupe 0,5V? Podľa toho, čo je napísané nižšie by to malo zodpovedať tlaku 100 bar. Ale tam žiadny tlak nebol! Nemalo by to ukazovať 0V? Na voľnobeh som nameral 1,3V=300 bar. To sedí. -------------------------------------------------------------------------- 13.3. Popis : Zvláštnosti elektrických zařízení Přiřazení cest konektoru : Cesta 1 : Kostra Cesta 2 : Informace o tlaku (0 až 5 voltu(ů)) Cesta 3 : Napájení +5 volt Napětí dodávané při tlaku 100 bar(ů) : ð 0,5 volt. Napětí dodávané při tlaku 300 bar(ů) : ð 1,3 volt. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.