Jump to content
Sign in to follow this  
Martin406ova

Peugeot 406 1.8 16V 97" LFY - ztráta výkonu zvýšení spotřeby

Recommended Posts

Ahoj všem, jsem zde nováčkem a potřeboval bych pro mně velmi důležitou radu.

Předem se omlouvám že je to delší text, ale radši to napíšu najednou než to dopisovat v průběhu řešení.

Vlastním P406 1.8 16V benzín, posledních asi 4000km auto netáhne tak jak by mělo a spotřeba je velmi zvýšená. Při klidné jízdě se nedostanu pod 11l a když jezdím normálně není problém jezdit za 12-14l, což podle mě není normální.

Něco jsem si tu už vyhledával ale nevím čím kokrétně by to mohlo být u mně.

Jednu dobu mi špatně fungoval tachometr, nepočítal km takže to bylo asi čidlem na převodovce, ale nyní je dlouhou dobu klid, takže předpokládám že tím to už nebude.

Potom jsem něco slyšel že by mohlo být špatné nějaké čidlo chladící kapaliny. Ještě mě napadá že by to mohlo mít i souvislost s tím že se mi na první rychlost nespínají sahary (relé jsou všechny 3 v pořádku) a musím buď chladit zapnutím klimatizace nebo počkat až na druhý stupeň spuštění sahar.

Za další se do auta dával nový motor + rozvody, ty jsem nechal i nezávisle kontrolovat a jsou dobře nastavené takže tím to nejspíše také nebude.

Nejhorší je to že auto jde strašně pomalu do otáček a musím ho opravdu dost vytáčet, nemluvě o tom když jedu ve 4 lidech, to je doslova utrpení.

Budu moc vděčný za každou radu s pozdravem Martin

[upravil dne 10/4/11 22:21 Martin406ova]

Share this post


Link to post
Share on other sites

svicky (maji tam byt bosch FR7DC+), zapalovaci rampa, MAP senzor, lambda sonda (jedno nebo vice z toho bude spatne), taky muze byt vysypany a ucpany katalyzator

tachometr s tim souvislot mit nebude, ale budou v nem studene spoje, pohledej, je tady toho o tom dost, dokonce hned na titulni strane klubu http://www.peugeot-club.com/index.php?co=novinky/clanek.php&id=187

u tech sahar bude nejspis spatne hnede cidlo na domecku termostatu. to ale taky nema s rizenim motoru nic spolecneho, RJ motoru ma svoje samostatne cidlo - zelene, hned vedle toho hnedyho, modry je pak pouze pro ukazatel na budicich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda sonda by ovlivnovala ale pouze spotrebu pokud se nemylim ...

Zacnu tedy svickama, obednam ty bosche, i kdyz mi prijdou dost levny, ale kdyz jsou predepsane tak na tom asi neco bude.

Map senzor vubec nevim co je a zapalovaci rampa stoji na pokusy nova ranec penez a nevim jestli koupit starsi neni sazka do loterie, da se nejak zjistit jestli je funkcni? A dal by se muj rpoblem treba rozpoznat na diagnostice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak a mám tu podobný problém, motor je stejný 1.8 16v LFY rok 99 (plastový sání) občas notor nedrží volnoběh, začalo to dělat i na teplym motoru. většinou na to pomohlo vypnout motor a vytáhnout klíčky. dneska se ale stala jiná věc, asi po 50km jízdy se chci rozjet na křižovatce a auto mělo výkon tak maximálně 50 koní a lehounce pocukávalo v celém spektru otáček na všechny kvalty. Do kopce to prostě jelo 100 a víc nic... pak auto stálo asi hodinu, pořád to dělalo a moc nejelo, asi po 60km sem zastavil an benzínce, vyp to na 2 minuty a náhle vše opraveno, auto opět krásně a plynule jde až do 5500 bez jediné výkonové díry. jediný co je zvláštní, že když sem na dálnici schválně vyřadil, tak otáčky drží na 1500 a někdy po cca 10 vteřinách spadly, jindy i 30s držely na 1500... diagnostika nesvítí.... na motoru jsou nové svíčky origo peugeot asi 15000km, palivový filtr vyměněn. můj osobní tip je krokový motorek i map sensor v háji.... nebo to může dělat zapalovací rampa, nebo čidlo teploty vody? jinak spotřeba je normální, 6,8 až 7,5 na 100km.... díky za rady a postřehy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martin406ova : Zapalovací rampu vyndáš, a někde je tu dobrý návod jak ji rozebrat zjistit jestli tam není prasklina a zase zadělat.

(Vevnitř je to něčím zalité ty dráty) a to právě nesmí bejt prasklé když to budeš mít prasklé je to špatně, četl jsem to a opravily to normalním lepidlem najdu ti to. ;)

Link :) Snad ti to pomuže.

Některé jdou rozebrat a některé ne tak snad ta tvá pujde je to ruzny.

[upravil dne 11/9/12 16:06 od Feelly]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak MAP dneska vyměněn za nový, baterka byla odpojená nejméně půl hodiny. Po nastartování vše při starém, všechno jelo stejně (bez cukání a s výkonem) asi po 10km auto najednou škublo a od té doby začalo koneně fungovat jak bych si představoval, to znamená, že krásně brzdí po sundání nohy z plynu motorem a i při přeřazení škubne jak padnou otáčky( ale to je mojí nohou, protože za ten rok sem si zvyknul sundat nohu z plynu o vteřinku dřív než šlapu na spojku, protože jinak vylétly otáčky) jenom že pak když jsem po dalších 5 km dojel domů, začal houpat volnoběh. tak sem si šel otevřít vrata a další startování opět nedrželo volnoběh, až na třetí pokus a s okamžitým plynem se volnoběh opět rozchodil. Takže počítám že budu muset koupit i krokáč--:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak auto si občas při konstantnim plynu trhne s motorem, občas mi přjde že jde volnoběh na tři válce, dneska zase v tahu mírné pocukávání při konstantním plynu.. může to dělat zapalovací rampa? protože moc tam toho už jinýho neni:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co třeba lambda, už sem pročet hromadu témat a taky je dost často viníkem... ale měl sem za to, že by aspoň diagnostika mohla svítit..

jestli se nepletu tak u tohohle motoru je vlasně jenom

MAP

Krokovej motorek

čidlo teploty vody

lambda

spínač volnoběhu/plnýho plynu

plus ještě ta rampa:myslim no koupim krokáč a zkusim někde pučit cívku:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, vicemene tyhle veci, jeste teda jednotka vyuziva data senzoru klepani a cidla teploty nasavaneho vzduchu, ale ty jsem jeste nevidel odejit

ta lambda vliv mit taky muze, ale asi ne takovej, kontrolka by se pri spatny lambde rozsvitila

ten volnobeh bude asi tim krokacem, daj se sehnat kolem 700-800 novy a tu civku zkus, rovnou i s novyma svickama, pokud jsi je nemenil nekdy nedavno, dej tam ty Bosch FR7DC+

[upravil dne 27/9/12 09:52 od Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

svíčky jsou dělaný před cca 20 tisícema origo od peugeotu co tam patří. a dneska mi přišlo,že při mírném plynu na volnoběh( tak 1500) to jde na tři válce... takže zkusim tu zapalovací lištu, protože podle mě by ten krokáč měl dělat blbosti jenom s volnoběhem a né cukání a nepravidelnej chod pod plynem :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjn, ta rampa vypada pravdepodobneji

zkus na te stare odvrtat ten plastovej horni kryt, jestli nebude uvnitr popraskana izolacni hmota, mohlo by pomoct vyskrabat v miste praskliny a zalit epoxidem, myslim, ze v sekci Udelej si sam je nafocenej postup opravy

tak je to tady

[upravil dne 27/9/12 11:44 od Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak opět pokračujeme v krasojízdě. Po výměně zapalovací rampy jezdilo auto normálně asi 5000km až do nedávna. Najednou začal chodit volnoběh od 1500 do 3000 otáček. nebo naopak nechtěl držet vůbec. Provizorně jsem to měl vyřešeno tak, že jsem počkal tak 10 minut, kdy se auto ohřálo a odpojil jsem krokáč. poté se s tím dalo jezdil, jenom za studena sem musel tak dvě minuty stát na plynu aby držel volnoběh. Potom ale začly lehce houpat otáčky i při odpojenym krokáči ( tak +- 300)

koupil jsem novou lambdu, opět svíčky a zkusil jsem i nový map. který je úplně k prdu, protože auto střílí po ubrání plynu do výfuku a celkově je extrémě neklidný chod. Takže tam opět putoval originál bosch( který nevim jak na tom je) Zkusim ještě projít podtlaky a konektory, jestli něke něco nenajdu, ale to už sem dělal snad pětkrát. Poradí mi někdo kam v praze nebo praze východ na diagnostiku? ( ale kontrolka samozřejmě nesvítí :D)

jinak mi z toho auta už asi fakt hrábne. vypojim krokáč a natáhnu si lanko na sytič jak u škodovky :bacha

[upravil dne 20.12.2012 11:33 od vinorak]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest servisman

že ti nedrží volnoběh tak u mne byl problém v zeleném čidle teploty pro řj motoru.Ona si myslela že motor je zahřátý.Taky jsem musel držet vyšší otáčky čili auto pod plynem aby nechcíplo,po zahřátí jsem měl klid.Vyměnil jsem čidlo zelené a od té doby mám pokoj skoro 5 let .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...