Jump to content
  • Aktuální cíle darů

406ka hned po startu chcipne - pak jede


pasy

Recommended Posts

Hoj, mam zvláštní dotaz ( aspon pro mě )

dela to jen za studena -

auto nastartuju, cidlo teploty bude ok- volnobeh, cca 1300ot

po cca pul minute chcipne, - pridani plynu nepomuze, proste bez zaskytani, bez kolisani otacek chcipne, pak nastartuju a uz muzu jezdit... za tepla volnobeh kolem 700.. takze v tom bych problem nevidel.

za studena to pak strasne rychle chcipe, kdyz se rozjizdim, tak to nema \"silu\" spojku poustim normalne, ale narozdil od teplyho motoru mi to parkrat pri rozjezdech zdechne, + to za jizdy poruznu pocukává .. jak začně ručička lízt nahoru nahoru, tak to necuká a jede...

jediny co me napada je divnej benzín - jen to první chcípnutí by tomu nijak nenasvedcovalo - dojizdim ted nadrz abych pak vzal neco víc do temer prazdny ... jinak za tepla jede bezproblemu...

volnobeh je takovej ..srovnal bych to s jednobodovym vstrikovanim, jestli to kolísá +/-50ot na otackomeru to skoro neni videt, ale clovek cejti a hlavne pod zvuku slysi ze se to lohce houpe... a to jak za tepla tak za studena ( aspon co sem slysel, jel, videl u jinejch MPi tak volnobeh drzi fakt krasne stale.. )

svicky sou cca 8tis stary - ale doted to na nich jezdilo i chytalo dobre..

napadne prosím nekoho neco ... ? miluju tyhle podivny zavady...:bacha

dik

Link to comment
Share on other sites

je tu na tuto zavadu popisane vela najcastejsie je to krokacom alebo zelenym cidlom alebo zapalovac rampou, typol by som to zelene cidlo

snimac teploty chladiacej kvapaliny dava spatne udaje RJ,ta si mysli ze motor je teply ale v skutocnosti je studeny a tak nedava bohatu zmes co motor za studena potrebuje ale vravim mozu to byt aj dalsie veci alebo ich kombinacia najlepsie bude asi najprv skusit diagnostiku aby si nevymenil pol motora to cidlo sa da inak zmerat ohmmetrom

tabulka

10stupnou celsia-3.53k-4.1k ohm

20......................-2.35k-2.67k ohm

30......................-1.585k-1.79k ohm

40.......................-1.085k-1.23k ohm

50.......................-763R-857R

Link to comment
Share on other sites

diag mam doma, zkusim kolik ukazuje cidlo za studena - ale na cidlo mi to pripada nelogicky - za studena volnobech cca 1300 ot, za tepla 700 , tedy teplotu si myslim ze to vidi dobre.. zkusim tedy, to je to nejjednodussi.. krokac ma stejnou teplotu z astudenyho i teplyho motoru ... tak bych taky nevidel souvislost... uvidimez vecer prijedu z praci a kouknu do diagnostiky

Link to comment
Share on other sites

taky jsem se s podobnym problemem obcas potykal a po vymene celeho motoru OK ;) vsechna cidla a ostatni akcni cleny zustaly puvodni ze stareho motoru, jediny co jsem vymenil byly vstriky (puvodni bosch, nove pak sagem) a regulator tlaku paliva na railu. Mam tedy podezreni, ze u tehle starsich motoru tohle chovani delaji prave vstriky nebo regulator tlaku

Link to comment
Share on other sites

vymena celeho motoru :D jak krásná to varianta :D takze vstriky/cidlo tlaku paliva rikas

no me tam obcas tak jedna z peti jizd skočí chyba řj, kerá zas třeba po 5min zmizí - a to vždycky neco s vysokym tlakem paliva - tak možná fakt to čídlo to být může...

Link to comment
Share on other sites

ani ne tak cidlo jako samotnej regulator - je to ta kulata vec vlevo u krytu rozvodu, vede do ni zeshora privod paliva (takova ta kratka hadicka) zespod jde zpatecka prebytecneho benzinu do nadrze a z boku je to ovladane podtlakem hadickou od sani

na obrazku c.4 , melo by to regulovat na 3bary

v Elitu ho maji pod obj. cislem 0 280 160 560 za 690Kc

post-1213-14109612970473_thumb.jpg

[upravil dne 29/9/10 od Ferry]

Link to comment
Share on other sites

To Georginho u noveho modelu netusim, vzhledem k tomu, ze co si tak matne pamatuju, nema tenhle motor zpatecni vedeni benzinu od vstrikovaci rampy do nadrze, tak regulace tlaku bude uz nekde na cerpadle v nadrzi

To Pasy tak pak dej vedet, co jsi nameril

BTW mozna bych zkusil i nalit do nadrze nejakou sragoru na cisteni vstriku a projet auto vic na benzin, nekteri tvrdi, ze prave ty nase auta na LPG jsou vice nachylny k zanaseni vstriku, sice z vlastni zkusenosti, kdyz jsem mel benzinovy vstriky vyndany, tak se mi nezdaly nejak zaneseny, ale nekoukal jsem na ne pod mikroskopem abych videl jak ty mikrotrysky skutecne vypadaj (tak me napada, ze bych si je mohl prohlidnout v praci na mikroskopu :) )

[upravil dne 30/9/10 od Ferry]

Link to comment
Share on other sites

tak uvidime - merak zatim doma nemam :/ snad vpondeli - ale asi pamatujes, jak sem mel tyhlecty chcipaci problemy hned po prestavbe, a do prestavby to bylo ok... jak si me nasmeroval na ten regulator... tak sem na nej koukal , a ta podtlakova hadicka, tam byla asi na poslednich 2mm, tak to mohlo sat falesnej vzduch - tak sem ji zasunul na doraz - pridelali k ni montpaskama husi krky s dratama, tak se pri tom nejspis povytahla, a uz to od volnobehu ma tah, jen mi to jeste porad jednou chciplo kdyz sem vcera nastartoval...

zkusim to poradne protahnout na ba, uvidime , benzin novej mam.. az budu mit zmereno dopíšu.. kazdopadne ta hadicka pomohla s tim volnobehem..

Link to comment
Share on other sites

jo hoši LPG.taky mě napadlo jak psal Ferry že když LPG jde přes benzínový vstřiky jestli je nějak nezasrává a pak to dělá na benzín problémy,měl jsem stejný problémy...byl jsem na diagnostice ta neukázala nic, tak jsem vyměnoval čidla z auta manželky kde vše chodí jak má,zelený čidlo-nic,map senzor nic,krokáč nic, teplota nasávaného vzduchu nic,ale problémy byly jen na benzín při přepnutí na LPG vše chodilo bez problému.no a byl jsem u kluka co mi dělal plyn,a ten mi poradil ,že může být rozhozená benzínová mapa,protože lambda sondy při stálém provozu na LPG směs vyhodnocují jako chudou tak benzínová jednotka při startování vstřikuje víc benzínu a auto se pak uchlastáva a dusí.tak mi známej přehrál software do ŘJ motoru a tak 3 týdny žádný problém a auto startuje na škrtnutí :D;)(byl jsem z toho taky naprášky,startoval jsem třeba 5krát a vubec se autu nechtělo...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tak zaver uz mam vicemene jasnej ,

v lete za tepla to bylo ok, ted za chladu, kdyz je to rano kolem nuly, je to dycky horsi než odpoledne,

na benzinový vstřiky bych to neviděl, za tepla je to dobrý + sem tomu párkráte naložil na benzín a zlepšení bylo jen drobný..

první cca minutku to jedena 3 válce, pak se to chytne na všechny a je to ok, odpovídalo by tomu i to že to bere do 0,5L/1000 jak kdy, od výměny oleje se to dost zlepšilo (max 0,3)- dávám teď jinej (texaco)

+ jeden konkrétní válec má po několika tisících km na svíčcce dycky celkem dost nahnědlejch úsad, můžu z ní oškrabat cca 1-2mm něčeho podobnýho hnědýmu vodnímu kameni - ostatní svíce sou čistý, takže to bude tudy žrát olej a za studena nebudou nic moc tlaky...

po nastartovani si minutku hraju s plynem kolem 1500ot, nechcipne to a muzu vyrazit.. jezdim dlouhy trasy... vetsinou prez 100km na jeden zatah takze to nijak vicero neresim...

v nejhoršim časem jinej motor - za ty prachy u \"takhle staryho\" auta to neni nic hroznyho...

vicemene se to odhalilo tim jak sou rani mraziky, kdyz to zaclo tak to jen občas zakopávalo

Link to comment
Share on other sites

to fungovanie na 3 valce ,to by mala byt zapalovacia rampa vyber ju von a pozri sa na jej spodnej strane ci tam nemas praskliny popripade na skusku namontovat 100percent funkcnu a uvidis .rano je vlhko a ked je rampa popraskana tak to vysoke napetie preraza vdaka tej vlhkosti z rampy cez prasklinu na hlavu valcov alebo ventilove viko a nejde na konkretnu sviecku,ked sa motor ohreje tak vplyvom teploty sa to tam vysusi (ziadna vlhkost)a vsetko je ok .ja mam na rampe jednu prasklinu ale zatial to funguje no minule ked so umyval motor tak som si tam naspliechal vody a to bolo rosambo raz na 4valce raz na 3 hlavne ked som predbiehal tak na 3(ako naschval) nedalo sa s tym jazdit rampa musela ist dole, bol tam len maly mokry fliacik asi cm stvorcovy na praskline tak som to poriadne vysusil a bolo ok

Link to comment
Share on other sites

rampa je nepopraskana, vyndana zandana, pri vymene svicek , kontroloval jsem ji, nepletu-li se, tak i kdyby to za studena nezapalovalo, tak by na svicce jednoho valce nebyly na svicce napálený úsady neco mezi bílou a hnědou barvou ... ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...