Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Recyklace výf. plynů 1.8 16V 81kw


BoneDaddy

Recommended Posts

Díky Honzo, vím o tom vlákně, ale právě to co chcí (ten návod od Xantika) již v tom odkazu není. :nevim A na Citroën foru se mi to nedaří najít. :mad:

Pastorku: já právě vím, že některé ty motory to neměly vůbec. Otázkou je, co udělá kontrolka diagnostiky až to odpojím? A ještě jak to odpojit? Jestli by stačilo jen zaslepit tu přívodní hadici tak jako se to dělá s EGRem (tenky plech mezi příruby nebo něco v tom smyslu). :myslim

Radek: ten odkaz nefunguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest JaKoB 01

Mě se před vánocemi rozsvítila kontrolka.Na diagnostice mi řekli,že se zasekl nějakej motorek co honí výfukový plyny zpět do motoru.Vytáhla se pojistka ,která shořela a na diagnostice se to vyplo.Prý se to při studeným startu může zase rozsvítit(kontrolka).Zatím se nic neděje.

Měly to hlavně auta dovezený z Německa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady se pletou dohromady dvě věci .

1. EGR ventil- recirkulace výfukových plynů do sání.

2. čerpání vzduchu do výfuku.

EGR měly všechny 1.8 a 2.0 v novém modelu, foukání vzduchu měly jen ty, co měly plnit přísnější emisní normy. Odpojení EGR je komplikovanější, protože, v tom elektromagnetickém ventilu je potenciometr a podle něj pozná řídící jednotka jeho polohu. Dále je v sacím potrubí čidlo teploty takže ŘJ pozná, jestli při otevřeném ventilu jdou do sacího potrubí teplejší plyny z výfuku.

Přifukování vzduchu funguje jen chvíli po nastartování motoru. Má za úkol zvýšit teplotu výfukových plynů aby se dříve ohřála lambda. S odpojením toho foukání do výfuku by podle mě neměly být nějaké problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fosil

Přifukování vzduchu funguje jen chvíli po nastartování motoru. Má za úkol zvýšit teplotu výfukových plynů aby se dříve ohřála lambda. S odpojením toho foukání do výfuku by podle mě neměly být nějaké problémy.

Já doufám, že to moc nepletem, já se v tom zatím vyznám. :)

Nemáš nějaký konkrétní návod jak to odpojit? Mám to prostě celý vyjmout ven a konec? :D

Tedy, já už bych to vyndával, ale majitel auta o tom zatím neví, jen se spíše ptám dopředu co s tím kdyby to zlobilo jako kdysi. :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest JaKoB 01

BoneDaddy :

pokud tedy jde o přifukování vzduchu,tak stačí jen pojistku ven a vypnout na diagnostice kontrolku poruchy.U mě to tak proběhlo a zatím pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Tak se mi závada po roce objevila znovu a po smazání chyby na diagnostice za necelý 2 měsíce svítí zase.Znovu vypnuto, ale teď jsem to nechal vydělat a že se to pokusím rozhejbat.Mám to skoro celý rozdělaný jen motorek nejde rozdělat.Potřebuji sundat stator a nevím jak postupovat.Není někde na fóru popsaný nebo nafocený postup opravy.

Průběžně to fotím pro případné další majitele aut dovezených z německa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak jsem dokončil opravu motorku a teď už jen namontovat zpět do auta. Přikládám odkaz na fotky jak probíhala oprava a úprava

hadice.Někdo zde na fóru psal, že v hadici zůstávala voda a tak tam udělal díru a pomohlo mu to. Já si trochu vyhrál a udělal

odtok s hadičkou.

Při zkoušce motorku jsem se divil :o jaký to má velký otáčky, to se nedivím, že to má v německu oblbnout emise.

Při sepnutí motorku musí jít z výfuku skoro jen čistý vzduch.

http://honzakovarik.rajce.idnes.cz/Peugeot_406/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vedle rampy je připojena hadice, která vede od tohoto vzduchového čerpadla a to je v mém případě za př.levým světlometem. Přístupné je po odstranení plastových podběhů.

Mají to, ale auta dovezená, ne ty které byly uvedeny na trh v Česku.

Až to budeme dávat zpět do auta, tak se to pokusím nafotit (myslím,že fotka zde na fóru nikde není).

Ještě jsem se nezmínil,že motorek byl tak zarezlý mezi statorem a rotorem, že trvalo dva dny než jsem ho rozchodil.

Pomocí petroleje a občasnému proplachování se zadařilo.

Tak doufám, že bude OK a diagnostika při změně počasí dá pokoj.

Chtěl jsem návod včetně fotek dát na Udělej sám, ale nějak mi to nešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak už mám asi týden namontováno zpět v autě. Co mě ovšem zarazilo, že po každém studeném startu i teď v létě se tento motorek rozběhne a asi po minutě se vypne. Doufám, že plní svůj účel.

Celou dobu jsem myslel, že je funkční jen v zimním období.

Pokud jej tedy někdo má v autě, tak by po nastartování měl slyšet za předním světlem hučet turbínu vzduchového čerpadla. Já jej slyším při staženým okně.

Od doby co jsem koupil auto, tak jsem to nikdy neslyšel, zřejmě němčourovi přede mnou už to nefachčilo.

Dodal jsem další foto, ze kterého je vidět, kde se vzduchové čerpadlo nachází a ještě mimo jsou tam fotky z čištění spínačů ovládání oken a provizorní výměna mikrospínače dálkového ovládání, která mi funguje a přišla na 5 kč. Až seženu ten správný mikrospínač dám ho tam.

Vzduchové čerpadlo P 406

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...