Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

podtlaková vývěva-dotaz


kodajz

Recommended Posts

nazdar, chtěl bych vědět, dlohodobě mám slabé brzdy i po výměně obložení i kotoučů. Jdu po problému-posilovač se prý kazí vyjímečně, takže jsem na podtlakovou pumpu připojil manometr a zjistil jsem, že na volnoběh mi vytváří podtlak -0,6 barů. Jaký podtlak má být správně? Může to ovlinit brzdý výkon? Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vývěva určitě ovlivňuje účinek brzd, ale nevím, jak je to u novějších motorů, kde je na bloku. Na P309 jsem ji měl mimo blok na řemenu a byla tam prasklá membrána a brzdilo to na prd. Tlaky bohužel nevím, snad někdo poradí více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prekontroluj hadičku od vakuovky k podtlakovemu posilovaču či nieje popraskaná - dobre nasadená. Dobre fungujúci podtlakový posilovač brzd zistíš jednoducho tak, že pri vypnutom motore 3x šliapneš na brzdový pedál, držíš ho stlačený a naštartuješ motor. Pedál musí o kúsok poklesnúť. Ináč aj membrána vo vákuovej pumpe má určitú životnosť. Na Tvojom nieste by som ju vymenil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hadičku jsem dokonce dal jinou-novou, účinnost je po výměně stejná. Manometr na vakuovce ukazuje 0,6 bar, na bráchovém Peugeotu skoro taky. Mu to ale brzdí o dost lépe. Když odpojuju jeho hadičku z posilovače tak slyším jak nasaje vzduch, mi to nedělá. Nemůže být problém v těsnění co je kolem toho plastového vstupu do posilovače? Mi se kýve docela hodně a bráchovi skoro vůbec. Je to vyměnitelný díl? S tím klesnutím pedálu po nastartování to zjistím zítra. Jo, brzdovkou to určitě není a brzdy mám nové.

[upravil dne 24/5/10 kodajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Mne sa obcas stava ze po prac. smene sadnem do auta a pedal brzdy je uplne tvrdy. Unika mi podtlak a teraz neviem ci okolo natrubku v brzdovom hrnci alebo okolo pedala lebo pri chode motora a zoslapovani pedalu pocujem akoby odsyknutie. Je to normalne?

[upravil dne 2.6.2010 vlado-.m]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A brzdí ti to pak normálně? Mi to stále blbě brzdí, tak na 60 %. Když jedu déle rychle a chci prudce zabrzdit tak jako by bylo obložení brzd mastné a po chvíli brutálního stlačení pedálu to začnš brzdit na těch 60 %. Docela mi to vadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, hele delaji vam brzdy to, ze kdyz pri normalne nastartovanem motoru na ni rychle po sobe tak 8krat dupnete, ze jakoby dojde podtlak a pedal uplne ztuhne, a teprve az za par sekund zase asi vytvori podtlak a chodi normalne? Nebo mi taky nekde utika podtlak?

taky mi to brzdi pekne na prd, na to, ze mam 4 kotouce... desky OK, Kotouce ve predu jako nove, vzadu starsi, ale taky jeste dost slusne...

A jen tak mimo tema, kdyz na to fakt hamstnu, tak mi to jakoby zacne pulzovat strasne rychle do pedalu - to je ucinek ABS? (jako kdyz by mi pedal pustil 230V do nohy :D)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: h4wk3y

delaji vam brzdy to, ze kdyz pri normalne nastartovanem motoru na ni rychle po sobe tak 8krat dupnete, ze jakoby dojde podtlak a pedal uplne ztuhne, a teprve az za par sekund zase asi vytvori podtlak a chodi normalne?

Ano.

Původně zaslal: h4wk3y

kdyz na to fakt hamstnu, tak mi to jakoby zacne pulzovat strasne rychle do pedalu - to je ucinek ABS?

Ano

Původně zaslal: kodajz

Ještě mě napadl že muže netěsnit ten zpětný ventil v posilovači. Je to možné? Jak se jeho špatná funkce projevuje?

Je to možné. Prejavuje sa to hlavne tak že krátko po zhasnutí motora zostane pedál tvrdý, zmäkne až po naštartovaní. Ale takto isto sa prejavuje i netesnosť posiľovača.

Napadlo ma že raz som takéto niečo riešil na jednom Berlingu a problém bol v netesnosti rýchlospojky hadice podtlaku v pripojení na vývevu.

[upravil dne 3/6/10 pastorek]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

další poznatek: při vypnutém motoru několikrát rychle zasebou zmáčku brzdu, pak brzdu držím a nastartuju, pedál klesá hodně pomalu a ne tak hluboko jako bráchovi na P306 a nebo C-Jumpy. řekl bych, že rozdíl v rychlosti klesání a hloubce ponoru pedálu je asi 50% já-brácha. Na co se mám zaměřit? Je třeba vyměnit posilovač? A nebo může ucházet zpětný ventil na posilovači?

Vývěva tlačí dost, rychlospojku na vývěvě jsem pro jistotu omotal elektrikářskou izolepou. Po omotání je brzdný účinek stejně na nic jako před omotáním, tzn. rychlospojka těsní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:blablabla vývěva netlačí ale saje :D Když jsem měřil podtlak u sebe tak moje dává -0,85 Baru, což už se bere za dost silné vákuum

výrobce uni tempomatu psal, že podtlak pod -0,6 Baru (tj. 0,5, 0,4...) je slabý a nedostatečný k ovládání tempomatu, třeba to je s brzdama podobný. Tvých - 0,55 Baru se mi zdá málo :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem z toho podtlaku byl špatný, ale je možné, že jsem měl špatný manometr, protože bráchovi saje -0,55 bar a brzdí mu asi o 50% lépe než mi kdy podtlak manometr změřil -0,6 bar takže myslím, že v podtlakové pumpě problém nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...