Jump to content
Pawllik

P307 - Návod - demontáž páček pod volantem

Recommended Posts

Jako mnozí z vás jsem měl taky problém s páčkami na volantu - padání páčky blinkrů, je tu spoustu návodů ale žádné fotky, tak jsem se rozhodl udělat tento návod, třeba někomu pomůže.

Odpojíme baterii a počkáme několik minut než se vybijou kondíky. Vyrovnáme kola a uzamkneme volant.

1. demontujeme kryt volantu dva TORX20 šrouby. Spodní dekl výjmeme směrem doprava. Horní kryt nám pak bude ještě držet dvěma západkami v zadní gumové části krytu.

01.jpg

By pawllik at 2010-05-19

2. demontujeme airbag: v zadní části volantu jsou na stranách dvě zdířky do kterých vložíme vodorovně plochý šroubovák, nebo nějakou trubičku a airbag vyloupneme ven.

02.jpg

By pawllik at 2010-05-19

3. odpojíme konektory Airbagu, u žlutozeleného a žlutomodrého, šroubovákem vyloupneme pojistku a konektor vytáhneme směrem nahoru.

03.jpg

By pawllik at 2010-05-19

4. po odpojení airbagu odšroubujeme středový šroub TORX50. Měli bychom vidět rysky na hřídeli i na volantu. Při montáži musíme volant opět nasadit do stejné polohy. Vytáhneme volant, může to jít trochu ztuha a proto dáváme pozor aby při náhlém uvolnění volantu jsme si nepoškodili kabely airbagu.

04.jpg

By pawllik at 2010-05-19

05.jpg

By pawllik at 2010-05-19

4. nějakým způsobem jsi zajistíme otočný kruh s konektory airbagu, třeba izolepou. Hlavně jsi musíme pamatovat původní polohu, aby pak nedošlo při řízení k přetržení páskového vodiče uvnitř. Pokud se tak nestalo musíme jej nastavit do středové polohy - ze středové polohy musí jít otočit na každou stranu asi o 2 a 1/4 otáčky než ucítíme mírný tlak.

06.jpg

By pawllik at 2010-05-19

5. ze zadní části panelu odpojíme veškeré konektory, povolíme objímku, klíč č10 a celý panél sundáme.

07.jpg

By pawllik at 2010-05-19

6. odšroubujeme dva křížové šroubky a vytáhneme středový kroužek s pružinou.

08.jpg

By pawllik at 2010-05-19

7. ze zadní části odklopíme dvě horní západky, poté tři spodní a sundáme celý kryt

09.jpg

By pawllik at 2010-05-19

8. odpojíme oba konektory, odtlačíme postupně několik západek a vytáhneme cely plošný spoj.

010.jpg

By pawllik at 2010-05-19

9. dáváme pozor na polohu otočného hnědého kroužku, má uvnitř výřez který musí při zpětné montáži zapadnout do protikusu na již demontovaném krytu.

011.jpg

By pawllik at 2010-05-19

10. demontáž páčky provedeme vypáčením dle šipek, v mém připadě to šlo líp když jsem začínal zespodu, ale i tak to jde dost zle. Podívejte se jestli máte uvolněný ten káblík co vede z páčky, bývá tam totiž v té středové části zaháknutý. Aby při vyjmutí jste si nevytrhli konektor uvnitř páčky. To pak je na posrání to dávat zpět - vím o čem mluvím :)

012.jpg

By pawllik at 2010-05-19

11. bílý kolíček který je viník většiny problémů s blinkry vysuneme pomocí šroubováku v místě označené šipkou.

013.jpg

By pawllik at 2010-05-19

12. pro porovnáni je zde kolíček i z páčky stěračů, pěkný rozdíl, že :)

014.jpg

By pawllik at 2010-05-19

13. úprava původního kolíčku ve kterém jsem zvětšil drážku aby mohl více vyjíždět ven, protáhl i pružinu malým šroubkem aby vyvíjela větší tlak, nebo ji stačí jen natáhnout. Zabrousil přední část více do špičky. Nakonec jsem ty kolíčky prohodil. Ale je to asi jen dočasné řešení, určitě se to časem taky ošoupe.

015.jpg

By pawllik at 2010-05-19

14. při zpětné montáži té středové části páček je lepší jsi vyjmout ty kovové plíšky a dát je tam až po složení obou částí jinak nám je piny konektoru ohnou.

016.jpg

By pawllik at 2010-05-19

Po celkovém složení, připojíme baterii, opět chvíli vyčkáme, zasuneme klíček a otočíme do druhé polohy - při otevřených dveřích řidiče! To jen propřípad že by se vyskytl nějaký problém s airbagem, pokud kontrolka zhasne je vše ok.

 

[upravil dne 19/5/10 Radek Hurvajz]

[upravil dne 19/5/10 Radek Hurvajz]

[upravil dne 21/1/14 16:09 od Pawllik]

Edited by Pawllik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pěkný návod, jenom malá připomínka pro sundání volantu. Středový šroub povolit, nechat ještě na pár závitech, uvolnit volant a pak vyšroubovat šroub a sundat uvolněný volant. Jinak riskuješ, že si mimo utržených kablíků také rozbiješ ciferník:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den dnes jsem zkoušel vyměnit páčky pod volant podle návodu ale nešel mě vydělat airback ven přitom jsem už měl vše odcvaknuté jak je psané v návodu nevíte na čem ještě ten airback drží?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mam dotaz,jde taky vyměnit samostatně páčka na stěrače a palubního počítače.Nebo se to musí vyměnit cele.Peguet 307 benzín 2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k té diagnostice. Pokud máš ESP a podaří se sehnat použitý funkční COM, který byl zkalibrován, tak ani dia není potřeba. Takto jsem měnil jednomu členu z fóra COM na 407mě. Sehnal použitý. Namontoval jsem ho a chtěl provést kalibraci a hle, normálně to fungovalo a bylo zkalibrováno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj..dnes som vyskusal rozobrat a opravit tie packy pod volantom..mam uz asi dva roky nove,... a stare som vytiahol ze to skusim....ten navod je super :super skoda ze som este nebol na fore...zaplatil som za nove 6000 sk (zohnal som ich z UK)-u nas v origo pezot serv. mi ich chceli predat za 12000 sk. este raz:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest filipsonn

Zdar,tak dnes jsem se po nastudování problému páčky,dal do opravy,koupil jsem na vrakáči starší za 500,po sundání plastů jsem se zasekl na airbagu a snažil se ho vycvaknou jak je tu psáno,ale nic a už jsem dost poškrábal vnitřek a taky žačínal pěnit,protože jsem se s tím sral asi hodinu a nic,až jsem přišel na to ,že se musí zatlačit na tyčky vevnitř volantu a pak mi to šlo hned,proč to tu kurva někdo líp nepopsal!Ale pak už to šlo celkem dobře,ze starých páček jsem použil kolíček od páčky stěrače,ten byl v pohodě,dal jsem ho na páčku blinkrů a je to zase funkční,nevím tedy na jak dlouho,ale sw má najeto 128700km a bylo vidět ,že tam ještě nikdo nelezl ,ani volant nebyl dole.Tak to byla nedělní zábava,a až na ten airbag dobrý ,ale ten mě teda vytočil.Tak zdar a polepšete se!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milý filipsone, buď rád že to tu vůbec někdo popsal. To \"proč to tu ku..va někdo líp nepopsal\" , není nikoho povinnost to popisovat. Autor to popsal určitě jak nejlépe mohl. Je to každého dobrá vůle. Jinak tě vítám tady u nás na fóru a polepši se:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

....proč to tu kurva někdo líp nepopsal ????

....Tak zdar a polepšete se! ????

Nechtěl by sis koupit třeba Ladovku? Mají hezký fórum: http://forum.ladaklub.com/ i když asi né, takovýho chytráka bych jim nepřál. Většina lidí za návod poděkuje poněkud jiným způsobem :bojim tak zdar a polepši se....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...