Jump to content

Výkon xenonov


kello
 Share

Recommended Posts

mylíš, že aj v servise sa dá kupiť 55W? To muís byť sila ti poviem. No ja som si včera umyl okno aj svetla a lepšie som videl. jedný znami si dal dotatočne domontiovať v nissane xenon a ostrekovače mu tam nedali, že si nalepí take pasiky na naraznik

Link to comment
Share on other sites

55W xenony nejsou výkonnější. Jen je na vstupu ballastu zařízení, který imituje zbylou spotřebu +20W pro snadnější montáž do aut, které hlídají funkčnost žárovek. Tedy svítivost je vždy stejná, jako u 35W, leč spotřeba je uměle zvýšena na 55W. Stále však platí, že účinnost xenonů je podstatně vyšší. Svítivost asitak 3x při příkonu cca o 40% nižším.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: kello

mylíš, že aj v servise sa dá kupiť 55W? To muís byť sila ti poviem. No ja som si včera umyl okno aj svetla a lepšie som videl. jedný znami si dal dotatočne domontiovať v nissane xenon a ostrekovače mu tam nedali, že si nalepí take pasiky na naraznik

:)ta věta jak sis umyl okno....,ta je super :D:D

Link to comment
Share on other sites

Co já na to? Že u výbojek lze světelný výkon regulovat jen velmi těžko. Změníš-li velikost proudu, změníš teplotu světla (barvu - spektrum) a opotřebení (velmi výrazně). Změníš-li frekvenci, změníš proud. Zkrátka mysli si co chceš. Fyzika platí. Podle mě je to obchodní tah, kdy nejvyšší výkon buďto není vyšší než u 35W systému, nebo výbojky budou mít výrazně nižší životnost (nemluvě o teplotě světla na jiných, než jmenovitých výkonech).

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Edison

Co já na to? Že u výbojek lze světelný výkon regulovat jen velmi těžko. Změníš-li velikost proudu, změníš teplotu světla (barvu - spektrum) a opotřebení (velmi výrazně). Změníš-li frekvenci, změníš proud. Zkrátka mysli si co chceš. Fyzika platí. Podle mě je to obchodní tah, kdy nejvyšší výkon buďto není vyšší než u 35W systému, nebo výbojky budou mít výrazně nižší životnost (nemluvě o teplotě světla na jiných, než jmenovitých výkonech).

Troufnu si oponovat, Edisone, ale řídit jas vysokotlaké xenonové výbojky není problém a dělá se to právě řízením proudu. Pokud je proud v provozním rozmezí výbojky, nemění se ani barevná teplota, ani opotřebení. Umí to každý projektor, od levných daťáků až po 35 mm stroje v kinech, tak nevidím důvod, proč by to neměl umět patřičně navržený ballast xenonky v autě. Jde jen o to při regulaci \"nevylézt\" z provozního rozsahu proudu ani pod (nestabilní výboj, zhasínání, zanášení elektrod), ani nad (přehřívání anody).

Link to comment
Share on other sites

Tak to kapku upřesním: Řídit se dá vše. Otázkou zůstává výsledek. Je jasné, že \"podprouděním\" se výboj stane nestabilním a že hodnota jmenovitého proudu bude daleko nad touto nestabilní hodnotou. Opačně to platí víceméně podobně. Jen ten rozdíl bude podle mě minimální (proč nevyužít potenciálu, který nám HID dává, že) Ovšem zvýšení světelného výkonu o 40%? To se mi fakt nezdá. Co se týče ostatních vlastností světla: Vím moc dobře z jiných druhů výbojek, že jsem musel dost přesně dimenzovat předřazenou tlumivku pro dosažení správných vlastností světla. Někde jsem měl i grafy závislosti sprektra na proudu pro nějakou konkrétní výbojku. Z těchto znalostí a zkušeností vychází imůj názor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...