Jump to content

Kotúče


kaper
 Share

Recommended Posts

Zdravím. CHystám sa menit kotuče a chcem sa spítať či možem dať aj chladené teda také dierkované keď som tam mal doteraz klasické? Neviete poradiť kvalitu za rozumnú cenu, a aj platničky? Čo všetko obsahuje taká vymena viete niekto dat postup aj s nejakou fotkou? ĎAKUJEM za každú radu čoho sa mám vyvarovať? Je to na 306ku kombi 2,0HDI r.v. 2000

[upravil dne 16.8.2009 kaper]

Link to comment
Share on other sites

Myslis vrtane kotouce ?

Zelezi jak moc chces do toho investovat a jak jezdis.

Myslim ze na tve auto bohate postacuju klasicke kotuce, volil by som znacku ATE aj kotucov, aj dosticiek... Myslim ze kvalita za rozumnu cenu.

Vrtane alebo drazkovane kotuce maju lepsi brzdny ucinok, ale su o dost drahsie, tak ci sa ty ta investicia vyplati ...

Inac vymena nic zlozite, zhodis kolo, zozadu brzdica su myslim 2 sroby, tie uvolnis, das dole brzdic, a odmontujes kotuc (dufam ze som na nic nezabudol , dlho som to nerobil :D )

Link to comment
Share on other sites

Myslým že to nieje taká raketa aby si tam dával športové vrtané kotúče. Za ich cenu máš v klasike komplet brzdy.

Robia sa i sady ale pomerne málo, väčšinou to je o výbere. Ak by si s tým mal problém tak sa ozvi. Viem zohnať zo zľavou.

Link to comment
Share on other sites

Pekný večer. Tak som dnes zohnal kotúče Ferodo 1ks za 27eur a k tomu platničky sadu komplet na zadnú nápravu, ATE za 21eur. Zajtra ich pôjdem zobrať a dám vedieť či vymena prebehla bez problémov alebo budem mať dalšie komplikácie a otázky. Zatial ďakujem a ak niekto viete oniečom čomu sa treba vyvarovať tak šup sem vlákno.

Link to comment
Share on other sites

Z vlastní zkušenosti popíšu proč se kloním ke klasickým rovným kotoučům. Nedávno jsem na zkoušku vyměnil na mé 406té vrtané Zimmermany na místo původních origo kotoučů. Sděšení více než 1000 km mi brzdy různě hvízdali, taky brždění bylo tak nějak bez plynulé charakteristiky. Vždy jsem brzdu jen polechtal a na místě jsem stál. Po 4 měsících jsem vrtané úspěšně prodal a koupil obyčejné ATE a je klid. Prostě nejsem závodník :-)

Link to comment
Share on other sites

Použití děrovaných nebo drážkovaných kotoučů ti brzdný účinek zásadně nezlepší. Ty jsou tam jen pro lepší odplynování při vyšších teplotách (brzdy tolik nevadnou) a pro čištění ale zato jsou o dost hlučnější při brždění.

Důležitá je správná volba (spárování) destiček a kotoučů - jak tady zaznělo hladké kotouče ATE a destičky ATE je dobrá volba. S kotoučema Ferodo nemám zkušenosti.

Další důležité je správné zajetí . Min. 500 km se nesnažit je rozžhavit do červena aby se povrch desek přizpůsobil povrchu kotoučů. Jinak se mohou kotouče zkřivit nebo i popraskat nerovnoměrným tepelným namáháním.

Pří montáži dobře očistit náboj aby kotouč hned ze začátku neházel a vyplatí se kontrolovat házivost kotouče po namontování. Má být pod 0,1 mm.

O výměně obecně tady toho najdeš spoustu. Když budeš zatlačovat pístky do třmenu tak vzadu se musí při zatlačování pístkem pootáčet -

Link to comment
Share on other sites

Tak a hotovo! Úspešne som dnes kotúče aj platničky vymenil. Ale mám pocit že my stále niečo v zadu škrka? Neviete niekto či si to len musí sadnúť alebo je niečo zle?

A ešte dal som ferodo kotúče a kamarát hovorí že nič moc aké míte vy skúsenosti. Ďakujem !!!!!!

[upravil dne 18.8.2009 kaper]

Link to comment
Share on other sites

Ferodo sou dobre, ale casto sem pocul nazory ze bud od zacatku, alebo po zajeti si Ferodo s Atem nesedli a brzdeni sprevadza stale piskanie...

Tak aspom si to teda overime, daj potom vediet.

Predne kotuce ma pravdepodobne zachvilku cakaju, ale volbu mam jasnou ATE/ATE ...

Link to comment
Share on other sites

Taký malý dotaz: po výmene predných kotúčov a doštičiek som sa moc neriadil pravidlom že zo začiatku treba na ne pomaličky a hneď po výmene som brzdy prevetral keď som to šiel vyskúšať. Kotúče pálili relatívne dosť - vydržal som len krátky dotyk prstom....

Myslíte si že som brzdy zničil? A ak áno ako by sa to prejavilo? Auto brzdi nemám pocit že by pri brzdení niečo vybrovalo alebo hádzalo.

Jedná sa o kotúče a platničky bosch.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam jeden blby dotaz.

Ked si pozeram na ESHOPOCH kotuce pre moj predok auta, tak su v mojom rozmere 2 rozne nechladene.

1. ma priemer 247 mm a ma hrubku 10 mm (minimalna hrubka opotrebenim 8mm)

2. ma priemer 247 mm a hrubku ma 13 mm (minimalna hrubka opotrebenim 11mm)

Aky je medzi nimy rozdiel ? V com je hrubsi lepsi ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...