Přejít na obsah
Jožo

problémy s topením

Recommended Posts

Zdravím. Mám 406 break 1,8,16V BA+LPG. V poslední době mi auto mizerně topí. Ani po 50km se mi topení nerozehřeje. Provozní teplota motoru za jízdy je v tomto počasí asi kolem 70 -75 st. Není to málo??? Dnes jsem auto nechal ve stoje rozehřát na 85 st, promačkal jsem hadice a topení se malinko umoudřilo.Teď večer jsem udělal sice jen asi 15 km, ale vzduch zůstal stále chladný... Tak nevím čím to může být.Ovzdušnení systému jsem ještě nezkoušel....Poradí mi někdo? Díky.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Máš dost chladící kapaliny? To se mu pak taky nechce moc topit (vlastní zkušenost:D). Nejdřív to zkus odvzdušnit a pokud to nepomůže, tak bych vyměnil termostat

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kapaliny je dostatek.Spíš jsem měl dojem jakoby se neotevírala naplno klapka topného tělesa...jenže to jsou doměnky.Totiž ani nevím jak to těleso vypadá...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A je poznat rozdíl v topení když jedeš na plyn a na benzín??? Kamoš má podobný problém se Seatem, na benzín mu to topí v pohodě a na plyn špatně, tak jsem ho poslal k plynaři. Asi bude někdy ucpaná/zalomená/bo jinak přiškrcená hadička. Ještě to nemá řešení, tak bych potom zkusil dát vědět.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Jožo

rozdíl v topení mezi LPG benzin není

Šáhni při zahřátým motoru (optrně) na hadice co vedou do a z kabiny, měly by obě být horký.

Pokud sou tak chybu hledej uvnitř auta.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tak to asi bude ucpanej radiator, vypust chladici okruh, odmontuj obe hadice co vedou k topeni ( nejspis tam budes mit nekde T-kusy, od kterych pujdou hadice k LPG zarizeni, tak nekde v tom miste ) pripoj to na zahradni hadici a proti smeru proudeni fridexu ( privod vody pripoj na tu hadici co je ted studenejsi ) to proplachni

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kamo alebo ak si tam mal malo nemrznucej a niekedy si auto prestartoval mohlo ti ocesat lopatky na vodnej pumpe... uz som sa s tym raz stretol auto islo vsetko ale necirkulovala dobre voda... alebo budes mat upchany chladis v kureni....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Čím dál víc se přikláním k výměně termostatu. Ráno jsem hned po nastartonaní šáhnul na hadici k chladiči (za termostatem) a propouštěla vlahou vodu...a to na budíku nebylo ani 60st. Takže spotřeba, chlad a taky jízda nic moc na LPG si myslím je díky pernamentně studenému motoru( běžná teplota 70 st). Ale přes to všechno dík za příspěvky a zkušenosti.:)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Jožo

Čím dál víc se přikláním k výměně termostatu. Ráno jsem hned po nastartonaní šáhnul na hadici k chladiči (za termostatem) a propouštěla vlahou vodu...a to na budíku nebylo ani 60st. Takže spotřeba, chlad a taky jízda nic moc na LPG si myslím je díky pernamentně studenému motoru( běžná teplota 70 st). Ale přes to všechno dík za příspěvky a zkušenosti.:)

termostat v autobenexu stoji asi 450kc, objednaci cislo VE4885.83/J ( je to stejnej typ jako se dava do prvovyroby ) , menil jsem ho v sobotu, mel jsem podobnej problem, pri 65stupnich uz byla tepla hadice k chladici a teplota nevylezla pres 70stupnu. Po vymene drzi lehounce pres 80 ( odpovida otviraci teplote 83stupnu ) Starej termostat sice zaviral, ale byl pridrenej, takze se otevrel ale nestacil dobre regulovat privirani slo ztuha

Vymena je vcelku jednoducha, vypustis chladici kapalinu, vycvaknes sponku hadice co vede k chladici ( pro lepsi pristup je dobre sundat vzduchovy filtr ) vetsi silou vytahnout hadici z toho kolinka, povoli se dva srouby a jedna matka 10mm, lehkym poklepanim napriklad gumovou palickou se uvolni to kolenko a pod nim uz je termostat, je trochu zatuhly, takze je treba ho vypacit sroubovakem, pak jen ocistit dosedaci plochy, dat novy termotast s novym tesnenim ( prilozeno v baleni ) vratit kolinko, utahnout srouby, nastrcit hadici a zajistit pruzinkou, naplnit chladici okruh, odvzdusnit, prace asi na hodinku a pul

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: sarkomi

já měnil loni dostal jsem tento termostat

jj to je Wehler, ten ma v nabidce Autokelly, ale vychazi i s vetsi klubovou slevou u nich draz nez Vernet v Autobenexu ;)

ale myslim ze to je vcelku jedno, na funkcnosti se to neprojevi

Koukam podle fotek, ja mel daleko min nanosu na tom hlinikovym domecku termostatu po odmontovani toho kolinka, asi bylo vic dotazeny a vic tesnilo. Jinak muj termostat vypadal po 290 000km uplne stejne jako tvuj :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×