Přejít na obsah
kobliha

Otáčky motoru vs. rychlost

Recommended Posts

S jedním kamarádem vedeme spor, o to, zda je rychlost přímo závislá na otáčkách motoru. Myslíme hodnoty, které ukazujou budíky na palubovce (nikoliv skutečnou rychlost, která je samozřejmě ovlivněna prokluzem kol, apodobně). Možné prokluzování spojky neuvažujeme.

Jeho priklad \"Při 3000 otáčkách pojedu s autem za normalnich podminek 100km/hod a treba s lodi na strese ktera samozrejme ubira za aerodynamice vozu pojedu jen 95 km/hod pri zminenych 3000 ot/min.\"

Já tvrdím, že poměr musí být stále stejný, protože logicky by jinak někde mězi senzorem otáček a senzorem rychlosti muselo něco prokluzovat (podle mě).

Prosím o rozsouzení.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Otazkou je konstrukční provedení senzoru otáček.. když v něm jsou určité odchylky, popř. je částečně nelineární

jinak odpor roste kvadraticky s rychlostí.. vzorec bych našel, ale jsem linej :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna mas pravdu ty. Ak by to bolo podla prikladu, tak by naozaj muselo nieco preklzovat. Pri tych 3000 pojdes rovnako 100, len akurat bude vyssia spotreba - tzn. na rovnaky vykon bude treba vyssi prikon -> znizi sa ucinnost.

Tiez niesom fyzik ale ak sa v tomto mylim tak som asi blby a skocim z mosta :(

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Automat vetsinou nema spojku, ale hydrodynamicky menic. No a pokud pridas lehce plyn, ten menic zacne prokluzovat a otacky se zvysi. Takze na 3ooo ot/min muzes jet 100 nebo i 110. Teprve kdyz pridas plyn poradne tak to podradi.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pomer otacky a rychlost by mala byt rovnaka. Rozdiel s nakladom a bez bude iba o tom ze budes musiet viac pritlacit plynovy pedal na rovnake otacky a tym aj na rovnaku rychlost... aspon podla mna.

BTW na fotrovej Skodofke je rozdiel podla benzinu na 91 treba viac stlacit plyn na 100km/h oproti 95 benzinu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

aby se to dalo srovnávat, tak by mělo být i stejné palivo, olej apod. a stav vozu. I když jezdím určitou trasu pořád stejně, tak určité úseky jedu pokaždé jinak. Hlavně se to pozná v kopci na dálnici na plný plyn.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×