Přejít na obsah
baljo

problém motor 1,9 SRi

Recommended Posts

zdravim všeci 405-kaři,

mám takovej záhadnej problém s motorem. Poslední dobou se mi často stává, že nastartuju motor a ujedu jen pár stovek metrů a motoru spadne výkon a otáčky (někde kolem 500-600 a někdy i vícú) a ke všemu se ukáže na palubovce kontrolka motoru. Motor chcípnu a znovu nastartuju a opět se rozsvítí ona kontrolka a motor je ve stejném téměř nepojízdném stavu škube a nereaguje na plyn, motor se šíleně klepe a má zvuky jako vyběhanej diesel.

Občas se to srovná a 100km jede v pohodě, a pak zase se rozsvítí kontrolka a auto nejede. Už jsem z toho docela rozčarovanej a nevím čím to může být.

Zkoušel jsem kde co:

-benzin je (v nádrži)

-pravidelně kontroluju olej (dolejvám)

-přetěsnil jsem všechny hadice palivovýho systému

-vyměnil jsem benzínovej filtr

-pravidelně přidávám do benzinu čističe vstřikování

Podle mě to vypadá jako, že motor nemá benzin nebo vzduch? Tak jestli nebude náhodou někde ucpanej palivové vedení (regulátor tlaku apod.) nebo si to někde nepřisává vzduch.

Jinak když jsem poslouchal motor tak jsem slyšel foukání vzduchu. Ten zvuk vychází ze vzduchovýho filtru někde u vedení k motoru. Nevím jeslti by to mělo být takhle slyšet.

Jo ještě pár údajů o autě:

je to 405 1,9 Sri (cca 80kW), rv. 1989, vstřikování, najeto něco pod 95t km.

Byl bych rád za každou radu, chtěl bych se přesvědčit o tom, že je 405 spolehlivý a trvanlivý auto. Případně kontakt na nějakého šikovného pražského opraváře Peugeotů, nemám moc rád autorizovaný servisy.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Auto jen nejde do otáček nebo vysazuje některý z válců.... Jak jsou opálené svíčky? Jestli všechny stejně zbarvené, některé mokré, ....

Jestli budou svíčky suché a je to čtyčbodové vstřikování tak bych prošel ovládání vstřiků....

Všechny čtyři vstřiky jsou ovládané jením signálem z ŘJ motoru. Ty dráty od vstřiků jsou spojeny ve svazku jenom slisováním. Kdysi se nám ten spoj rozpadl a motor neměl benzín....

Pokud jen nejde do otáček a má tendenci chcípat, tak se mrkni okolo chladiče je takový snímač s podtlakovou hadičkou kdesi k sání motoru.

Ono těch možností bude víc a v servise by něco mohli vyblikat na diagnostice....

Jaký typ motoru ? XU9xx?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Sabriel

rok 1989? a najeto 95tis km??? hmmm to se mi nezdá... :-)

405 mám po dědovi, který ji měl 5 let uskladněnou v garáži. Takže se může zdát....Mám ho necelý rok a sám jsem najel už něco kolem 12t.

Původně zaslal: JaZa

Ono těch možností bude víc a v servise by něco mohli vyblikat na diagnostice....

Jaký typ motoru ? XU9xx?

diagnostiku mám už dohodnutou na pondělí.... Typ motoru nevim přesně z hlavy ale je to jednobododové vstřikování

Původně zaslal: Hafity

Jdi po všech hadičkách, které jsou mezi škrtící klapkou a motorem.

Hadičky, na ty se zítra podívám a případně je vyměnim.

Ještě jsem se s někým bavil a říkal, že by to mohlo být něco jako špatný potencionetr či kondenzátor...tím si nejsem jistej, jelikož by mne nenapadlo kde takou věc na autě hledat

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co říkáš to vypadá jakou mého automobilu.

Také mám 405 ale 1.6 jednobod rok 89.

U mě ale byl problém opačný.Choval se normálně a pak se potrhl a držel zvýšené volnoběžné otáčky mezi 1500 až 3000.

Problém byl v snímači škrtící klapky.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Co je divnyho na SRi s 1 bodem? Ja to mam taky v garazi. Je to motor XU9M 1.9 80KW a vstrikovani Solex Fenix melo by to bejt od Siemensu a davali to jen na tenhleten tip motoru aspon teda co vim a s diagnostikou je problem jelikoz sem se ja i asi dalsi 4 autoelektrikari snazili najit diag.zasuvku a vona nikde.Pokud ste ju nekdo nasel(na vsech moznych i nemoznych mistech se hledalo :D ) tak se podelete o poznatky docela by me to zajimalo.Jo a nevite jakej kompresni pomer ma 80KW a 89kW motor pac doufam ze kdys mam ted motor venku a budu sundavat palicu tak kdyz ju lizno o 0.2-0.3 ze dosahnu taky tech 89KW vona kazda kobyla se muze hodit :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A v cem je teda ten 89KW jinej krome komprese? Kdyz je to taky jednobod akorat od Boshe a blok a secko by melo bejt stejny a je to taky 8V.Bo co mam s tim udelat kdyz uz je to rozdelany aby nakej konik pribyl samozrejme do extremu typu turbo a dalsi nejdu jen naky ne moc tezce realizovatelny upravy :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

80kW XU9M uz je ten silnejsi, jeste byla slabsi verze s Fenixem.

nemas kod toho 89kW? jinak obecne se 1.9ky lisi krome kompresniho pomeru vackou a RJ

ja ho v 309ce radeji "precipoval" :D

[upravil dne 8.11.07 .mycTD]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No ja tam fenixe mam ale ne toho prvniho co mel myslim 77 bo nak tak ale tu 80KW.(podle fotek tvy 309 s tim starym motorem je to presne ten motor co mam az na par detailu)No co snizim to krapet,poradne se udelaji ventily a dam naky epcejsi svicky a necham to bejt stejne to rozdelavam ze musim tak s tim asi nebudu vyvadet kravinky jen nutny zlo :)

No pokud se nepletu tak chip sada u tebe obsahovala komplet motor :D

PS:Kdo vyndavate motor z auta pripravte si pevny nervy pac je to srdcervouci pohled na lvicka bez vnitrnosti:cool:

[upravil dne 8.11.2007 goodfeel]

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×