Jump to content
Sign in to follow this  
davmed

nesvítí dobíjení

Recommended Posts

2,1 Srdt nesvítí dobíjení při otočení klíčku (budík na teplotu funguje normálně), pojistky jsou ok, žárovky taky a alternátor dobíjí... co s tím??? :myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co s tim:) no vymontovat a zkouknout zarovicku, pripadne kontakty. Osobne v pripade takovychto chyb jsem zastancem reseni \"vyser se na to, na funkci to nema vliv predsedo..\" :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kdo    0
Původně zaslal: davmed

2,1 Srdt nesvítí dobíjení při otočení klíčku (budík na teplotu funguje normálně), pojistky jsou ok, žárovky taky a alternátor dobíjí... co s tím??? :myslim:myslim:myslim

Nějak mi to nesedí:myslim. Jak víš, že je žárovka dobíjení OK a že to dobíji?? Alternátor je přes tu žárovku buzen (dokonce je důležitá i její watáž) a bez toho nic dávat nebude. Když zapneš zapalování, do žárovky jde plus a kostří (rozsvítí) se přes vinutí rotoru alternátoru a tvoří elmag. pole pro stator. Po startu začne dávat altík napětí, které přes pomocný regulátor (tři diódy v altíku) jde zpět do žárovky a ta zhasne (na obou vývodech je \"plus\"). Ale aby altík dával, musí být žárovka zdravá, tedy svítit (uzavřený obvod). Pokud nesvítí, nebudí a altík nedobíjí i kdybys ho roztočil jak čamrdu, jde o to počáteční nabuzení.

Tady obrázek jen pro info, i když to není 605ka, ale princip je stejný.

http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2005032501

[upravil dne 4.9.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi to nejde do hlavy??? :myslim Ale po nastartování je na kontaktech baterky při rozvícenejch světlech 14,15V. a pri chcípnutí ta žarovka problikne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doporučuji si všimnout malého detailu a tím je rezistor, zapojený paralelně k žárovce. Žárovka má funkci kontrolky a nemůže na ní záviset funkce celýho dobíjení. To by bylo smutné i na Francouze.

Podle toho bliknutí po chcípnutí je to určitě špatnej kontakt na přístrojovce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kdo    0
Původně zaslal: Petr605

Doporučuji si všimnout malého detailu a tím je rezistor, zapojený paralelně k žárovce. Žárovka má funkci kontrolky a nemůže na ní záviset funkce celýho dobíjení. To by bylo smutné i na Francouze.

Podle toho bliknutí po chcípnutí je to určitě špatnej kontakt na přístrojovce.

Možné to je, ale upozornil jsem, že to není z Peugeota, ale Xantie. Na schematech od Peugeota jsem ho neviděl (schema str. 22, vývody na přístrojovce 3 (vodič 33CB) a 9 (vodič 7A)). V jiných autech taky není (v těch co znám). Tam to vysloveně jde jen a pouze přes tu žárovku

[upravil dne 5.9.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten odpor tam bude vždycky. Budit vinutí alternátoru přes žárovku je blbost. Už proto, že se její odpor mění s teplotou. Prostě je to jenom kontrolka a když praskne, tak to celý funguje dál bez svícení.

Jsem rád, že jsi to spravil. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to buzeni je tam jen pro prvopocatecni nabuzeni altiku, nez zacne sam vyrabet proud a budit se sam..ale to jen tak pro upresneni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×