Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Záměna oleje 5W30 C2 za A5


hejdav

Recommended Posts

Ahoj,
každý rok měním olej Castrol Magnatec STOP-START 5W-30 C2. Dneska, bohužel až když jsem naléval nový olej, jsem si všiml, že jsem koupil 5W-30 A5. Asi jsem si při objednávce nedal pozor. A já teď nevím, jestli je to závažný problém a mám olej ihned zase vyměnit za C2, nebo zda je A5 v pohodě?

Jedná se o 308 SW 1,6HDi 80kW rv.2010 (4H9HZH)

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak v aute nie je FAP filter, tak mozes A5 v pohode nechat na cely standardny interval vymeny. V podstate je to podla normy rovnaka kvalitativna trieda oleja ako C2 s jednym rozdielom - A5 ma povoleny dvojnasobny obsah zostatkoveho popola v porovnani s C2. A prave popol suvisi s FAPom, cize ak v aute je FAP filter, tak cim je motor opotrebovanejsi / cim viac oleja spotrebovava, tym viac sa bude prevadzkou na A5 olej zanasat FAP tym popolom. Samozrejme nie je to kriticke v takom zmysle, ze by sa na ten olej A5 nedalo vobec jazdit, ale proste ak je v aute FAP, tak bude vhodnejsie ten A5 olej vymenit skor ako bezne, tzn. spravit z neho taky docasny preplachovy olej na vycistenie motora a vymenit ho dajme tomu po 2000 km resp. po zime za C2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že tam už FAP bude...C2 je ekovodička, stejně, jako A5...takže pokud dodržení normy, Mobil1 ESP 5W30 je asi nej volba.

Pokud normu netřeba dodržet, oleje s ACEA C3 ve viskozitách 5W30/40 budou v pohodě a FAP bude spokojen.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju. Zatím jsem tam tu A5 nechal. Bohužel na to ale navazuje další problém. Když mi teď klesnou otáčky cca pod 1000 ot/min, zahlásí mi palubní počítač "STOP! Warning, oil pressure". Jakmile ale otáčky zase stoupnou, varování zmizí a objeví se zase až když otáčky spadnou (typicky na křižovatce). Asi ten olej přeci jen vyměním za C2. Jen se bojim, že to může být jiný, nesouvisející problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejjednodušší asi bude dát tam olej který doporučuje výrobce motoru, i když si myslím, že tou výměnou to nebude :myslim

já jen, že dávám to co píšou v návodu a nikdy za 50 let jsem neměl problém s nějakým mazáním, měním olej co cca 10 tisíc KM a víc neřeším..., i když samozřejmě vím, že existují i oleje kvalitnější než doporučené výrobcem, ale nikdy jsem nebyl závodník abych motor nějak extrémně namáhal a taky v Česku nejsou hluboké mrazy a šílená vedra, takže vlastně PROČ se nějak zabývat olejem do motoru ?  

ale jako mlaďas jsem taky sháněl BONY, abych do Škodovky nalil olej Shell z Tuzexu😯, no mlaďas, jak píšu 😂🙈:roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...