Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

407 1.8 benzin/LPG cukání při akceleraci


javoor2

Recommended Posts

prosím o radu jak zjistit příčinu cukání při akceleraci z nižších otáčel (pod 2500 ot). Problém se projevuje jak na benzín tak na LPG. S touto závadou jezdím cca 2000 km a pomalu se to zhoršuje. Zdá se že se to u studeného motoru téměř neprojevuje. Žádné chybové hlášení se neobjevuje. Zatím jsem namontoval nové vstřiky na LPG a repasoval LPG reduktor a vyměnil nové svíčky. Vyčistil škrticí klapku (ovládaná krokovým motorem bez převodu a zpětné vazby), zaslepil EGR, proměřil primáry zapalovací lišty (0,8 ohm a druhá 1,0 ohm), změřil snímač teploty nasávaného vzduchu (funguje a v normě), poodpojoval obě lamda sondy (po odpojení zadní nehlásí chybu, po odpojení přední hlásí chybu, Po žádném z těchto zásahů se nic nezměnilo. Vyzkoušel jsem ještě provoz s odpojeným snímačem tlaku sání a snímačem teplota nasávaného vzduchu - motor jede pořád s cukáním bez znatelných změn.

Děkuji za pomoc  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, javoor2 napsal:

proměřil primáry zapalovací lišty (0,8 ohm a druhá 1,0 ohm

Zkus si tu lištu pujčit z auta, které nemá problém.... A hlavně zkus pohledat tady na fóru, bude tady toho mraky, jak na první pohled lišta v pořádku dělala brikule.... Nehledej ale jen v sekci 407, ale napříč modely....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapalovací lišta již objednána a postupně prohledám forum. Měl bych ještě jeden dotaz - k čemu slouží ventil na boku hlavy vedle EGR. Je to nějaký pasivní ventil bez snímače a jeho vývod je veden někam pod motor. Podle sazí na vstupu to bude mít souvislost s výfukovými plyny. Výstup je téměř čistý, takže se ventil buď neotvírá, nebo výjimečně.

Ještě přidám jeden poznatek a jestli by z toho nebylo možno něco vyvodit. Jsem až přehnaně zvyklý jezdit bez brzdění motorem a tudíž dost často bez zařazené rychlosti. A právě po delším chodu motoru na volnoběh a následné akceleraci se cukání projevuje hodně výrazně. Při běžné jízdě a řazení nahoru i s vyšší akcelerací se to téměř neprojevuje. Nemohla by přece jen být chyba ve snímači podtlaku sání? I když, jak jsem již psal, se to chová stejně při odpojeném konektoru.

Díky za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten ventil to bude na sekundarni vzduch - v podbehu predniho kola je cerpadlo, ktere po startu zene kratkou dobu do vyfukovych svodu vzduch, aby se snizily emise studeneho motoru a rychleji se zahral katalyzator. Melo by byt slyset po nastartovani takove huceni, cca 10-30s ( v zavislosti na venkovni teplote) casto miva to cerpadlo zarezly motor a pak je vypalena maxipojistka v motorovem prostoru. Ventil na hlave by mel pri pretlaku ze strany od cerpadla otevrit a naopak ze strany od hlavy zavrit, nesmi zustavat viset otevreny (pak jde kondenzat z vyf.plynu do cerpadla a zasira ho a zpet jde zase falesny vzduch do vyfuku a rozhazuje hodnoty lambda) nebo zavreny (pak by se mohla roszvecovat kontrolka MIL nebo by byla ulozena zavada v pameti ECU)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Ferry - díky za vysvětlení (je to tak jak píšeš). EGR nebo AGR (setkal jsem se s oběma názvy) jsem zaslepil pro zkoušku, zda tento ventil nemá vliv na zmíněné cukání při akceleraci a zaslepení vliv nemá. Na motoru mám najeto 220 000 km, z toho 140 000 na LPG a doposud bez nejmenších problémů. Sice s tím mohu jezdit, ale štve mne, že musím šlapat na plyn s citem a nemohu akcelerovat tak, jak jsem byl zvyklý- Neměl by někdo vysvětlení proč se to projevuje výrazněji po delším chodu na volnoběh?

Všem díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

mě dělalo při akceleraci poškubnutí,ale na 1,6 16V NFU v 307sw a bylo to jiným typem svíček.Měl jsem bosh  ale na lpg. Až jsem použil originál bosh co jsou pro ten typ motoru na benzín,tak byl klid. škrtící klapka to taky může dělat,ale tu jsi čistil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro t152, díky za radu. Kolik jsi měl najeto na bosch svíčky a začalo se projevovat pocukávání postupně nebo náhle? Mně se to projevilo náhle, ale zdá se že se to během těch posledních cca 2000 km postupně zhoršuje. Já svíčky vyměnil za brisk. Jaký má být originál jsem nepátral. Ale výsledek po výměně bez sebemenší změny oproti svíčkám (EYOUEM made in france - v životě jsem neslyšel) namontovaným v autě na které jsem najel já 140 tis. km na LPG (kolik najel původní majitel netuším, ale pravděpodobně tam jsou už z výroby). Zatím nebudu shánět jiné a počkám až dojde zapalovací lišta.

Ještě ke škrticí klapce - nemá někdo zkušenost se škrticí klapkou ovládanou krokovým motorkem bez převodu (klapka přímo na hřídeli motorku) a bez zpětné vazby (bez potenciometru). Může se na takovéto klapce projevit nějaká závada, kterou by řídící jednotka nehlásila jako vadnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Doplním výsledek hledání problému. Hafity měl pravdu, skutečně zapalovací cívky (lišta) byly vadné. Po výměně mohu zase bez obav z cukání šlápnout na plynový pedál. Ještě pokus o vysvětlení proč se cukání projevovalo v nízkých otáčkách. Při nižší frekvenci zapalovacích pulsů je zřejmě nahromaděná energie v magnetickém obvodu cívky vyšší a i špička zapalovacího napětí vyšší a zřejmě přitom dochází k přeskoku v izolaci sekundárního vinutí a k oslabení jiskry na svíčkách. 

Všem díky za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...