Jump to content

5008 1.2 automat zkusenosti


Recommended Posts

Ahoj,

premyslim o te nove 5008. Nicmene nikdy sem Peugeot nemel a tak bych moc poprosil o nejake zkusenosti.

Hlavne ten motor, prevodovka (automat) a tak. Jak vam to slape a co vas trapi.

Jel sem s ni zkusebku a jede to pekne, ale rad bych nejake info od nekoho kdo na tom motoru uz ma treba 150t.

predem moc diky 

Petr

Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám 5008 1.2 v 8st.automatu od 6.2019 mám najeto 55000km. S motorem jsem spokojený, dostatečně silný, neřeším že mám 1.2 prostě dupnu na plyn,automat si podřadi a vyrazím. Spotřeba se drží od 6.8 do 7.5 tankuji pouze plné nádrže. Jezdím já, manželka, dítě, kočárek,pes, takže docela obsazené auto. Jinak s autem jsem spokojený až na pár záručních vad bez problémů,je velmi tiché. Ale rada na závěr, dobře promysli absenci 4x4, já jezdil 10let s 4x4 a teď v zimě mi velice chybí,grip control je na nic...

Link to post
Share on other sites

@Vlada_dvS tým, že grip control je nanič, ja osobne nemôžem súhlasiť, zatiaľ aspoň čo sa týka snehu. Piesok a blato som ešte nemal možnosť vyskúšať. Mám síce 2008-ku s manuálom, ale minulý víkend mi grip jednoznačne pomohol sa vyviesť do kopca po ubitom, až zľadovateľom snehu. V normal režime sa jedno z kolies začalo pretáčať a už som sa nepohol. Musel som cúvnuť a v režime sneh som bez väčších problémov kopec vyšiel. Bolo cítiť, že ak jedno z kolies podkĺzlo, trakcia sa okamžite presunula na druhé koleso. Súčasťou grip control, aspoň u 2008-ky, je aj asistent zjazdu zo strmého kopca (hill assist descent control). A to je ozaj dobrá vec. Pri schádzaní z toho kopca, auto prešlo celý svah bez jediného podkĺznutia. Predo mnou sa viaceré auta šmýkali, niektorí z obavy z nekontrolovateľného pohybu radšej zastali na kraji cesty v hlbšom snehu. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
V 21. 1. 2021 at 8:17, Vlada_dv napsal:

Ahoj, mám 5008 1.2 v 8st.automatu od 6.2019 mám najeto 55000km. S motorem jsem spokojený, dostatečně silný, neřeším že mám 1.2 prostě dupnu na plyn,automat si podřadi a vyrazím. Spotřeba se drží od 6.8 do 7.5 tankuji pouze plné nádrže. Jezdím já, manželka, dítě, kočárek,pes, takže docela obsazené auto. Jinak s autem jsem spokojený až na pár záručních vad bez problémů,je velmi tiché. Ale rada na závěr, dobře promysli absenci 4x4, já jezdil 10let s 4x4 a teď v zimě mi velice chybí,grip control je na nic...

S názorem že Grip control je na nic nemůžu souhlasit. Byl jsem na testování dvou stejných vozu s gripem a bez na autodromu je o tom video na YouTube rozdíl obrovsky. Další srovnání je na YouTube od Rasto Chvála. 

Link to post
Share on other sites

Dneska jsem projel vozítko, které nemá žádné asist. systémy - ABS, ESP..., prostě jen mechanika, a vůbec nic z toho mi z toho nechybělo. Uzavřené parkoviště, sníh, led, uježděné plochy , pěkně jsem si to užil. Někomu GC pomůže a vím , kde bych ho já asi v zimě využil.

Link to post
Share on other sites

Jezdím dvoukolky už mnoho km, a 4x4 mi zatím nechybělo. Jezdím služebně i v zimě, i horské úseky. ASR mi pomůže vyjet i na kopec k domu, ale vyjel jsem vždy i bez něj.

K původnímu tematu:

8-stupňový automat prakticky nemá chyby, řadí bezvadně, občas i pádla pomohou (z kopce řadit vyšší, aby motor zbytečně nebrzdil).

No dvě drobné chyby má:

- když je zima, tak aby se zahřál, tak "prokluzuje", otáčky drží kolem 2000. Trvá to asi minutu a spotřeba je přitom přes 10 l. O tom se samozřejmě nepíše.

- hlavně oproti minulé 5008 s robotem: při jízdě z mírného kopce sama podřazuje a tím brzdí. Ideální byla minulá 5008 s robotem: nechala rozjíždět auto z kopce, a teprve po dotyku na brzdu pochopila, že už jedeme rychleji, než chci a podřadila. U 5008 SUV musím hodit Manuál a někdy Tempomat – na stejných úsecích, kde minulá jela tak akorát. Jinými slovy, z kopce, i když chci aby se mírně rozjela (anebo aspoň aby jela stejně), dám 5, tak ona postupně podřadí na 4 a pak až na 3 a brzdí a brzdí.

Edited by P607Olda
Link to post
Share on other sites

asi nejde srovnávat různá auta a motory, ale mám taky EAT8 a z kopce podřazuje pouze když do to přibrzdím, nebo když udržuje tempomat. Jinak bez plynu nechá i rozjet (záleží na kopci) Podřadí pouze když se přiblíží k určitým otáčkám v závislosti na rychlosti. A ten prokluz na zahřátí jde vyřešit chvilkovým stáním na místě. Než očistím auto, nastoupí spolujezdci cca 3 až 5 minut a prokluz je velmi krátký až žádný. Když vyjedu hned, tak klouže klidně i 5 km

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...