Jump to content

Pomoc před objednáním (výhřev, Webasto, GripControl)


Recommended Posts

Ahoj Rifteři, 28.12 jedeme složit zálohu a poslat do výroby 1.5 HDI krátký GT Line v Cuprite metalíze a mám na zdejší majitele pár otázek, doufám že mi ještě někdo stihne poradit:

1) vyhřívané sedačky + přední sklo, nebo přídavné topení Webasto?

Spousta lidí nadává na výhřev, že se zapíná pozdě - jelikož to mám do práce ani ne 15 minut, opravdu nepotřebuji vyhřívané sedačky co fungují po 10 minutách. A sklo prý není vyhřívané v celém zorném poli (máme to tak např. na firemní Octavii), ale jen pod stěrači? To jako fakt?

Otázka k přídavnému topení z výroby (Webasto) - nechá se naprogramovat dopředu? Např. podvečer naplánovat sepnutí v 6:00 další ráno? A druhá otázka - má nějaký další displej v interiéru? Libí se mi iCocpit a celkově interiér Rifteru, a nerad bych aby design "kazil" nějaký neladící externí monitor nalepený kam je zrovna v továrně napadlo...

 

2) můžete někdo doporučit systém Grip Control? Je to "jen" 5000,- navíc, bydlíme v Krušných horách a pokud to funguje alespoň trochu... Na druhou stranu nepotřebuju v autě další blbůstku, která se může akorát... pokazit😁 Jinak počítám, že zimní gumy dělají nejvíc, mám nejlepší zkušenosti s GoodYear UltraGrip. Takže neočekávám od toho zázraky, ale jestli je to úplně k ničemu?🤔

 

 

Edited by Reichl
Link to post
Share on other sites

Riftera nemám, ale.:
Webasto rozhodně ano. Jen ne v kombinaci s alarmem (nekamarádí se s čidly interiéru). Je programovatelné a integrované do palubního PC.
GripControl rozhodně ano. 4x4 nenahradí, ale schopnosti to má. Několikrát ověřeno.

Link to post
Share on other sites

Pokud bude celé integrované i v interiéru Rifteru, uvažuju nad ním. Oproti kombu výhřev sedaček + skla to je sice dalších 17.000,-🤦, ale mám takový pocit že to bude lepší varianta😀

 

Za GripControl díky 👌

Edited by Reichl
Link to post
Share on other sites

Tak to je výborný, v to jsem ani nedoufal. Na produktové stránce Rifteru o tom není moc informací a tohle jsem tam nenašel. Díky moc👍

Dává mi to teda větší smysl než výhřev sedaček, který funguje jen každou pátou středu v únoru, a skla, který vyhřívá jen stěrače 😀

Link to post
Share on other sites

Ta stěrače..... Vyhřívá to místa, kde se stěrače zastavují, reslektive kam natláčejí příladný sníh, takže dole a vlevo.... Ale musí k tomu sněžit😉 

Smysl to má na dlohých tratích, už jsem s autem bez vyhřívání párkrát zastavoval a osekával zmzlý led, co je tam natlačil.... fakt zážitek....

Link to post
Share on other sites

Zatím jsem se nesetkal s tím, že by s tím vyhříváním sedaček byl problém. Menší účinnost je u kožených sedaček, ale u klasické látky to topí hned a opravdu hodně :myslim Webasto zase žere baterku, takže pokud pojedeš po použití předehřevu jen 15min, počítej, že budeš muset používat nabíječku, jinak bude baterka brzo kaput. Jinak nevím, jak u Riftera, ale výhřev čelního např. u 508 je v dolní části "parkování stěračů" a po levé straně, takže to pomáhá k rychlejšímu rozmrazení/odmlžení okna a k tomu, aby stěrače nenamrzaly. A je tam údajně podmínka funkčnosti od určité teploty. Teď nevím od kolika stupňů :nevim 

Link to post
Share on other sites
před 11 minutami, ozzy56 napsal:

když jedeš do práce 15 min., tak v zimě kolem minus 5 se motor ohřeje na provoz. teplotu až když budeš vystupovat z auta, takže topení taky nebude topit bůhví jak, s tím počítej

https://youtu.be/dVFj1gqq-LI

Zde test, vypadá to dobře - jde mi hlavně o ranní škrábání, a pokud topení jede hned po usednutí naplno, co víc si přát?

S tou baterkou a jejím opotřebení nevím 🤔 Měl jsem za to, že to normálně spaluje naftu, přece to nemůže topit jen z baterie, to by logicky nevydržela.

Link to post
Share on other sites

Přesně tak, něco musí pohánět čerpadlo Webasta a něco musí foukat ten ohřátý vzduch do kabiny. A když nejde motor, tak to táhne baterie. Obecně platí, že jízda by měla být min.tak dlouhá, jak dlouhý byl chod Webasta, aby se to vyrovnalo. Jenže díky "chytrému eko dobíjení" ani splnění této podmínky nedává jistotu dlouhého života baterie :nevim

Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, MJSytic napsal:

Zatím sem se nesetkal s tím, že by s tím vyhříváním sedaček byl problém. Menší účinnost je u kožených sedaček, ale u klasické látky to topí hned a opravdu hodně :myslim 

Podle toho co čtu naráží spíše na to co tu mnoho nových uživatelů píše , že po startu nelze hned zapnout výhřevy. až třeba po deseti minutách, a to už je většina šichťáků v práci

Link to post
Share on other sites

Tak to jsem nějak nezaznamenal. Takhle to má nový Rifter udělané? Zatím to v žádném Peugeot modelu nebylo. A že jsem jich letos otestoval docela dost. Všude zatím sedačka do minuty hřála. Jen u té kůže to trvá déle :myslim

Link to post
Share on other sites

Co jsem o problémů s vyhříváním sedadel u Riftera četl, je to opravdu tak. Jde o nějakou "pojistku" při vybité baterii, kdy pokud nejsou optimální podmínky, výhřev se prostě nezapne.

Proto řeším raději to Webasto, ale zde mě teda zase překvapila informace o délce jizdy po vyhřátí, která má být stejně dlouhá jako doba předehřátí. Je to nějaké "zlaté pravidlo"? Máte to někdo otestované i na kratší trasy? Co se stane když budu každé ráno v týdnu 30 minut předehřívat ale pak pojedu jen 15, max. 20 min? Nestačí se snad baterie dobít po cestě domů, popř. další delší cestou odpoledne, kdy už nebude předehřevu využíváno? Nebo o víkendech?

Link to post
Share on other sites

přesně neodpoví asi nikdo, ale i s normální nabíjecí soustavou by to byla zátěž pro baterii, prostě to teplo z webasta není zadarmo a musí se vrátit v délce nabíjení...(době, kdy auto bude jezdit)

ovšem s inteligentním nabíjením, které je v Rifteru, to bude pravděpodobně o dost horší--baterie bude imrvére málo nabitá a s tím budou souviset potíže s elektrikou--podle mě budeš muset často nabíjet baterii doma nabíječkou :myslim, aby bylo auto stále funkční po všech stránkách

pokud máš možnost natáhnout 220 V, bylo by možná lepší použít ohřívání motoru nezávislým ohřívačem chladící soustavy :myslimhttps://mirarh.ru/vyber-a-instalace-predehrivace-ice/

Link to post
Share on other sites

pokud neparkuje na sídlišti tak proč ne ale přijde mi že pokud by garáž měl tak neřeší webasto.

já zatím s dálkovým startem po 4 letech a 55000km stále v pohodě, baterie drží jako nová , motor zatím také ok, a stačí mi deset min volnoběhu na to aby bylo v autě snesitelné teplo a voda v motoru měla cca 70 stupnu. po startu sepne jen vyhrev volantu na vic, sedacky pustim az kdyz prijdu do auta ale vetsinou uz to neni potreba ale i v kuzi je to ohrate rychle.

Link to post
Share on other sites

Parkuju před barákem, ale zásuvka není k dispozici, a tahat prodlužovák k autu se mi nechce. Navíc to je pěkný opruz dobíjet auto po každé jízdě, to už bych si rovnou koupil elektro auto a ne diesela😀

Také počítám s tím, že na rozmraz skel bude stačit nějakých 15-20 min, tak doufám, že pak bude stačit stejná doba jízdy na dobití. Popř. poté budu řešit proč nemůžu nastartovat a jak to řešit... a pro jistotu s sebou budu vozit kabely😁

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...