Mosquito Odesláno 4. únor 2020 Sdílet Odesláno 4. únor 2020 Zdravím, chceme kupovat 308 (raději ne kombajn), jako druhé auto do rodiny Teď má manželka 206, ale ta už odchází. -Cena tak do 100tis (lépe do 80) -Diesel (ne 2l) -převážně cesty 2x 35km/den po dálnici ( roční nájezd cca 15tis) Na co si dávat u tohoto modelu pozor a po jakých se dívat apod... Kdy jsou pak nějaké zásadnější servisní úkony při kolika km apod, aby jsme nekoupili něco před velkým servisem apod PS: ještě pokukujeme po 207 tam může být i SW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danny308 Odesláno 4. únor 2020 Sdílet Odesláno 4. únor 2020 Ahoj, já mám tedy nafťák (rok 2012), ale jezdil jsem i s verzí na benzín. Mám auto převážně na dálky, takže nafťák mi vyhovuje. Dá se říci, že jsem spokojen, nějaké chybky se najdou, ale pro mě nic zásadního. Jediná věc, která mě žere, je řazení. Možná mám smůlu na kus, ale někdy je umění řadit zpátečku a blbě jde z 1 na 2. Nebýt toho, tak jsem spokojen. Rozvody jsem dělal ve 150 tisících km (mám teď 179 tisíc), jinak běžné spotřební věci, FAP filtr mám původní. Auto mám na pohodlnou jízdu na dálky, trhač asfaltu to vážně není, ale na dálnici úplně v pohodě. Kdybych měl jezdit převážně město, tak bych do 308SW nešel, je dost těžká. Spotřeba je super, mám kolem 5 litrů, v plném obsazení kolem 5,5 litru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 4. únor 2020 Sdílet Odesláno 4. únor 2020 Mohu porovnat 308 (tedy v kombajnu) a 207 (krátkou), obě v naftě (viz podpis) 207 je šikovnější na parkování, má podstatně větší rejd a určitě menší spotřebu (přece jen vozíš méně železa), ale tím pro mě výhody končí. Materiály interiéru jsou lepší v 308, je tam více místa na šířku (i když ne o moc) a je v ní subjektivně pocit bezpečnějšího auta. Sedačka je výše a na pohed jsou dveře bytelnější (může to být i tím, že dolní rám oken je výš). Kufr bude mít krátká 308 také větší než 207. Na dálnici je 308 stabilnější - ale to lze přisuzovat i tomu, že porovnávám kombík, který má o 10 cm delší rozvor než krátká verze. U naší 207 je i horší povrchová úprava podvozku - ale je možné, že auto u předchozího majitele parkovalo na trávě. Co je ve 207 dále horší, je samotné řazení - přijde mi takové "gumové". Pokud manželka přesedá z 206 tak i 207 bude pro ni velké auto a 308 ještě větší. Podobný problém jsem řešil z dcerou a té se zdála při přechodu z 205 308ka neskutečně velká a že se nevejde na silnici. A to co já považuji za jednu z nevýhod (tenčí dveře a nižší dolní rám okna) je pro ni kladem z hlediska výhledu. U 207 ani u 308 jsem naštěstí nenarazil na vyloženě průserové věci - samozřejmě za předpokladu včasné výměny oleje na což je motor 1.6HDi 80kw 16ti ventil hodně citlivý. Pokud nebudeš mít na 200procent doložený nájezd, vyměň rozvody hned po koupi. Rozumný nájezd na výměnu je 150 kkm (i když výrobce tvrdí 170), protože nikdy nevíš v jakém režimu auto jezdilo. Další věcí je FAP filtr - pokud se nepletu, tak v 308 už budou asi ve všech (u 207 nebyl u slabších verzí, ale také hodně záleží odkud byly dovezeny). Tam se udává nájezd mezi 160 a 210kkm. Bez diagnostiky nejsi schopen zjistit jeho stav. U 207 zlobí zadní kotouče - nějak je odmítá používat a tak hodně reznou -> a pak je problém na STK. Jak je na tom krátká 308 nevím, ale u kombajnu se udržují bez rzi samy. U starší 308 (před prvním faceliftem bez LED denního svícení) rády praskají žárovky denního svícení. Jde o žárovku 5W/21W (stejná jako je použita v koncových světlech obrys-brzda) - naštěstí korunová položka a zanedlouho se naučíš správný grif a vyměníš ji za pár minut. 207 denní zvlášť nemá, ale dá se v dia zapnout automatické rozsvícení hlavních světel po nastartování (nesvítí budíky uvnitř). Protože se jedná o ženu, tak doporučuji ji posadit do obou aut a podle pocitu se rozhodnout, co raději pořídit. Kleofáš, pavelu96, Ajap a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 12. únor 2020 Sdílet Odesláno 12. únor 2020 V 4. 2. 2020 at 19:38, RichVa napsal: Další věcí je FAP filtr - pokud se nepletu, tak v 308 už budou asi ve všech (u 207 nebyl u slabších verzí, ale také hodně záleží odkud byly dovezeny). Tam se udává nájezd mezi 160 a 210kkm. Bez diagnostiky nejsi schopen zjistit jeho stav. Krásné shrnutí Jen doplním, že první roky výroby byl bez filtru 1,6HDI 66kW. Měl ho kolega. Počítám, že filtr začali dávat od Euro V (takže r.v. 2011, ale vždy raději proklepnout přes Servicebox). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.