Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

hořící kabely k topení


martinecondrej

Recommended Posts

už jsem tu cca před třemi lety psal o hořících kabelech, myslel jsem že náhoda. Každopádně závada se znovu opakuje. Takže poprvé cca ve 130000km teď ve 200000 znovu. Je to kabelový svazek k Rezistor ohřevu vzduchu. Projevilo se to občasným zápachem hořícího plastu a vždy velmi krátce po startu, snadno to zaměníte se smradem zvenku. Poprvé to bylo velmi časté, teď podruhé jsem to cítil 1x za 14 dní. Nevím proč, ohořelé to bylo stejně, možná i víc. Bužírka už byla místy otevřená.

Záleží na každém, ale doporučuji kontrolu, je to práce na cca 20 minut i s montáží. Začíná se vycvaknutím plastu nad pedály, potom kryt vedle plynu, pak větší plastový díl od plynu k sedačce, pak panel (pouze nacvaklý) s tlačítkem ESP a park. asistentu, pak sundat kryt pojistek a nakonec velký plastový díl co je schránka pod volantem, je myslím na 7 šroubů. Je to velmi jednoduché.

Kabely jsem vyměnil (stojí cca 500,-), po nastartování během chvilky kabely citelně hřejí. Chtěl jsem vyměnit pro jistotu i ten Rezistor za cca 4300,- ale starý je po proměření v pořádku. Prostě není důvod aby kabely hořely, zjevně je to jejich poddimenzováním. V peugeotu jsem zjišťoval a nikdo nic neví a jestli se tím někdo zabývá, těžko říct.

Zajímavý je, že jsem to pro jistotu odpojil (vyndal ten rezistor) zašrouboval a auto topí úplně stejně jako dříve, tzn. do 3 minut. Takže vůbec nepoznám rozdíl a tím pro mě je záležitost s Rezistorem uzavřená.

Určitě zkontrolujte, na požár bylo zaděláno hezky. Přidám fotky

image001 (1).jpg

image001.jpg

IMG_20170102_163607.jpg

IMG_20200120_091746.jpg

IMG_20200120_091754.jpg

kabel 1.jpg

kabel.jpg

IMG_20200120_095756.jpg

IMG_20200120_095953.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co vím, tak je to standart. Asi to nemají auta z jihu, ale nic jsem nepřiplácel. Takže určitě běžná věc. Je to k tomu, aby i při studeném motoru auto topilo. Zjevně to ale moc funkční není.

Není to žádné nezávislé přídavné topení

Upraveno uživatelem martinecondrej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám pocit, že záležolo na výbavě.  Matně si pamatuju, že když jsem auto kupoval tak jsem na to koukal a u mé výbavy to bylo za příplatek. Pojmenováno jako nezavislé topení, ale když jsem se ptal co to je vlastně zač, tak říkali že to není nezávislé topení jako "nezávislé" jako třeba webasto, ale jen přídavná spirála, aby to dříve topilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ma ta kazdy diesel...  funkcnost by malo byt citit hned....kym sa neohreje voda , co kus trva , tak teply vzduch nema s kade prist....

podla foto kabelaze su roztopene izolacie od konektoru , cize vadny spoj , kontakty....je to dane od vyroby aj pod sedadlami je podobny stav....

riesenie je len tvrdo naletovat na fastony radiatoru kable opatrit izolaciou ...ak bude spoj ok elektr, teplo pomynie...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no vadný spoj, kontakt - spíš mi přijde blbě vyřešený, hlavně ten kabel není moc silný. Letování mi přijde jako prasečina a taky proč nehoří i ty ostatní kabely. Zajímavý je, že pouze tyhle první dva dráty mají protikus na topení z jiného materiálu (zlatý, ostatní stříbrný) tak jestli tohle za to může? 

Ale raději než letovat, tak jsem dal pryč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...