Přejít na obsah
mirman2

"Neřešitelný" problém s FAP

Recommended Posts

Ahoj 

Vlastním Peugeot Partner 1,6 HDI 82 kW,r.v.2010.Jsem 2.majitel a při cca 111000 km se začala rozsvěcovat hláška Risk of particle filter.Jelikož jsem myslel,že autorizovaný servis Peugeot si s tím poradí,tak jsem jim to tam dovezl.Šup diagnostika,šup výměna čidla dif.tlaku(4000 kč).Natěšený,že auto bude v cajku a ouha po cca 10 km opět ta samá hláška.Tak prej se musí vyměnit filtr pevných částic.OK(15000 kč).Po ujetí cca 1500 km opět rozsvícení hlášky.Auto jsem protáhl hláška zmizela .Jezdil jsem a hláška se během cca 13000 km rozsvěcovala a zhasínala až nyní auto padlo do nouzového režimu.Diagnostika hlásí ucpaný filtr pevných částic.Filtr je starý 1,5 roku najeto těch 13500 km.Tuším ,že v servisu se na nějaké reklamaci s něma nedomluvím,natož,aby odhalili skutečnou příčinu proč se filtr zasírá.Auto jezdí málo,ale když jede tak 50 ,100 km vzdálenosti.Na diagnostice vyčte pouze ucpaný filtr,jinak nic.Jsem ze zlínska ,neznáte tady někoho kdo by s tím opravdu poradil.....

Moc díky.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,byls jsem tam už v létě ohledně reklamace,ale údajně se reklamace nevztahuje na práci,něco s tím udělali,ale hláška se opět rozsvítila,ted ve čtvrtek tam mám opět přijet ,ale mám obavy,že nic nevyřešíme....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Z diagnostiky by mělo jít vyčíst jestli je FAP zanesenej  nehořlavýma částicema, tudíš je na výměnu nebo jestli je chyba ve špatné regeneraci- najít příčinu. To musí servis odhalit. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Eloys je tam dostatek,mě bylo divné že už při 111000 km bylo třeba měnit filtr,ale jak říkám bláhově jsem si myslel,že jsou to odborníci a né měniči dílů.Nový filtr je repas. Uvidím ve čtvrtek.

Spíš jsem chtěl ,vědet jestli tady má taky někdo takovou patálii,případně jestli je opravdu tak těžké odhalit čím to  vlastně je....:(

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Chce to napíchnout na diag. a zkontrolovat naplnění FAPu a popřípadě funkci vstřiků, korekci, jestli nějaký neukapává, tím se FAP zanáší dříve. Diagnostiku zkus u nějakého garážníka, Peug. servis je moc drahý.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem byl na dia u nas v servisu a borec říkal že FAP je naplněný,dál do toho nechtěl hrabat,když je filtr ještě v záruce :(.Akorát si myslím ,že  u origo peugeotu  bude reklamace pouze ztracený čas...Ty vstřiky pozná taky na diagnostice,nebo se to musí rozebrat ?

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

...tak po cca 3 tydnech v origo Peugeotu a vysledek presne jak jsem predpokladal.FAP proplachnuty,ale nevi proc se to ucpavalo,navrh servisu ,ze by vymenili nadrzku aditiv ,udajne dle datasheetu k tomuto autu ma mit aditivum v sacku ,ale je tam nadrzka.cena nadrzky je neuveritelnych 11000 kc,ale ze nezaruci ze vymena pomuze.Zitra auto  beru pryc a asi zacnu patrat svepomoci.😐

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne je nesmysl, aby na ucpavani meli vliv to, jestli aditivum tece ze sacku nebo nadrzky. A to ani kdyby v nem byl bordel. Vic jak litr a pul ho tam stejne nebude. Jestli se filtr ucpava a ty za tech 13500km do nej nanatankoval cely obsah nadrzky aditiva (cerin, ktery by mohl filtr ucpat), tak snad jedine co jej muze zacpavat jsou saze. Saze vznikaji pri spatnem pomeru vzduchu a paliva, proste kdyz to spatne hori, auto by muselo dost cmoudit do toho FAPu, aby ho tak rychle zacpalo.

Kdyz pominu vstriky, ktere urcite zkouseli, tak bych jeste nechal zkontrolovat EGR ventil a vahu vzduchu. Pri jeho spatne (EGR) funkci muze dochazet k vysoke produkci sazi, ktere by mohly filtr ucpat. BTW, nejake problemy s autem pri jizde? Cukani? Nebo neco jineho?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

HonzaC2 :právě ,že auto se neprojevovalo žádným cukáním,špatným startováním ničím co by něco naznačovalo.Na EGR  i na váhu jsem se v servisu jsem se ptal,ale dle odpovědi že je vše Ok jsem nějak tak usoudil,že prostě diagnostika nic nevypsala tak je EGR i váha  vpořádku...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

14. ledna jsem ti psal, že bys mohl přijet do servisu sem. Je to hrozně daleko, ale možná by to stálo za to.

Technicky: Je divné, že tam máš jinou nádržku, než je v serviceboxu. Že by už někdo vyměňoval? Jsou různé verze, některé mají v sobě plovák, jiné odečítají odebrané množství a hlídají to jen "matematicky".

Čidlo dif. tlaku se občas pokazí, a to se identifikuje snadno - na diagnostice vidí jeho údaj, který má mít nějaké hodnoty bez nastartování, při volnoběhu a po přidání plynu. Vadné čidlo obvykle ukazuje úplnou blbost, tak se identifikuje snadno. Že by ukazovalo jen mírně špatně, to možné je. Je taky možné, že byla upadená hadička od čidla.

Takže teď je filtr propláchnutý, aditivum dolité a hlásí to závadu? Jaký text závady?

Upraveno uživatelem P607Olda

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj o servisu v Zábřehu vím,to bude zřejmě další štace.

Dnes jsem auto vyzvednul a přemýšlím jak dál postupovat.Závada žádná nesvítí a myslím ,že tak dalších 2000 km ani nebude,tak takto to bylo i minule ,že auto fungovalo a pak se  zavada objevila znovu,aditivum  je tam správné ,říkal technik ,že si myslí ,že jakoby tam nebylo správné(málo) dávkování aditiva a proto doporučuje výměnu te nadobky za tu co je v servisboxu.

Upraveno uživatelem Béďa
Necituj předchozí příspěvky. Béďa - moderátor

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

240km pri najezdu 13000 od noveho FAPu a za predpokladu, ze po instalaci toho FAPu provedli reset (predpokladam, ze v autorizaku by to nezapomneli) v ridici jednotce, takto caste regenerace opravdu zpusobi jen to, ze ten FAP je nucen regenerovat kvuli vysokemu diferencialnimu tlaku.

Nahodou nevazili ten FAP pred a po vyplachnuti, ze? Aby se dalo usoudit, zda z nej vlastne neco vyplachli a diferencilani tlak byl zpusoben skutecne zanesenim. Mimo to ze predtim vymenili cidlo, zkouseli nejak pruchodnost trubek a hadic k tomu cidlu? Jako mne uz by nasralo, kdyby mne vymenili cidlo za 4000 a pak mi rekli, ze to nebylo ono po 10km. 

Jinak sledoval nekdo prubeh regenerace? Hodnoty z ni - mám na mysli prubeh teplot a diferencilniho tlaku behem ni a po ni?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

bohuzel,myslim,ze tak daleko  mechanik nepremyslel,ptal jsem se zda kontrolovali treba egr fyzicky a vubec ,jenom furt si mleli svoje ze dia nic nevypisuje...

 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Odstranit formátování

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×
×
  • Vytvořit...