Jump to content
slatored

Řazení jde v mrazu ztuha

Recommended Posts

Dobrý den, přišla zima-mráz a najednou skoro nemohu utáhnout řadící páku - jde hrozně ztuha.  Po pár km se to spraví samo.

Myslíte, že to jen ztuhlo mazivo v kloubech řadících tyčí ?

Doufám, že není prázdná převodovka - teď bych to v mrazu nerad kontroloval a ani nemám kde.

Tedy dotaz: Jak to spravit a kde a čím mazat?

Děkuji předem za odpo.

jj

Share this post


Link to post
Share on other sites

to víte--nemažete, nejede to :)

na ten olej bych se podíval, je to levnější, než měnit převodovku,  jasně že v mrazu jde řazení hůř, i když máš fungl nové auto, ale po pár stovkách metrů by mělo to ,,ztuhnutí'' povolit, protože ozubená kola rozhážou olej všude, kde je to třeba, v tyčkách řazení to není

pokud ztuhnutí řazení nepovolí, je rozumné to řešit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zřejmě jsou tam bowdeny a ne táhla. Bowdeny jdou ztuha. Nelze mazat, jedině vyměnit.

Olej v převodovce zřejmě nechybí, to by sis všiml kapky pod autem a na zadní části auta.

Ozzy, omlouvám se, že mám jiný názor.

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď jsem chtěl požít bowdeny z řazení pro naviják na 5008. Tak vědecké bowdeny jsem ještě neviděl

- dvě vrstvy teflonu (nebo čeho)

- konce jsou opatřené zalisovanými přechodkami, takže ven už leze tyčka se zakončením

- nejsou tam maznice, bowden je co nejlépe utěsněn proti vniknutí prachu a vody

- chodí to nasucho, a opotřebení spočívá v tom, že teflon se prodře a chodí železo na železo

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle mě je to jen mrazem, sám píše, že po pár KM to ztuhnutí povolí, kdyby to bylo v bowdenech, tak to po pár KM nepovolí --voda (led) v bowdenu na to potřebuje víc času

jinak kontrola oleje v převodovce neuškodí--zvlášť nee, když píše, že nemá šajn, kolik ho tam je :myslim

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

napiš to i tady, možná to někdo bude potřebovat :myslim

já měl kdysi udělanou mazničku (přípravek) na bowdeny ruční brzdy Š120--plastový obal bowdenu se v dobře přístupném místě kombinačkama obnažil až na kov (v délce 3-4mm) a na to místo se nasadil přípravek a stáhnul svěrkou, v přípravku byla našroubovaná maznice na šestihran, na ten se nasadila hadice dekalamitky a bowden se tlakem promazal vazalínou..., musím ale říct, že to zas nebylo bohvie čo--pokud se do bowdenu natlačilo moc vazelíny, v létě v horku se vazelína částečně roztopila a vytekla do bubnu...,toto se dělalo na starých lankách ručky,  kde bylo obyčejné ocelové lanko--jednotlivé drátky se časem předřely nebo zkorodovaly a pak samozřejmě ručka nefungovala, zadírala se, nevracela,  jenže pak konečně i škodováci zjistili, že západní auta té doby mají lanko i vnitřek bowdenu potažené plastem (asi teflon) a tato lanka není třeba ničím mazat--lanko se v bowdenu pohybuje velmi lehce, nerezaví atd., navíc konce bowdenu jsou dobře utěsněné gumovýma prachovkama, takže se tam voda ani nedostane ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ozzy: píšeš o ručce na Škodě 105 z roku 80? Tady se bavíme o bowdenu řazení (přenáší nejen tah, ale i tlačení), z roku asi 10. Fakt něco jiného...

V první tvojí odpovědi píšeš o tyčkách. Fakt jsou tam tyčky a ne bowdeny?

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, zkuste se prosím držet tématu, každý máte jiné zkušenosti, Jiné rady, tak tady nemusí z toho být bezmyšlenková přestřelka(to si můžete vyříkat mezi sebou přes SZ )  :)

promazáno a díky 

Edited by brixtr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych tedy zkusil nesměle podotknout, že i mně se podařilo pár bowdenů promazat a rozchodit.... Ale bylo to olejem.... A chce to trochu fištrón.... A záleží, jak velké jsou koncovky....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakém autě, z kterého roku, a jak dlouho to vydrželo?

Pokud se jedná o to, nakapat tam olej a čekat, tak to snad není složité.

Viděl jsi bowdeny řazení (ne brzdy) např. z 207 nebo jiných moderních aut po r. 2010? Případně jsi je zkusil rozebrat?

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daihatsu Cuore 9 (?), oba lanovody ruční brzdy, vydržely do prodeje (3 roky ?)…. A i u jiných aut jsem promazával, nebo spíš nechal protéct olej.... Lanovod vždy svisle ve svěráku....

Jinak bowdenů řazení jsem viděl dost, ale veskrze pouze při odpojování při demontážích převodovky….

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak až budeš "mazat" ŘAZENÍ na 207, tak se ozvi. Zatím argumentace trochu mimo.

Budu vám to muset vyfotit, abyste pochopili, že je to opravdu důkladně utěsněno, na koncích jsou důkladné příruby, uvnitř kterých lanko přechází v tyčku, která pak trčí ven. Z výroby bowden funguje nasucho. (tyčka je mazaná) Jedna vrstva teflonu je uvnitř bowdenu a druhá vrstva teflonu tvoří obal lanka, takže klouže teflon/teflon. Časem se teflon mechanicky prodře.

Kdo z vás měl to lano (řazení!) rozříznuté? Všimli jste si, že bowden není zkroucená spirálka, ale mnoho ocelových (?) drátků, vinutých do mírné spirály, podélně, v úhlu asi 15 stupňů? Tedy proto, aby přenášela i tlak, protože běžná spirálka by se natahovala, když se na lanko tlačí.

Edited by P607Olda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také netvrdím, že to opravdu jde.... Ale kdyby se mi takový lanovod dostal do ruky, tak bych to určitě aspoň zkusil....

Celkově bych ale postupoval jinak.... Večer bych na ohřátém autě odpojil oba lanovody a ráno bych viděl, jestli to jde ztuha i bez převodovky....

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, P607Olda napsal:

ozzy: píšeš o ručce na Škodě 105 z roku 80? Tady se bavíme o bowdenu řazení (přenáší nejen tah, ale i tlačení), z roku asi 10. Fakt něco jiného...

V první tvojí odpovědi píšeš o tyčkách. Fakt jsou tam tyčky a ne bowdeny?

jsou tam bowdeny,  207mu jsem měl, psal jsem, že v tyčkách to není

já jsem nikoho o promazání žádných příspěvků nežádal,  začíná to tady ,,tuhnout'' a ani nevím proč :(

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

píšu dál, není to odpověď na předešlé

Vyměnit olej v převodovce je určitě užitečné, měním po 60 až 80 t. km. Nicméně, Peugeoty nejsou moc náchylné na únik oleje z převodovky, a to by se poznalo, že kape, anebo chrstá na zadní kufr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...