Jump to content
Leo

Termostat na HDI motoru (RHR)

Recommended Posts

Mám podezření, že mi propouští termostat, protože jsem se po hodině jízdy dostal s teplotou chladící kapaliny na 70C. Nevíte prosím, kde je termostat na HDI (RHR) motoru? Co jsem našel na internetu, tak pouze tuhle obludu:

image.jpeg.f73cf7960985bb26211eb1d069cbf35a.jpeg

Nevím, zda se tam dá termostat nějak vyměnit a nebo se to musí kupovat celý?

Taky ten přístup vypadá docela problematicky (je to přiděláno na motor, plno napojení a málo místa). Jak je složitá případná výměna? Myslel jsem, že akorát vypustím vodu, někde odšroubuji dva šroubky, vyměním termostat a hotovo :-(.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejprve zkus změřit teplotu vody jiným teploměrem :myslim

jinak to co máš na obrázku, je komora termostatu (ten je uvnitř--nedá se vyměnit samostatně), je přišroubovaná z boku hlavy motoru (nad spojem motor-převodovka), a abys ji vyměnil, musíš všechno kolem demontovat..., prostě doba, kdy se dal vyměnit samotný termostat za 500 korun a za 15 minut s jedním prstem v nose už bohužel pominula, teď má tu komoru termostatu každý motor, komory byly kdysi hliníkové, kde se dal termostat samotný vyměnit, dneska jsou plastové a termostat vyměnit nejde

 

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nějak sofistikovaně změřit teplotu chladící kapaliny? V nádobce bude podle mne mnohem chladnější a do okruhu se za chodu nedostanu. Leda změřit teplotu motoru v blízkosti termostatu, ale to asi taky nebude to pravé.

Jinak při postupném oteplování motoru (než se asi otevřel termostat) se přívodní hadice do chladiče (pokud je to ta horní) trochu ohřívala prostupem tepla od termostatu z jedné strany, ale i od chladiče z druhé strany, který se také ohříval nejspíš tou tenkou hadičkou, co do něj vede (ohyb tlusté hadice uprostřed zůstal studený). Je to normální, že je chladič teplý, i když má motor mezi 50-60C?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, tento termostat jsme se švagrem měnili loni v prosinci. Jak se ochladilo, nedostal jsem se i po hodině jízdy s teplotou přes 60 stupňů. Propouštěl do chladiče i když motor nebyl zahřátý. Samotná výměna tělesa termostatu není tak hrozná. Stačí vyhodit kabinový a vzduchový filtr a je k tomu vcelku dobrý přístup. Nejhorší bylo postupné odpojení hadic - svorky a odpojení hadic a poté opětovné napojení. Obzvláště těch zadních. Dát pak zpět originál svorky byl celkem porod. Švagr se u toho dost navztekal. Ale od té doby se teplota po zahřátí krásně drží na 83 stupních.

Jo a těleso termostatu drží na několika šroubech. Po sundání matic to láká k sesunutí tělesa z těchto dlouhých šroubů. Konce šroubů ale mají torx koncovku a dají se tak celé vyšroubovat z bloku motoru. Nám to aspoň usnadnilo výměnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem na to napojil diagnostiku a při srovnání teploty čidla u termostatu, teploty čidla na přídavném topení a teploty co ukazoval budík vše sedí. Při jízdě teplota kolísala mezi 70-75C (víc, když se stálo a méně, když se déle jelo). Zkusím tedy výměnu termostatu.

image.thumb.png.bb911d6f6f51bf4ad6f051d89bc63c29.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...