Přejít na obsah
Dadancul

Problém s teplotou

Recommended Posts

Dobrý deň, chcela by som vás poprosiť o pomoc. Mam Peugeot 206 sw 1.4 55KW r. v. 2006. Pred dvoma rokmi mi začalo auto počas chladnejších rán (pod nulou) po prejdení pár km do práce stále signalizovat kontrolku STOP, pipat a nasledne sa teplota motora dostala do červeného poľa na budíku. Problém sme hneď riešili, bolo vymenené tesnenie na radiatore, vymenený termostat aj čidlo snimania teploty. Problem sa vyriesil, vsetko bolo OK. Minulu zimu sme prežili bez nejakých problemov, no dnes ráno mi to auto spravilo opäť. V aute je stále naliaty Alycol takze nemalo mi čo pomrznut v hadidiach, alebo radiatore. Ale skontrolovala som hadicky ci nie su nahodou stuhnuté, zmrznute. Auto som vypla, nechala ochladit a po naslednom naštartovaní zas bolo všetko OK. Ale uz to vidim ako budem kazde rano trpnut, co ked mi to spraví opäť.  Čo som si všimla tak sa autu nechce zahriat na pracovnu teplotu a straca sa mi chladiaca kvapalina tiez. Môže to s tým nejak mať súvis? Nemali ste niekto podobný problém prosím? Som unavená z neustáleho riešenia toho istého problému. Vopred vám ďakujem všetkým za odpovede. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Projevy jsou různorodé, neukazují na jedinou příčinu.

- Přehřívá + ztrácí se kapalina = těsnění pod hlavou. Ta kontrolka STOP zřejmě signalizuje málo vody v chladiči anebo přehřátí motoru.

- Pomalu se ohřívá - tady nemám lepší vysvětlení, než že je zima a topení stačí ochladit všechno teplo, anebo podchází termostat takže teplá voda utíká do chladiče.

- pokud to už mezitím vařilo, tak můžou být bubliny vzduch v různých místech.

Postup (možná není optimální, ale aspoň něco):

- natlakovat chladicí soustavu, pozorovat únik, pokud nebude vidět, ale tlak klesá, tak může téct přes těsnění pod hlavou do válce

- měřit teplotu hadic při mírně zahřátém motoru, zda už nejsou horké hadice do chladiče

- anebo ještě nějaké jiné kroky

V každém případě potřebuješ dobrého mechanika, zeptej se v hospodě, koho ti poradí.

Každé ráno zatím zkontroluj a dolej chladicí kapalinu nemrznoucí.

 

Upraveno uživatelem P607Olda

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za odpoveď. :).  No s tym ze sa auto nezohrieva na pracovnu teplotu, to som si vsimla este ked boli vonku 30°C teploty. Ale nejak som tomu nejavila pozornost, ked auto šlo ako malo. Ale teraz ked opäť začalo auto rano pipat tak som si to s tym hned spojila. Kazdopadne to auto uz bolo v servise toľko krat, ze mam chuť ho sama podpáliť  :))))). Ale nie, aj tak dakujem. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jak pise @P607Olda chce to natlakovat na ca 1.5 atm, a merit tlak. Nechat ca hodku a zmerit znova.Jestli se tlak nehne, zrerjme neni unik v chlad.soustave ani kolem tesneni pod hlavou. Vetsina mechaniku ma udelanej pripravek z vicka nadrzky na chlad.kapalini s namontovanym ventilkem na kolo aby to slo natlakovat.:myslim
Teprve kdyz tenhle test bude O.K., pak muze mechanik badat nad cidlama a termostatem.    

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

něco podobného nám dělala 206 s mot 1.1. teplota byla v červeném i u 3 dny studeného motoru, ještě před nastartováním, nebo teplota různě nahodile kolísala a svítila kontrolka diagnosiky.

měnili jsme několikrát teplotní čidlo, nakonec i řídící jednotku. to částečně pomohlo, ale pak jsem zjistil, že BSI visí volně "na drátech". Bohužel zatím nemohu říct definitivní výsledek, protože auto je stále rozdělané...

no ale třeba to pomůže 🙂

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem vsetkym za rady. Vcera som sa na to pozrela, a zistila som ze mam asi v haji radiator kurenia alebo jeho tesnenie. Na šoférovej strane som pri plynovom pedále našla mokrú škvrnu a ide o nemrznucu zmes. Takže buď mi to v servise na prvý krát pred 2 rokmi neurobili dobre, alebo vtedy stačilo tesnenie a teraz mozno bude treba celý radiator.  Minule som niekde čítala najčastejšie problemy a chyby pri autach peugeot, a ja mam pocit ze mam presne taký kus, ktorý postupne má snáď skoro všetky..... Už som ozaj na nervy. 

Upraveno uživatelem brixtr
Slovnik!!!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Momentálně to může souviset s tlakováním do vody, v systému je velký tlak a proto teče těsnění radiátoru.

Je třeba ty závady začít řešit. Tzn. navštívit opraváře, případně najít jiného. Postup jsem psal nahoře. Když to budeš odkládat, nic se nevyřeší. Nedávno jsem tady měl 206, kde 2 roky nešla klima, přední brzdy nebrzdily, svítila diagnostika, zadní náprava nepérovala. Z jednoduchého důvodu - nenechali to opravit a dostali to do stavu šrotu, bazar to nechtěl ani zadarmo. Nyní auto normálně jezdí, vše opraveno.

Jak jsem psal, může se jednat i o souhru více závad.

- Když ukazuje přehřátí, tak zda je opravdu nad 100 stupňů, anebo zda kecá čidlo.

- zkontrolovat to natlakování vody,

- přehřívání, ubytek vody a tlakování ukazuje na těsnění pod hlavou

- teče u radiátoru: opravdu to může být jenom těsnění za pár korun, anebo radiátor - to se chce podívat, pořádně si tam posvítit a šáhnout.

Tak hlavně začni, samo se to neopraví.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 5 hodinami, Dadancul napsal:

Ďakujem vsetkym za rady. Vcera som sa na to pozrela, a zistila som ze mam asi v haji radiator kurenia alebo jeho tesnenie. Na šoférovej strane som pri plynovom pedále našla mokrú škvrnu a ide o nemrznucu zmes. Takže buď mi to v servise na prvý krát pred 2 rokmi neurobili dobre, alebo vtedy stačilo tesnenie a teraz mozno bude treba celý radiator.  Minule som niekde čítala najčastejšie problemy a chyby pri autach peugeot, a ja mam pocit ze mam presne taký kus, ktorý postupne má snáď skoro všetky..... Už som ozaj na nervy. 

vycházej z toho, že auto je stroj, který nebude jezdit furt bez poruch--to co zatím píšeš, jsou běžné poruchy u všech značek aut, takže zbytečně nadávat na pežot :myslim (nejsem opravdu fanatik pežotu), prostě sežeň mechanika, nebo servis, kde to opraví..., taky si uvědom, že máš starší auto, kde roční investice do oprav cca 10-12 tisíc CZK je běžná..., takže opravdu nevím, z čeho jsi na nervy

pokud si myslíš, že je to s auty jinak, kup si jinou značku z roku 2006

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×