Jump to content
Rendadaf

Peugeot 306 7ADJYE 1.9 D 1998

Recommended Posts

Ahoj všichni,

můj první příspěvek...doufám, že nebude poslední. Pořídil jsem si 306ku viz název a hned první problém který řeším je altík. Nejsem začátečník, aut jsem už měl více, ale při vyndavání altíku z auta jsem si připadal jako absolutní začátečník. Prošel jsem knihu 'Jak na to', prolistoval tady příspěvky, ale nikde jsem nenašel postup, jak ho vyndat. Zespoda vadí klimakompresor, z vrchu vadí servo. Ke šroubům klimy se prostě nemůžu dostat, resp. hlavně k jednomu a k jeho matce...servo má pro změnu zarezlé šrouby, takže nejde vyndat. Nemám fotku toho mého, ale našel jsem tady na fóru podobnou. je to neštěstí...jak je nejlepší ho vyndat a nepoškodit přitom nic prosím? Když se vyndavá servo, není lepší ho vyndat i s tím držákem na kterém drží? Ale k tomu mám přístup až teď, když jsem horem vyndal altík horko těžko a lehce jsem si pošramotil chladič....Díky za rady.

image.png.9f65e98c2320c468e8cc797921045626.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

To servo musis povoliť na sroboch vzadu, zprava a zľava. Mal by tam byť imbus, tak ako vidno na obrázku. Jeden srob je spredu pod kolieskom, zhodiť remen a natočiť koliesko aby si videl srob a dql sa tam dat imbusak.

Zial keď to inak nepôjde, budeš musieť demontovať to , čo bude zavadzat. Na svojej 605 som musel demontovať masku, svetlo spodný kryt, RJ, aby som sa k alternatoru dostal. Zvrchu je napnuty na držiaku a zo spodu taky objimkovy srob, stačí povoliť a trochu vysrobovat, a alternator vyberieš smerom hore. 

Boli tu určite aj navody, napr v sekcii Urob si sam, pohľadať.

Keď som to robil na svojom, vsetky ruky som mal odrate, porezané.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, tak prave ty imbusy na servu jsou total zarostle v servu. Tzn. vyndat cely ten drzak...to bude basta. Slysel sem, ze to mechanik vyndaval spodem ten altik...jak proboha? Jak se dostal k tomu vrchnimu sroubu klimy?? No nic...budu muset to servo dostat ven a rozchodit ty imbusx...uz vidim jak je strihnu a budu to odvrtavat! Diky za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 17 hodinami, pesastor napsal:

taky trochu :xvul@Rendadaf   ten alternator aspon nasel! JJa na nasi staricky 1.4 ce 106ce hledam uz 14 dnu deskus relatkama kvuli vymene cyklovace a i pres rady @krtek2 a rozebrani kdeceho tu desku NENASEL!:myslim      

Takže vlevo pod volantem není :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže víkend bylo krásně, tak jsem si vyndal servo :) resp. celý ten držák i s ním a pak už to jelo...vrtání...přemlouvání...zoufalost....pocit zoufalství...ale potom 🤗 úspěch...

tak a dnes jsem zavolal do Peugeotu a objednal si nové šrouby...ty co vidíte na obrázku oba imbusy. Jenže Peugeot je objednává jen po 5ti kusech...a tak se ptááám :) nechcete někdo origo šroubek na servo ?

Jde o pozice 2 a 4.  Mně stačí jeden a budu jich mít nejméně 5. :) 

IMG_20181104_113336[1].jpg

IMG_20181104_130409[1].jpg

IMG_20181104_130416[1].jpg

image001.png

Edited by Rendadaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jestli myslis sroubky.cz neboli Jasansky tak to znam...ale ten tu 2ku neumi...prave kvuli tomu stredeni co je pred zavitem a s pevnosti mam spatne zkusenosti :( tak kdyby nekdo proste resil podobnou patalii ( bo mam pocit, ze ty srouby rady zarustaj) tak mam. Muzu v Praze predat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak a je to :) alternátor po repasi, namontováno, přitom sem si hodil i nové šrouby na servo, udělal maturitu, jak napnout klínový řemen, (obzvláště lahůdka) a Pažoutek vrčí.

 

Teď nová challenge....neukazuje budík teploty...resp. jenom tak neduživě se pohne ručička...mám podezření na čidlo...od rána procházím forum a nikde jsem nenašel, jak u tohoto typu najít termostat a čidlo...s vypětím sil jsem prošel vlákno "sahary" a nějak jsem vydedukoval, že jelikož mám klimu, povede k mému termostatu jen jeden káblík a to hnědý...čidlo na teplotu bych měl mít taky jen jedno pro budík a ne dvě pro jednotku a pro budík...nicméně nikde žádný obrázek kde by se měly oba nacházet...tak oblékám montérky a jdu hledat. Kdyby měl někdo náladu mi poradit, tak mobil mám v kapse a tím pádem mail si přečtu :) jinak tady v Říčanech přátelé pěkně přituhlo.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Tak termostat jsem našel...jsou na něm dvě čidla teploty. Modrý a hnědý...po odpojení obou a vyšroubování, jsem je vložil do horké vody a pustil klíček v naději, že ručička vyleze...nevylezla...takže je to buď čidlem, nebo budíkem, nebo jsem zkoušel špatné čidlo...protože tam je z druhé strany ještě třetí :o wtf....proč??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zkusit nejprve čidlo říkáš...ok a to by znamenalo, že to třetí "zelené čidlo" je tedy na sahary...to je za termostatem....?

 

Pak ještě dotaz. vnitřní motorek na rozvod vzduchu...sjeté uhlíky...dají se někde koupit samostatně a co je to za chladič uvnitř toho motoru...snad ne el. předehřev vzduchu :o 

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...