Jump to content

Jirkovo 406 coupé


JVT
 Share

Recommended Posts

Ahoj Pežoťáci

Můj, zde na stránkách Peugeot clubu, první popisovaný vůz najdete pod názvem Jirkovo 206 SW GTI. Jak jinak pojmenovat nové vlákno než Jirkovo 406 coupé. Jaký to tedy je Peugeot který mi říká pane od jara loňského roku? Je to coupé 406 2.2 benzín. Rok výroby 2003 do ČR v roce 2008. V ČR jej vlastnil starší pán, který již bohužel zemřel. Jeho syn zapsaný v TP od roku 2012 coupé poté příliš nepoužíval, ono to na dětské sedačky vzadu moc dobré není tak jezdili jiný vozem. Coupé jsem našel pomocí inzerátu bazaru kde byl

i kontakt na prodávajícího. Po pár e-mailech kdy jsem dle vinka zjistit servisní historii nejen v Německu ale také od kolegů v ČR jsem naložil do mého SW GTIčka kámoše, vzal si do kapsy nějaké ty peníze a vydali jsme se na Moravu. První dojem potvrzoval všechny od prodávajícího sdělené informace. Druhý pohled našel pod kapotou únik oleje na pravé straně motorového prostoru a dost rezavé kotouče. Dále LP blatník dost amatérsky nastříkaný a přední nárazník prasklý od nešetrného parkování. Následovalo jednání o ceně. Můj návrh, kdy jsem očekával trochu smlouvání, byl ihned přijat a bez smlouvání. Bylo vidět, že se už dlouho hledá nějaký blázen jako jsem já co to koupí. Takže cena dobrá. Ty vady? Kotouče jsem cestou domů samo sebou očistil a ten únik oleje jsem už na místě identifikoval jako dlouhodobé unikání oleje u netěsné hadice nádobky posilovače řízení. Teklo to asi dlouho. Celá pravá strana motoru, podběh v motorovém prostoru i pod blatníkem samá mastnota. Oprava poté doma rychlá, uříznout kousek hadice a nová páska.

Předejdu případným otázkám jak je coupé vybavené. Přikládám ceník modelu v roce jeho prodeje a první foto asi týden po koupi.

                       

406c_0103.xls

post-49077-0-02472800-1431638457_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

Ještě se vrátím k nákupu vozu. Původní majitel mne upozornil, že na voze namontované zimní pneu nejsou vyvážené. Cesta domů po D1 byla celkem utrpení. Největší vibrace kolem 120 až 130 km/hod. Když říkám vibrace tak mám na mysli velmi velké. Cestu jsem si zpestřoval občasným silným zabržděním pro odstraněni povrchové koroze kotoučů. Povedlo se to. Domů jsem přijel bez koroze na činné ploše kotoučů. Bohužel mne, ale cestou ještě potkala lidská blbost. D1 se v létě, jak všichni víte, opravuje. Stalo se to v jednom úseku kde se provoz přesměroval do jednoho směru. Jedu si pěkně v klídku a najednou silná rána do karoserie. Vzhledem k tomu, že okolo mne nic blízko nejelo to nemohlo být od jiného auta. Pohledem do zrcátek jsem ověřil, že na obou stranách asi nic špatného není. Řízení i brzdy také v pohodě. To zúženi bylo ještě pár kilometrů dlouhé a vzhledem k tomu, že se už nic divného nedělo tak jsem ani potom nestavěl. Za Prahou, už na D8, jsem zastavil na kafe. Kámoš co jel za mnou v SW GTIčku zastavil vedle mne a při vystupování mi říká. „Viděl si to, jak po nás házeli ty jílové hroudy“. Jdu k němu a vidím na skle pravých dveří nalepenou hrudku jílu. Odpovídám, že jsem si ničeho nevšiml. Pak mi to došlo a vzpomněl jsem si na tu ránu. Jdu se podívat na coupé a našel jsem na střeše malý ďolíček s čerstvě odštípnutou barvou. Ty parchanti jíl vylepšili kamenem. Já tedy vůbec nic neviděl. Letělo to z pravé strany. Kámoš za mnou viděl jak ta hrudka na mne letí. Sám poté také jednu schytal. Kdo to hodil nepostřehl, bylo tam prý křoví. Zkrátka lidská blbost nezná mezí. :( Ten ďolíček na střeše stále mám.

Přikládám první foto.

Na předku je vidět prozatímně namontované denní svícení. Finální umístění jsem chtěl řešit až při opravě laku LP blatníku a nárazníku.          

post-49077-0-17899600-1431786260_thumb.j

post-49077-0-22091600-1431786270_thumb.j

Edited by JVT
Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

Pokračuji v popisu života s coupé. Při podrobné prohlídce technického stavu vozu jsem zjistil, že toho k řešení nebude moc. Přezout a vyvážit letní Micheliny, které jsem dostal k vozu. Únik oleje u nádobky posilovače řízení jsem také rychle vyřešil. U brzd jsem demontoval a očistil destičky. Brzdové třmeny jsem taky trochu polechtal stříbrnou barvou. :) Co mi dost vadilo bylo, že se nefunguje elektrické ovládání předního výškového nastavování sklonu sedadla řidiče. U tohoto problému se trochu vrátím k modelu P 206. Postupem času jsem seděl snad v každé variantě sedadel dvěstěšestek. Co jsem u nich považoval za zásadní vadu bylo, že mi přední část sedačky nepodepírala nohy. Přemýšlel   :myslim jsem jak to vyřešit a zvolil jsem tenkrát rychlé řešení pro vyzkoušení. Koupil jsem delší imbusové šrouby, mezi podlahu a rám sedačky, v přední části, jsem vložil na každé straně dvě matky M12. Vzadu jsem nechal původní upevnění. Tím jsem zvětšil sklon sedáku a hned se mi sedělo perfektně. Přiznám se, že toto amatérské vypodložení už v autě zůstalo a opakoval jsem to i u SW GTIčka. U mé sedačky v coupé je elektrické ovládání a tak jsem očekával nějakou zradu. Obrázek dílů sedačky prozradil sestavu několika motorů a spoustu dalších součástek. S trochou obav jsem demontoval sedačku,  hledal vadu. Po malé chvilce hledání se závada našla. U jednoho motoru vypadlo ovládací pružné táhlo. Nasadit, upevnit, zajistit a je opraveno. :potlesk Už mi zůstalo k řešení jen opravit prasklý P nárazník, nalakovat jej spolu s LP blatníkem. Ten blatník někdo opravoval a moc se to nepovedlo. Hrozně „mráčkoval“. Také jsem sehnal originální hliníky s pokličkou. Obul jsem na ně zimáky na kterých jsem coupé koupil. Foto na zimních kolech v příloze.     

post-49077-0-03902800-1432068267_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

Další popis života s coupé. Přes loňské léto jsem střídal coupé s 206 SW GTI. Ono když se jede na výstavu s velkým psem tak jej do kufru coupé nedáte. :bojim První problém s coupé se stal na loňské Barum rally. Při přejezdu mezi RZ jsem  jel „trochu“ rychleji  ;) v okolí Slušovic na celkem dobré silnici. Byla jen trochu zvlněná. Takové ty dlouhé vlny na asfaltu. Coupé celkem dost váží a na jedné vlně šlo pérování až na doraz. V ten okamžik se ozval výfuk. Někde něco prasklo. :nevim Při parkování kámoš konstatuje, že hluk vychází ze předu a je pravděpodobně prasklý vlnovec. Říkám nešťastně nééé. :( Představuji si tu složitou opravu. U motoru je málo místa. Až domů jsme jeli s trochou hluku. Doma po zvednutí na zvedáku hledám u motoru prasklinu a nic nenacházím. :myslim Našel jsem jí až na konci výfuku u zadního tlumiče ve spoji. Do té doby bych se s každým vsadil, že je něco prasklého u motoru, bylo to tak za jízdy slyšet. No o to lépe. Zadní tlumič jde alespoň dobře sundat a nátrubky se dají dobře navařit.  :super 

Je zde dobrým zvykem dávat sem nějaké ty fotky. Bohužel jsem v loni žádné další nedělal. Přidám tedy jednu letošní.     

post-49077-0-40225600-1432151374_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

V loni na podzim jsem k večeru jel zadem okreskama do Ústí nad Labem. Trochou jsem se obával setkání se zvěří. Je jí tam celkem dost. Volil jsem tuto kratší cestu v obavách abych stihnul otvírací dobu opravny telefonů. Nokia začala stávkovat ještě v záruce. Po vyřízení jsem se raději vracel již v klidu po hlavní frekventované silnici. Před Teplicemi si tak v klídku jedu cca sedmdesátkou v koloně s ostatními účastníky provozu. Proti nám se také pohybovala rozumnou rychlostí kolona řidičů. Byla již tma. Najednou jsem ucítil náraz a zahlédl jsem nad kapotou hlavu srny. Potvora mi nedala přednost i když jsem byl na hlavní já. :( Stalo se to necelý kilometr před mou prací. Hned jsem tam zatočil a začal sčítat škody. :myslim  PP blatník dost a P dveře trochu promáčklé. Přední nárazník prasklý a v přední kapotě prohlubeň od její brady. P světlo má dva ulomené držáky a pravé zrcátko beze skla. Na celkem malý náraz dost velká škoda. Srna se vlastně jen svezla po blatníku. Čelně jsem jí nestrefil. V ten okamžik jsem si blahopřál k mému rozhodnutí Coupé havarijně pojistit. :super Následovala klasika nahlásit nehodu, převést likvidátorovi pojišťovny. Nejhorší bylo rozhodování kdy se pustit do opravy. Začalo být již celkem chladno. Při představě nastrojování vozu po laku doma v garáži, možná i při teplotách kolem nuly, jsem začal mít jasno. Finální oprava bude až na jaře. Tak jsem jen sundal P blatník. Lehce jsem, šlápnutím, vymáčknul tu největší prohlubeň a namontoval jsem jej zpět. Ještě světlo se zrcátkem a vypadalo to jakž takž. Později, když bylo Coupé špinavé, nebyla nehoda na první pohled patrná. Letos, při prvních teplejších dnech, jsem uskutečnil finální opravu. Celkem se i protáhla. V lakovně jsem předpokládal maximálně čtrnáct dní a realita byla tři týdny. I mé opětovné strojení nešlo tak rychle jak jsem si představoval. Ono stačí když v sobotu odpoledne praskne jeden silon táhla dveří a musí se čekat do pondělí na nový. No už je skoro hotovo. Co mne naštvalo bylo, že jsem pravý omezovač dveří, který už trochu klepal, opravil a po prvních jízdách se ozval klepáním ten levý. :grr Přikládám první

foto po opravě.    

post-49077-0-07973100-1432247729_thumb.j

post-49077-0-48535100-1432247752_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Dave_k

fotku s poškozením nemám  :myslim   fotil to jen pojišťovák.  :) Prohlížel jsem fotky co mám a skoro na všech je levá strana.

Asi podvědomé jednání fotit stranu s volantem  :D Něco jsem našel tak přikládám.  

post-49077-0-04805800-1432331192_thumb.j

post-49077-0-06972200-1432331208_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

O Pininfarinovo 406 coupé se dost hovoří zda se vůbec může udělat něco jinak nebo nechat vše v originální podobě. Můj názor je, že drobná modernizace neuškodí. V době vzniku coupé nebylo běžné vybavit vůz například parkovacím asistentem nebo denním svícením. U coupé jsem si denní světla dovedl představit a parkovací asistent také. Dozadu u coupé není moc vidět. Než srazit při parkování nějaké děcko raději vyvrtám díry do nárazníku. Svícení jsem zabudoval do mřížky nárazníku a přidal i chromovou lištu. Mřížku jsem musel trochu nevratně upravit. To je jediné co se nedá vrátit do původního stavu. Při opravě laku jsem se také rozhodl nastříkat i zrcátka do barvy karoserie. Obě zrcátka předchozí majitel někde dost poškrábal a tak se stejně muselo lakovat. Usoudil jsem, že k mé barvě karoserie se hodí víc zrcátka v barvě než černé. Také jsem koupil boční blikače v chromu. Na prvních dvěstěšestkách to byl celkem rozdíl oproti originálním v bílé barvě. Bohužel po jejich namontování se mi to ale vůbec nelíbilo. Původní bílé také nebyli nic moc. Pak jsem na netu našel boční blikače kouřové. To bylo ono. Přikládám pár fotek mobilem a budu rád za komentáře.  

post-49077-0-22483200-1432331456_thumb.j

post-49077-0-84107400-1432331472_thumb.j

post-49077-0-75179100-1432331491_thumb.j

post-49077-0-72475700-1432331509_thumb.j

post-49077-0-69340500-1432331526_thumb.j

post-49077-0-44108200-1432331544_thumb.j

Edited by JVT
Link to comment
Share on other sites

Vypadá to pěkně. ;)

Parkovací asistent myslím peugeot ke kupé taky měl. Snímač byl přidělanej v nárazníku (bez vrtání). Blikače vypadají dobře, ale u kupé se mi právě víc líbí černě lakovaný zrcátka. Jakoby splývají s okny. Ale to je na každým jak se komu líbí. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dave_k

Tvá připomínka o parkováku mne donutila prohledat staré ceníky :myslim . Mám je od 2001 do 2004. V ČR se nedal k vozu, jako placený doplněk, objednat :bojim . Možná to byla doplňková výbava v jiných státech. Standardní a doplňková výbava se liší podle toho kam je vůz dodán. V ČR jedině jako doplněk montovaný u koncesionářů. To už ale nezjistím. :) Už jsou to vlastně veteráni  :D

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Pežoťáci

Když jsem řídil svojí P 206 SW GTI tak jsem do zatáček musel trochu zabrat. Moje coupé má, jako skoro všechny 406 trochu přeposilované řízení. Co mi vadilo ještě víc byl ten velký volant. Nějak jsem si na něj nemohl zvyknout. Trochu jsem pátral. Nejvíc by se mi líbil volant čtyř příčkový co se dával do posledních P 306. Nikde jsem jej v inzerci neviděl tak jsem ho ani nesundal z vozu pantátovi k vyzkoušení. Nakonec jsem se rozhodl zůstat u volantu dvěstěšestky. Mou podmínku, zachování airbagu splňuje a je o cm menší. Na inzerát jsem koupil běžný dvěstěšestkový plasťák a nechal jsem ho potáhnout od známého čalouníka. Už jsem to kdysi udělal u mé bývalé 206 1.6 XSky. Po potažením kůží má i znatelně silnější průměr obruče než originální kožený. Zatím je kůže matná. Za čas se trochu rukama vyleští a vzhled se přizpůsobí povrchu airbagu. Vše co jsem očekával tato záměna splnila. Mám při zatáčení lepší pocit a vazbu s řízením. Přikládám foto původního a nového volantu.

post-49077-0-65037500-1432840813_thumb.j

post-49077-0-43977600-1432840828_thumb.j

post-49077-0-87023700-1432840847_thumb.j

post-49077-0-43605900-1432840862_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ducatista

Znám ten originální kožený. Byl původně v mé 206 1.6 XS i v 206 SW GTI. Kdysi jsem nechal potáhnou manželce plasťák do její dvěstěšestky a při prodeji jsem vždy volanty vyměnil. Originální kožený šel do světa. Ten potažený plasťák se mi drží lépe je silnější. Už jej mám ve třetím voze. Když si vzpomenu tak udělám foto toho prvního potaženého. Mám jej v 206 SW GTI a už tam zůstane. Je už pěkně od rukou vyleštěný. Do coupé jsem si koupil jiný.        

Link to comment
Share on other sites

Mas to pěkný,ten původní 4ramenby je k mání?bag ma nacvakavaci?dik

Čau

Ano je nacvaknutý. Je to MUX. Zatím neuvažuji o prodeji původního volantu. Vše co jsem zatím na coupé udělal jinak mohu zase vrátit do původního stavu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...