Sign in to follow this  
Followers 0
viktor

alternátor?

28 posts in this topic

Zdravím a prosím o radu;) včera ráno jsem jel do práce rozsvítila se kontrolka baterie a když jsem jel z práce odpoledne domů tak asi po 2 km se mi začali rozsvicovat různé kontrolky a po dalším cca 1 km pomalu zhasínali rozblikali se varovné blinkry rozsvítila se kontrolka STOP tak jsem zastavil a už nenastartoval.Na baterce je 11.6 voltu tak ji nabíjím ale mám pocit že odešel alternátor.Zajímalo by mě jak zjistím že je alternátor pryč?Měl by údajně dávat přes 14 voltů jak to změřím?Do alternátoru vede 1 silný drát(patrně z baterie) a do štekru na alternátoru 1 slabý drátek.Díky za rady:super P8072.0Hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmeris ho nejlepe nejakym voltmetrem. Ale jak pises, tak podle me to bude na 95% altas. Taky me ceka :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

naštěstí mám náhradní alternátor ale chtěl bych vědět na jakých svorkách to změřím.Jinak sám to nevyměním k alternátoru je hooooodně špatný přístup a to jen zezdola:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

vím četl jsem příspěvky.Já ho mám rok a naprostá spokojenost:super takže mám nabít baterku zapojit ji a pak to voltmetrem změřit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nabi ta byt nemusi, staci to zmerit natoceny, ale kdyz to takhle vyplivlo, tak asi altas. pokud teda neodesla baterka, zmer si po nabiti, kolik bude mit, aspon tech 12,6 - 12,8 je cajk

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to ale nenatočil.Nabiju baterku a zkusim to natočit jenže nabiječka je taková mrcha malá max. 3.5A a baterka je 70 takže až zítra.Takže jestliže to zítra natočím tak mám změřit baterii a když bude altik o.k tak bych měl naměřit cca přes 14V a pokud tolik nenaměřím tak je altik k.o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Az nabijes baterku tak zmer jeji napeti, ale to je nejlepsi nejakym zatezakem (odpor), jestli nepada napeti. Pokud nameris nejak o dost min nez 14 tak altas ven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myslel zmerit baterku odporovym voltmetrem mimo auto. Ale i takhle to muzes udelat a zjistis jak je na tom altik. Jen klimakompresor se pohani remenem a ne elektrinou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: viktor

naštěstí mám náhradní alternátor ale chtěl bych vědět na jakých svorkách to změřím.Jinak sám to nevyměním k alternátoru je hooooodně špatný přístup a to jen zezdola:myslim

altik odmerias tak ze pripojis cervenykabel Voltmetra na +pol baterky a cierny kabel das na minus.

Na meraku by si mal namerat min 14.0 Volta.

je rozdiel ci na volnobeh alebo pri 2000ot/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak baterka je nabitá auto jsem nastartoval zapnul vše na co jsem přišel(světla,blinkry,vyhřívání sedaček,stěrače atd) no a změřil jsem kolik dává altik.Dává 11.2V a to je málo takže altik nechám vyměnit.DÍKY ZA RADY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při jakých otáčkách jsi měřil? Při volnoběžných nebo zvýšených? Při volnoběžných otáčkách nebude nabíjet alternátor baterku skoro nic, to bude ukazovat tolik kolik je napětí na akumulátoru. Připoj měřák na akumulátor a přidávej plyn, napětí na baterce by se mělo plynule zvyšovat až na maximum 14,4V nebo tak nějak. Pokud tam zústane napětí stejné jak při volnoběhu, je špatný alternátor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobr

Při jakých otáčkách jsi měřil? Při volnoběžných nebo zvýšených? Při volnoběžných otáčkách nebude nabíjet alternátor baterku skoro nic, to bude ukazovat tolik kolik je napětí na akumulátoru. Připoj měřák na akumulátor a přidávej plyn, napětí na baterce by se mělo plynule zvyšovat až na maximum 14,4V nebo tak nějak. Pokud tam zústane napětí stejné jak při volnoběhu, je špatný alternátor.

kdepak, musi dobijet i od volnobehu, sice nedobiji na "plno", ale dobijet MUSI :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

měřil jsem to při volnoběžných ale změřil jsem si i baterku po nabití a ta měla přes 13V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už na volnoběh by mělo nabíjet přes13V a psal,že naměřil 11,2 to je baterie s odběrem bez dobíjení pochybuji,že by v otáčkách dobíjel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.