Sign in to follow this  
Followers 0
mitch.mb

Rucicka palivomeru klesne na 0 pri 30l v nadrzi

22 posts in this topic

Zdravim,

vyskytl se mi takovy zajimavy problem a podle toho co sem hledal tak jsem nenasel tak nejak nic podobnyho.

Natankoval jsem 30l a ukazovalo mi to neco kolem pulky nadrze. Pak jsem jel a najednou jsem si vsimnul ze mi PP ukazal nedostatek paliva a kouknul jsem na rucicku palivomeru a ta byla uplne dole a svitilo zebravy oko. Na PP jsem si dal dojezd a ten to take neukazovalo. Po nejaky chvili zacla rucicka palivomeru pomalu stoupat a i dojezd se zacal pomalu zvedat.

Chci se zeptat nevite nekdo cim by to mohlo byt? Mam podezreni na plovak v nadrzi. Kde bych ten plovak nasel pokud je to mereny plovakem? Dela to nekomu?

Taky se mi stalo nejakou dobu pred tim ze sem natankoval 10l a rucicka na to vubec nereagovala a ani PP dojezdem. A az po nejaky dobe se oboji zaclo zvedat. Prijde mi to jako by pridiral plovak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

Zdravim,

vyskytl se mi takovy zajimavy problem a podle toho co sem hledal tak jsem nenasel tak nejak nic podobnyho.

Natankoval jsem 30l a ukazovalo mi to neco kolem pulky nadrze. Pak jsem jel a najednou jsem si vsimnul ze mi PP ukazal nedostatek paliva a kouknul jsem na rucicku palivomeru a ta byla uplne dole a svitilo zebravy oko. Na PP jsem si dal dojezd a ten to take neukazovalo. Po nejaky chvili zacla rucicka palivomeru pomalu stoupat a i dojezd se zacal pomalu zvedat.

Chci se zeptat nevite nekdo cim by to mohlo byt? Mam podezreni na plovak v nadrzi. Kde bych ten plovak nasel pokud je to mereny plovakem? Dela to nekomu?

Taky se mi stalo nejakou dobu pred tim ze sem natankoval 10l a rucicka na to vubec nereagovala a ani PP dojezdem. A az po nejaky dobe se oboji zaclo zvedat. Prijde mi to jako by pridiral plovak.

Mě to dělá něco podobnýho, když chcipnu motor a hned nastartuju tak palivoměr ukazuje o mnoho méně, i hladový oko se rozsvítí, pak pomaličku začne stoupat ručička k normálnímu stavu. Pokud chcipnu motor a stojím delší dobu tak to neudělá, jen když nastartuju za krátkou dobu, nevim proč to dělá a neřeším to nijak. Nejspíš to nějak zblbne tím hned znovunastartováním

[upravil dne 12/12/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale me to udelalo normalne za jizdy spadlo to chvili to bylo dole a pak to pomalicku zaclo stoupat zpet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

No ale me to udelalo normalne za jizdy spadlo to chvili to bylo dole a pak to pomalicku zaclo stoupat zpet.

No a nemuže to být v budíkách, nevim jak novej model, ale starej trpí studenýmy spoji v přístrojovce. To se chovalo podobně, spadlo to na nulu a pk to vylezlo pomalu nahoru, ale oko mi nesvítilo

Nevim ale jak by to mohlo ovlivnit PP, leda by bral info od palubky, a to asi ne. Tak to vidím asi na studeňák nebo tak něco u plováku

[upravil dne 12/12/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

prave ze oko se rozsvitilo rucka padla a dojezd ukazoval ---- km

to spis vypada na plovak

poradi nekdo jak se k nemo dostat a kde je

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

prave ze oko se rozsvitilo rucka padla a dojezd ukazoval ---- km

to spis vypada na plovak

poradi nekdo jak se k nemo dostat a kde je

najdi si tema od Marcela Z. , ten to mel to same na new modelu , byly špatne kontakty na konektoru u čerpadla v nadrži pod zadníma sedačkama.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

a ten plovak je u cerpadla? takze se k nemu da dostat spod zadnich sedacek?

jako malej , přečti si to vlakno a pochopiš že padit se po plovaku je zbytečne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mitch.mb

no psalo se tam cosi o konektoru budu si to muset precist doma v klidu...

Tady to máš, ale je to nějaký zajimavý -

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jsem to cely peclive precetl, ale jaksi to asi neni muj problem... Tazatel pise ze se mu rucicka nehybe vubec. To me se hybe ale za jizdy (po rovine) najednou rucka padla k 0 a chvili ji trvalo nez zacla lezt nahoru. Spis podle toho co sem cetl si myslim ze bude zasvinenej ten plovak resp. ten rezistor o kterym se tam neco psalo ze na nem byl slem a nedosedaly kontakty... Mohlo by to byt ono?

To same kdyz jsem natankoval a po nastartovani mi rucicka ukazovala furt puvodni stav a az po asi necelym 1 km se zacla pomalu zvedat a tim i prodluzovat dojezd PP.

jsem z toho docela zmateny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám podobný problém, ale jak bylo zmíněno, ručička se už nepohne zpět a je v červeném poli - potvora jedna. Tak jsem šel na čerpadlo pod sedačkama, prostříkal kontakty a dokonce vytáhl celé čerpadlo, jenže zbytečně, dělá to znovu, takže to prdím a jezdím dál.:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale u mě je zajímavé to, že když jezdím dálky, tak to ukazuje jako švýcarské hodinky, když ale jezdím kolem komína tak to někdy zlobí. Jsem také pedant na auto, vše musí hrát, ale tato věc mě už opravdu nevytáčí.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

problém je že Marcel.z to zatím stále řeší podle toho co jsme si spolu psali

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: KUBBACHER

Ale u mě je zajímavé to, že když jezdím dálky, tak to ukazuje jako švýcarské hodinky, když ale jezdím kolem komína tak to někdy zlobí. Jsem také pedant na auto, vše musí hrát, ale tato věc mě už opravdu nevytáčí.:roker

Použiji tuto odpověď hned na úvod a tento stav se může stávat právě při popojíždění a jak v mém vláknu píše Hnusoba, stává se to tankováním malého množství paliva několikrát za sebou nebo jízdami se s větší spotřebou a rozhozením hodnot, ale ať mně nikdo nychytá za slovo, jak u koho.

Ovšem k Tvému problému a jeho vyřešení s pohledu mojí závady. Konektor jsem sice vyměnil a je fakt, že pokud jsem vzal za 2 vodiče vlevo při pohledu shora, zahýbal s nima, někde se kablíky nastal zkrat a poznal jsem to okamžitým spadnutím ručičky. Proto si vzpomeň jaké bylo počasí v době, kdy se Ti to stalo. Přístup k silnici od čerpadla je cca 30 cm a v marastu jaký je, není problém při větší vlhkosti, aby se to zaneslo. Konektor by to ovšem neměl ani propustit, ale stát se může vše.

Jenže tím konektorem to nebylo a věc neskončila. Máš pravdu a dobře rozlišuješ problém v nehybnosti ručky u mého vozidla. Po radách typu sledování km podle tankování, kdy jsem se troch rozlobil s takovým přístupem, chápu Tvoji obavu velice dobře. U mě to tedy byl vztek nad takovým stavem a nedokážu se smířit s něčím, co musí fungovat jako např. teplota chladící kapaliny. Šel jsem se svým problémem do ústraní a nebyl jsem bohužel sám, ale je zde ještě jeden člen fóra. Celou záležitost řešíme již pře ICQ, ale stav není stále v pořádku.

Po zapůjčení úplně nového plováku a vyzkoušení jeho stavu i za jízdy v simulování pohybu plováku dolů a ujetí několika km se stále nic neděje:

Problém může být

1) Pokud máš BSi, je někdy potřeba jí nasypat do paměti nové data o velikosti nádrže. Nové hodnoty se musí nahrát za použití reostatu nebo druhého plováku. Hodnoty jsou 50ohmů plná, 200 ohmů půlka a 347 ohmů prázdné s rozsvícením oka. Celá věc se dělá pří zapnutí klíčku a 20 s posečkáním než se stav zapíše, vypnutí klíčku, přehození hodnoty a zapnutí. Opakují se všechny hodnoty a pak se zastrčí konektor. Problém je, že někdo to popisuje od prázdné k plné (australské forum) a někdo obráceně např. Hnusoba v mém linku. Zkoušel jsem obojí, ale nic.:aut

2) pokud máš nový model, studeňák v přístojovce bych nehledal, protože budíky jsou již úplně překopané.

3) V nových budících je řidící jednotka (šváb), který drží hladinu plováku s menším časovým odstupem (u starých modelů byly kondenzátory, které vysychají), aby se eliminovali jízdy na nerovnostech popř. stání v kopci- Po časové prodlevě pouští hodnotu na ručku a do bsi, která přepočítává dojezdovou vzdálenost. Vzhledem k tomu, že vidím u Tvého příspěvku i nulový dojezd při spadnutí ručky, vynechal bych tuto variantu závady, protože vše zareagovalo tak jak má.

4) Pak se ještě stává, že BSi je potřeba přehrát její SW. To mi budou dělat v úterý, ale u tebe, když se Ti to vrátilo nazpět si myslím taky cesta neveda.

Tak závěrem po přečtení jsem Ti nic neporadil, když jsem si to přečetl,ale objasnil jsem Ti závady, které se vyskytují a můžeš být tedy v obraze, kdyby Ti někdo radil, že by to mohlo být toto a toto:myslim

U Tebe bych si změřil hodnotu odporu na výstupu z plováku bez konektoru a hned poté na svorkách 11 a 12 u černého kenektoru v přístrojovce. Tyto hodnoty musí být shodné. V případě odchylky více jak 1 ohm, jít po kabelech.

Pak se můžeš přidat k návštěvě jižních Čech tuto sobotu, ale to popř. proberem přes ICQ.

No a pak snad jedině pooslední věc v zimě (pokud nemáš vyhřátou) dosti nepříjemná, že se podíváš na dráhu tištáku v palivoměru viz. příloha. To je ovšem jobovka to rozebrat a nezničit ten blbej kroužek, který jsem si raději již koupil za 110 kč do zásoby.

Dostal jsem se už tak dlaeko se svými třemi plováky, že jsem je začal porovnávat a závěr je dosti nepříjemný. Pokud někdo před Tebou tankoval palivo v rozsahu 15 až 25 litrů, dráha je v tomto místě poškozená, protože není ponořená a tudíž se vydře spíš při tření za sucha v agresivním prostředí nádrže. Na obrázku je to vydření patrné od poloviny dráhy směrem vpravo. V těchto místech směrem dolů stoupá odporová hodnota a tedy každý stav zvyšující odpor vede ke spadnutí ručky dolů. (podle mne by obrácený sled snímaní byl ku prospěchu a přesnějšímu měření, když je palivo u dna) Jsem taky takový tankér, protože nemám rád v autě starší naftu a dálky si raději tankuji vždy čerstvou. Dělal jsem to u všech 5 aut na diesel a jediný Peugeot mě vyškolil, že to může být na škodu věci. Je tedy možné, že se plovák zrovna jak napotvoru stal na chvíli bezkontaktní (nemělo by se to stát, ale důvod bych Ti musel ukázat přímo na tom plováku) a přerušením obvodu ručka spadla, ale načetla hodnotu zpátky, popř druhý stav, že se zkratoval přívod k plováku. Ten poslední moment se mě zdá být nejvíce pravděpodobný, ale popřemýšlej jaké bylo počasí.

Moje doporučení je, že bych to sledoval a bral jen jako momentální chvilkovou nevolnost celého měřícího systému (ty jsi doufám utahaný nebyl, že bys měl mžitky) a pokud se to objeví znova, napiš.

Jinak bych tímto chtěl poděkovat všem, kteří v příspěvku poznali svoji radu a velice si jich vážím.

[upravil dne 12/12/07 Marcel.Z]

post-0-14109597366671_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No uvidime jestli to udela znovu tak ten plovak vyndam a zkontroluju a popr. promerim.

Z prace mam zkusenost s tim ze takovydle veci se radi zasiraji :c) Treba bude stacit to vycistit :c) Anebo jak pise marcel muze byt poskozena ta draha. Uvidime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem ten samý problém,zničil jsem také ten kroužek a ještě budu muset koupit novou gumičku ,protože prosakuje nafta když tankuji plnou,více to dotáhnout nejde.Já měl nalomený drátek pod bužírkou,který vede k tišťáku plováku, trvalo to hodně dlouho než jsem na to přišel,ale nakonec se to zdařilo.Příznaky byly stejné ukazatel paliva lhal jednou dole jednou nahoře,každou chvíli svítila rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No taky, když se podíváš na plovák, je vidět páska, kde jsem si taky myslel, žeje protnutý kabel, ale nebyl.

[upravil dne 13/12/07 Marcel.Z]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: buml

tak sem dneska trochu nepochopil muj stroj na prachy. Byl sem dnes vyjimecne v praci, protoze sem musel odpo vyzvednout na hl. nadrazi dceru vracejici se z tabora a palivomer ukazoval dve carky od nuly a dokezd na BC 150km. Kdyz sme nasledne jeli domu, tak koukam jako blazen, rucicka byla dilek pod pulkou a BC hlasi dojezd 500km. A to i po asi ctyrech znovonastartovani. Tak nevim, bud sem se zblaznil z toho ze sem byl v sobotu v praci a nevim ze sem tankoval, a nebo si ze me ta mrcha dela uz zase srandu:grr, jak ma neustale ve zvyku.

Ma nekdo podobnou zkusenost?

Zejtra rano uvidime co ukaze a odpoledne budu tankovat, tak se pravda ukaze:bojim

Tak vážený, dnes som pochopil že to cvičí aj somnou týmto spôsobom.

Po zmierení že to žere cca 8/100km sa mi ukázali na PP - - - a chcel som dnes natankovať. Idem na obed - - - a svieti hladné oko. Prídem z obeda a čumím:o, neaký šmejd mi tam natankoval skoro do polovice nádrže, dojazd 425 km. No nenasralo by vás to? Som zvedavý kde ma to nechá. Možno tam už nebudem musieť tankovať:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.