Sign in to follow this  
Followers 0
MJSytic

srovnání volantu

18 posts in this topic

Ahoj, potřeboval bych poradit od někoho, kdo už měl někdy sundanej volant s airbagem ve 106. Včera jsme ji vyzvedli v servisu a tam měnili silentblok a dělali geometrii. Jenže se nám mech. přiznal že je teď trochu volent doleva ... říkal že je to jen trošku, ale ve skutečnosti je to docela hodně, tak bych ho chtěl srovnat. Na fóru je toho napsaný docela hodně, ale většinou u jinejch typů aut a hlavně je kolikrát to vlákno ukončeno s tím, že si nakonec každej dojel znova na geometrii:myslim

Auto jede rovně, nikam neutíká, tak věřím, že tu geometrii opravdu dělali, jen si asi zapomněli srovnat volant. Dá se to doma v klidu přesadit, nebo je to zbytečný riziko (poničení airbagu) a radši se máme obrátit na servis:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi to bude stejny jako u 406 starsi mode, bag drzi na torx sroubech, nejvice nachylna na poskozeni je ta stocena kontaktni pruzina ve volantu, na kterou se pak pripojuje bag

V manualu radi pred demontazi odpojit baterku, pockat asi pet minut, odpojit ridici jednotku bagu ( u paky rucni brzdy) a pak teprve demontavat airbag, s airbagem manipulovat opatrne, nemel by upadnout nebo se pokladat na tu zadni stranu na tvrdy povrch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najrozumnejšie spravíš keď sa vrátiš do servisu a v rámci reklamácie požiadaš nech ti dajú volant do pôvodnej polohy. Nastavuje sa to na tyčkách riadenia. V servise spravili chybu pri nastavovaní geometrie nezaaretovali volant v nulovej polohe. Takže máš nárok na bezplatné odstránenie chyby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě v tom servisu nám říkal, že kdyby nám to hodně vadilo, tak s tím něco provedou, že některý lidi na tom bazírujou a řeší každý milimetr ... Pak začal právě říkat, že to nechali být kvůli airbagu, co je ve volantu, že s tím nemá zkušenost, a že byli rádi, že se jim ta geomtrie nějak povedla udělat, že to bylo všechno dost zarezlý:myslim

Jako být to pár mm, tak to neřeším, ale tohle jsou tak 2cm a fakt to vypadá blě ...:nevim

Když jsem to dělal u 120, tak to byla pohoda, ale tady je ten pytel:(

Ferry, u tý ručky je to přesně kde, nevíš?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: SB

Najrozumnejšie spravíš keď sa vrátiš do servisu a v rámci reklamácie požiadaš nech ti dajú volant do pôvodnej polohy. Nastavuje sa to na tyčkách riadenia. V servise spravili chybu pri nastavovaní geometrie nezaaretovali volant v nulovej polohe. Takže máš nárok na bezplatné odstránenie chyby.

Tak to je nejrozumnější řešení. Takže se tam vrat a ať ti to udělají.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to se mi právě moc nechce. Budu vypadat jako trotl:aut Když jim tam odkývu, že nám pár mm nevadí, a že chápu, že s tím bylo i tak dost práce ... A druhej den tam přijedu, že bych jako ten volant přece jen rád dal do středu:nevim

Prostě odpojím z pátka na sobotu baterku. V sobotu dopoledne odpojím tu jednotku airbagu (jestli to teda najdu) a pak to zkusím kuchnout... V nejhorším mě mladá najde s rozpůlenou hlavou namačklýho vzádu v kufru :D

Ale jestli se mi to nepodaří rozdělat, tak jim to tam odvezu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dva centimetry je docela dost. A nebudeš nikterak vypadat. Ať ti to udělají oni a že ti říkali, že to dalo hodně práce atd. tak to je normální. Musí přece odůvodnit svoji práci. A žádný ,,trotl" nejsi. Chceš jen pořádnou odvedenou práci. Nic víc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta jednotka by mela byt pod kobercem, ale taky bych se priklanel dojet tam znovu at to srovnaj, rekni ze sis myslel ze ti to vadit nebude ale, ze ted to preci jen vadi, vzdyt jsi jim zaplatil, tak chtej poradne odvedenou praci, prece by se takovej velkej chlap jako ty nestydel rict si o svoje prava ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jestli se ti to povede, tak dej vědět:) taky mam volant trochu do strany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedávno jsem to řešil na 406 s mechanikem, takže dodám zkušenost:

jak sundat volant, to jsem viděl z rychlíku, takže zespodu dva šrouby, vyndat airbag, odpojit konektor, povolit střední matici.

Hlavní zkušenost spočívá v tom, že jeden zub toho tisícihranu dělá na obvodu volantu asi 3,5 cm. Takže jestli máš nyní odchylku do 1,75 cm, tak přesazením se dostaneš "do opačné výchylky" a bude to ještě horší na druhou stranu.

(Přesně tak jsem dopadl já, přesadil mi to z jedné výchylky na druhou...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

ta jednotka by mela byt pod kobercem, ale taky bych se priklanel dojet tam znovu at to srovnaj, rekni ze sis myslel ze ti to vadit nebude ale, ze ted to preci jen vadi, vzdyt jsi jim zaplatil, tak chtej poradne odvedenou praci, prece by se takovej velkej chlap jako ty nestydel rict si o svoje prava ;):D

Ne to se fakt nestydím, jenom prostě nerad otravuju ostatní ... A navíc, jsem si tak trochu zvyknul, že prostě to nikdy nemůže být 100% :myslim a je potřeba si to tak trochu vše doladit ...

No ještě se rozmyslím, jestli ze sebe udělám pokusnýho králíka, nebo jim to tam odvezu z5...

Jinak po tom, co by se mi to povedlo vyrovnat a složil bych to. Jak je to se zapojením. Nejdřív zapojit z5 tu jednoku, a pak zase čekat 5min a zapojit baterku, nebo tu baterku zapojit rovnou po tý jednotce ... Já jen pro jistotu :)

[upravil dne 8.11.07 MJSytic]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Nedávno jsem to řešil na 406 s mechanikem, takže dodám zkušenost:

jak sundat volant, to jsem viděl z rychlíku, takže zespodu dva šrouby, vyndat airbag, odpojit konektor, povolit střední matici.

Hlavní zkušenost spočívá v tom, že jeden zub toho tisícihranu dělá na obvodu volantu asi 3,5 cm. Takže jestli máš nyní odchylku do 1,75 cm, tak přesazením se dostaneš "do opačné výchylky" a bude to ještě horší na druhou stranu.

(Přesně tak jsem dopadl já, přesadil mi to z jedné výchylky na druhou...)

No tak to je teda dobrá zpráva ... Pro mojí hlavu :D

Takže je jasný, že v servise to budou muset udělat znovu a lépe - nejlépe pořádně :D

A já budu mít o jeden stres míň;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem se od vás nechal ukecat a zavolal jsem do servisu. Kupodivu sem se setkal s ochotným tónem a dokonce mi bylo zakázano se do nějakých úprav vůbec pouštět. Mám zavolat příští týden (teď toho mají moc) a prý se domluvíme, kdy to mám dovést ...

Budou to štelovat někde z motorového prostoru na nějakých tyčkách:myslim

Každopádně říkali, že se o to postarají a nemám se tím trápit ...

Tak že bych konečně narazil na servis, kde je jedno, jestli tam zákazník nechá 1000Kč nebo 10tisKč a oba jsou stejně důležití :myslim:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MJSytic

Tak sem se od vás nechal ukecat a zavolal jsem do servisu. Kupodivu sem se setkal s ochotným tónem a dokonce mi bylo zakázano se do nějakých úprav vůbec pouštět. Mám zavolat příští týden (teď toho mají moc) a prý se domluvíme, kdy to mám dovést ...

Budou to štelovat někde z motorového prostoru na nějakých tyčkách:myslim

Každopádně říkali, že se o to postarají a nemám se tím trápit ...

Tak že bych konečně narazil na servis, kde je jedno, jestli tam zákazník nechá 1000Kč nebo 10tisKč a oba jsou stejně důležití :myslim:super

no vidis ;) prece zakaznik nas pan, tak to ma byt :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vidis ;) prece zakaznik nas pan, tak to ma byt :super

JJ, a já myslel, že je tohle možný jen v TV :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,taky se vložím. Volant na 106 jsem sundaval a je to triviální záležitost tak na 30 min i s nasazením. Takže postup. Odpojíme baterku. Dále povolíme na zadní straně volantu dva utopené torx šrouby,ty drží airbag. Airbag opatrně povytáhneme,prsty odpojíme oranžový konektor(hodit oko jak je zapojený,popř.označit). Ted máme přístup k hlavnímu šroubu volantu (torx 50) ,povolit a sundat volant přenastavit hotovo. Tisícihran je opravdu jemný 3,5 cm na jeden zub výchylku neudělá. Jinak z vystřelení airbagu při odpojené baterii mít strach nemusíte.V airbagu je čidlo,které reaguje na náraz. Konektor který je zapojen v irbagu je sice spojen s " řídící jednotkou" ,ale ta je schopna u 106 max vyhodnotit funkční stav airbagu po zapnutí klíčku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jedna věc,jestliže to poštelují na těch tyčkách,zkontrolujte si plný rejd na obě strany,to aby vám zas nenarážely čepy řízení do kastle .

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, díky za rady-doporučení, určitě si na to dám pozor až pro to do servisu pojedu :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.