svanovsky

Táhne až od 1800 ot./min

25 posts in this topic

Všechny zdravím,

může mi prosím někdo sdělit svoji zkušenost s dynamikou motoru 2.0HDi 79kW - ideálně ve voze 307SW, nebo 307 kombi ??

Proč se o to zajímám ??

Koupil jsem ojeté auto od svého tatíka, který ho kupoval jako nové tady v ČR, jezdil na předepsané prvidelné prohlídky, prostě poctivý uživatel. Již od zakoupení má vozidlo provedený chiptuning na 96kW. Čím dál víc ale získávám pocit, že auto táhne až od mnohem vyšších otáček, než táhlo moje dřívější auto se stejným motorem.

V případě mojí předchozí Xantie 2.0HDi 81kW jsem byl totiž zvyklý, že již těsně po překročení 1500 ot./min auto začlo celkem solidně táhnout a tak to bylo až do nějakých 3000 ot./min. V případě pomalejsí jízdy bylo auto schopné jet i na nižších otáčkách a po přidání plynu se normálně rozjelo.

Pokud s Peugeotem podlezu 1500 ot./min není auto schopné se na daný rychlostní stupeň rozjet a spíš se začně motor dusit a musím tak podřadit, rozjet se a pak zase řadit nahoru.

Zajímá mě tedy zkušenost ostatních, kteří vlatní "velkou" verzi P307, jak jsou na tom oni s dynamikou. Jestli nemlže být můj "problém" způsoben právě chiptuningem, které podle většiny dostupných informací sice zvyšuje výkon motoru, ale zároveň posunuje křivku výkonu a krouťáku směrem do vyšších otáček. Pokud by tomu tak bylo, uvažuji u nahrátí originál softwaru. Nejsem totiž žádný závodník a nepotřebuji motor nijak extrémně vytáčet.

Přeem díky všem za reakce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar

Musel bys zjistit, co se chipováním vlastně měnilo (kdo ten chip dělal, a proč ho vlastně dělal).

Mám takovej pocit, že většinou se chipem právě zvyšuje krouťák v nižších otáčkách (u dýzlu nepotřebuješ zas až tak výkon ve vysokých otáčkách, ale právě tah "od spodu").

Zjisti podrobnosti o tom chipnutí - od toho se můžeš "odrazit"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Nazdar

Musel bys zjistit, co se chipováním vlastně měnilo (kdo ten chip dělal, a proč ho vlastně dělal).

Mám takovej pocit, že většinou se chipem právě zvyšuje krouťák v nižších otáčkách (u dýzlu nepotřebuješ zas až tak výkon ve vysokých otáčkách, ale právě tah "od spodu").

Zjisti podrobnosti o tom chipnutí - od toho se můžeš "odrazit"

No to nevím, jestli vůbec nějak zjistit půjde. Autora chipnutí asi jo, ale proč a jak se to dělalo už asi těžko. Takhle upravený auto už bylo nabízeno tím autosalonem. V autě jsem jen pak dodatečně našel zapadnutou kartičku, na které bylo nějaké potvrzení toho Autosalonu, že se jedná o přečipování na 96kW a že bylo provedeno odbornou a autorizovanou firmou. Na kartičce je logo Peugeout a razítko salonu - FAMKO BRNO

Si si zkusím domluvit přehrátí komplet SW, abych si byl jistej, co to vlastně v tom autě je zač a nedohadoval se, jestli je to tak, nebo onak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferin007

Já mám sice 1,6, ale na 1500 ot. je to naprosto v poho. A zabírá to i níž.

Ono je otázkou, co si kdo pod pojmem "auto táhne" představuje.

Jelikož porovnávám chování stejných motorů v celkem třech autech: Xantia 2.0Hdi, C5 2.0Hdi, 30TSW 2.0HDi tak se domnívám, že lze nějaký alespoň hrubý odhad udělat a subjektivně je na tom můj P307SW prostě nejhůř.

Třeba u Xantie jsem byl zvyklý, že pokud jsem musel jen polu pojíždět, mohl jsem podle potřebné rychlosti nechat zařezenou rychlost a bez noze na plynu to motor vpohodě utáhl a to i v případě plně naloženého auta. Prostě jsem dal nohy pod sedačku a auto jelo a táhlo i dopce a to pouze na "volnoběh" a zařazenou rychlost.

Něco takového si v Peugeotu prostě dovolit nemůžu. Dokud motor nepřeleze necelých 1500 ot. tak auto vůbec nereaguje na sešlápnutí plynu a to ho může mít klidně i na podlaze. Začne se sice pomalinku rozjíždět ale pokud nepodřadím, tak se bych se přes těch 1500 ot. dostával asi hooodně dlouho

Je možné, že by to mohlo být třeba i něčím jiným. Mě bohužel nic moc jiného nenapadá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,mel jsem ten samy problem...mam 2.0 HDi SW. Hledal jsem ruzna reseni i zpusobem pomoci power boxu. I kdyz mnoho lidi tento zpusob odsuzuje.nakonec jsem to zapojil a problem je vyresen.Power box jsem kupoval u zname firmy v USA,box vyresil prave problem zvyseni vykonu pri nizsich otackach.Je to znatelne znat......ale to je ma zkusenost. Ted mi auticko jezdi nalozene tak jak ma :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerbox je zařízení, který se napojí mezi čidla a řídící jednotku motoru?

Pak jeho funkce spočívá asi v tom, že mění signály z čidel a ŘJ si tak myslí, že motor pracuje v jinem režimu. Podle toho míchá směs, určuje délku vstřiku, atd, atd. No tak takový "zázrak" bych si na auto rozhodně nedal - leda žebych se mu chtěl pomstít :D To jako bys slepému zkrátil o 5cm bílou hůl :D

Nejhorší je ovšem, že takový auto jezdí 2-3 roky s powerboxem (namáhání je někde jinde než v továrním nastavení), a poté, co ho majitel zhuntoval, tak jednoduše PB sundá a prodá vozítko jako by se nechumelilo a jako by tam ta "úžasná krabička" nikdy nebyla :roll To samé se dá říct o chipu. Kdo si bude kupovat ojetý auto s chipem, že?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Powerbox je zařízení, který se napojí mezi čidla a řídící jednotku motoru?

Pak jeho funkce spočívá asi v tom, že mění signály z čidel a ŘJ si tak myslí, že motor pracuje v jinem režimu. Podle toho míchá směs, určuje délku vstřiku, atd, atd. No tak takový "zázrak" bych si na auto rozhodně nedal - leda žebych se mu chtěl pomstít :D To jako bys slepému zkrátil o 5cm bílou hůl :D

Nejhorší je ovšem, že takový auto jezdí 2-3 roky s powerboxem (namáhání je někde jinde než v továrním nastavení), a poté, co ho majitel zhuntoval, tak jednoduše PB sundá a prodá vozítko jako by se nechumelilo a jako by tam ta "úžasná krabička" nikdy nebyla :roll To samé se dá říct o chipu. Kdo si bude kupovat ojetý auto s chipem, že?

PowerBox CR práce modifikováním elektronických signálů které ovládají tlak paliva produkovaná čerpadlem k tomu, aby optimalizovalo výkon motoru. PowerBox CR tuší a reaguje na změny zatížení motoru/rychlost skrz řada zrychlení. S PowerBox CR, tlak hromadí rychleji v příčce a je pohotově udržovaný k tomu, aby doručoval větší sílu a kroutivá síla. Výsledek je hladké a vnímavé zrychlení které produkuje křiklavost zacházení. Zvětšená kroutivá síla produkovaný PowerBox umožňuje motoru k tomu, aby operoval více efektivně, tak spotřeba paliva je minimalizovaný.

PowerBox CR je vybavený zásuvkami které byly slučitelný s těmi ve vašem vozidle. S instrukcemi poskytnutými, nezkušený řidič může dokončit instalaci v 5 minutách na největších modelech. PowerBox CR nepřevyšovat bezpečné provozní parametry vašeho motoru a nemění nebo zasahovat do ECU fungování. Další rysy jsou zvýrazněné v celkovém pohledu produktu dole

Celkový pohled produktu

* Pro společnou rampu systémy (vidět vozidlový seznam )

* Až do 25% zvýšení síly a 30% množí se kroutivou sílu

* Zlepšená výhřevnost paliva ( průměr z 2.5 MPG!)

* Žádné zvětšené emise

* Ne interference Electronic řídicí jednotka (ECU); originální nastavení nejsou pozměněná

* Neublížit vašemu motoru, nezvýší vstřikovací tlak

* Zahrnuje OEM zásuvky (žádný pájecí požadovaný)

* Nezměnit motorové diagnostické funkce

* W nemoc ne zasahuje do motorového snímání chybového kódu

* Nemění servisní intervaly požadované pro vaše vozidlo

* 3 rok omezení záruky

* Detailní ilustrované instrukce zahrnuté

prelozeno pomoci softw. prekladace...nechtelo se mi to upravovat,ale j to jen co pisou,vim ze to je prehnany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: svanovsky

Původně zaslal: Ferin007

Já mám sice 1,6, ale na 1500 ot. je to naprosto v poho. A zabírá to i níž.

Ono je otázkou, co si kdo pod pojmem "auto táhne" představuje.

Jelikož porovnávám chování stejných motorů v celkem třech autech: Xantia 2.0Hdi, C5 2.0Hdi, 30TSW 2.0HDi tak se domnívám, že lze nějaký alespoň hrubý odhad udělat a subjektivně je na tom můj P307SW prostě nejhůř.

Třeba u Xantie jsem byl zvyklý, že pokud jsem musel jen polu pojíždět, mohl jsem podle potřebné rychlosti nechat zařezenou rychlost a bez noze na plynu to motor vpohodě utáhl a to i v případě plně naloženého auta. Prostě jsem dal nohy pod sedačku a auto jelo a táhlo i dopce a to pouze na "volnoběh" a zařazenou rychlost.

Něco takového si v Peugeotu prostě dovolit nemůžu.

Já mám 307 66kw a přesně mi tak funguje. Pravá noha v zácpách odpočívá a popojíždím jen na spojku. Hold slabší motor ale asi víc do tahu.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bladerunner

mám 66kW a tiež sa rozbehne aj na voľnobeh

Moje 1.4ka v benzínu se taky rozjede na jedničku bez plynu, ale tady se spíš myslelo, že jedeš těch 90, lupneš tam pětku, dáš nohu z plynu a auto jede - rovinka, mírný kopec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

ono je jedno jestli se jedná o rozjezd, nebo pak o plynulou jízdu. Ono ani v jednom případě mi to u mého Peugeota nejde.

Včera mi kamarád říkal, že by to také mohlo být jiným spřevodováním rychlostních stupňů. To ale připadá snad v úvahu, pokud to porovnávám s tou Xantií. U stejného typu: Peugeot 307 je předpokládám převodovka stejná - aspoň u HDi modelů. O automatu ani nemluvím, jelikož ten jsem ani snad u tohoto auto ještě neviděl a ten stejně nic takového nedovolí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám ten samý problém, mám 307HDI 66kw-hatchback a také táhne až od těch zminovaných 1800ot a když přišlápnu plyn na doraz vyřítí se za mnou oblak černého dýmu, ale opravdu černého!!

Dělá to ale jen při studeným a studenějším motoru. Cirka po deseti minutách jízdy je už vše OK a je zlepšená i akcelerace. Jenže ta jízda do té doby je fakt o "hubu", zvlášt při zařazováni do průběžného pruhu apod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar. Nacipovane SW 110ps, ak je nacipovane len na spotrebu tak uz mas z neho takych 117PS. A je to poznat.Na 5 mozes ist 50 km/h a pomaly sa rozbehne. Skor sa mi vidi ze mas iny problem. Mne to netahalo ked sa mi zanasal FAP a nejak sa uz nedokazal ocistit, ale to by ti malo signalizovat. Momentalne mam asi v kybli vahu vzduchu, tiez to ide lenivsie,plyn. pedal zabera v nizsej polohe. Ked vahu odpojim je to lepsie ale nie je to ono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

FAPem to určitě nebude, protože ten je komplet nový včetně doplnění aditiva. Mám dokonce i doklad o té výměně, která proběhla při poslední garančce - tedy cca před 10 tis. km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 307 SW 2,0 HDi 79kw a mám ji asi 2 týdny. Velice mile mě překvapilo, že motor táhne už od cca 1200 - 1300 otáček. Mám ale jiný problém, ve vysokých otáčkách ztrácí výkon. Dnes jsem byl na měření výkonu a naměřili mi jen 60kw. Všechno ostatní je podle diagnostiky v pořádku (váha vzduch dává přes 1000 nějakých jednotek, přeplňování atd.). Měl už někdo podobný problém?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: honza001

Já mám 307 SW 2,0 HDi 79kw a mám ji asi 2 týdny. Velice mile mě překvapilo, že motor táhne už od cca 1200 - 1300 otáček. Mám ale jiný problém, ve vysokých otáčkách ztrácí výkon. Dnes jsem byl na měření výkonu a naměřili mi jen 60kw. Všechno ostatní je podle diagnostiky v pořádku (váha vzduch dává přes 1000 nějakých jednotek, přeplňování atd.). Měl už někdo podobný problém?

Měl bych dotaz kde ti měřili výkon a zda-li na válcích?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.