Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Odlehčené řemenice


Dundee

Recommended Posts

Tak jsem četl článek o odlehčených řemenicích a mám pár dotazů pro zasvěcené:

1. Neuškodí to motoru (nevím jakým možným způsobem)?

2. Má cenu do toho investovat (když seženu materiál, mám soustružníka)?

3. Dají se sehnat přímo na pažouta?

4. Má s nimi někdo zkušenosti a na kolik ho vyšly?

Díky za každou radu či připomínku.

Link to comment
Share on other sites

A myslíš že to bude mít nákej vliv že to poznáš?já nevím jestli to motoru může uškodit,ale bude to asi trošičku jiný,když tam budou jiný váhy...na škodovce sem odlehčil setrvačník a motor tak divně pohasínal...tak nevím,moc sem ti asni neporadil no:papa

Link to comment
Share on other sites

Nevim, jestli to já poznám, ale v tom článku psali zvýšení výkounu u atmosféry až 10k a u turba až 20k (zdá se mit o nějak moc). Taky psali zlepšení akcelerace (což by se u T-traktora hodilo) a lepší náběh krou?áku v nižších otáčkách. Zatím díkec a čekám další postřehy...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Dundee

Nevim, jestli to já poznám, ale v tom článku psali zvýšení výkounu u atmosféry až 10k a u turba až 20k (zdá se mit o nějak moc). Taky psali zlepšení akcelerace (což by se u T-traktora hodilo) a lepší náběh krou?áku v nižších otáčkách. Zatím díkec a čekám další postřehy...

:D 20 koní...no jestli ti přidá jednoho,tak to bude rádo...ale bude to asi podobně jako u jinýho filtru,asi takovej rozdíl,ale určitě to půjde líp do otáček,protože motor nebude muset překonávat takový váhy,to mě s tím na škodárně taky dálo
Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Dundee

Nevim, jestli to já poznám, ale v tom článku psali zvýšení výkounu u atmosféry až 10k a u turba až 20k (zdá se mit o nějak moc). Taky psali zlepšení akcelerace (což by se u T-traktora hodilo) a lepší náběh krou?áku v nižších otáčkách. Zatím díkec a čekám další postřehy...

No to je ale blbost. Ani kdybys ty řemenice úplně sundal, a nepoháněl ani altík, ani servopumpu, tak ani tak ti to nedá 10k. A s tou akcelerací? Podívej se, jak je ta řemenice malá, jakou asi myslíš, že má setrvačnost oproti setrvačníku? No a kdybys ten setrvačník nějak zásadně odlehčil, tak to taky nedá 10k - a navíc by ses běhu toho motoru asi hoooodně divil, on tam není pro sravdu králíkům nebo dokonce schválně na ubírání výkonu... a ten kdo ho do toho motoru navrhnul mám neblahý dojem že taky nebyl úplný pitomec, ba dokonce bych tipnul, že to nedělal úplně od oka ;)

Link to comment
Share on other sites

Souhlasim s Oddiem, ze ty remenice nic nepridaji. Jsou uz jen pri celkovych upravach takova tresnicka na dortu. Ale odpojeni klimy ci altiku vliv ma. Klima udela tak 10 koni, a altik taky par zachova. Do slabsich aut se delaly nejake odpojovace alternatoru, kdyz jsi jej kratkodobe vypnul a mel jsi tech par koni navrch.

Link to comment
Share on other sites

Setrvačník se dá odlehčovat ale je to kumšt a moc to nepřidává. Auto pak casto nedrží otáčky a tak.

Všimni si jak brumlají otáčky rallye aut, oni ale nepopojíždí ve meště 3/4 hodiny.

Pro zajímavost - setrvačník není potřeba jedině u V12 motorů a výš, tam už to klika zvládá sama.

Link to comment
Share on other sites

Tak je to jasný- zbytečná investice. Aby mi kolísaly otáčky, nechci (dost jsem si toho užil s golfem). Klima je fakt dost náročná na výkon a takhle ty prachy radši narvu do něčeho užitečnějšího (třeba do spojky, kerá to bude brzy potřebovat). Díky za všechny názory. :papa

Link to comment
Share on other sites

Spotřeby příslušenství: servopumpa tak 0.5kW, alternátor cca 1kW, klima 3-8kW (podle velikosti).

Co se týče volnoběhu u závodních aut, tam to není dáno jen tím setrvačníkem, ale taky časováním motoru ( \"ostré\" vačky...).

Link to comment
Share on other sites

.......a v tomhle je právě šáde výtečný vůz na pokusy. Vše jednoduchý, ostrá vačice se dá sehnat z Erka, Předěláním el. vyřadíš altík, můžeš si hrát s karburátorem, štelovat klapky, šibovat s rozdělovačem,vyleštit sání,udě snižovat pružiny pomocí řezání, nemáš tam elektroniku, nemáš tam servo,vyrobíš dle knígy příčný výfuk, záleží jen na možnostech co uděláš. pak s tím vletíš do stromu a pokud se nezabiješ, tak vyděláš upravenej motor, kterej to přežije, koupíš za 10k další auto a můžeš zkoumat na novo.Myslím že Pug je na tydle blbosti stále ještě auto celkem v ceně a nestojí za to koumat něco, co posléze bude stát moc moc peněz.

Link to comment
Share on other sites

Jo, na škodováckej motor je všude dílů za cenu sběru, a veškeré úpravy za 40 let detailně popsaný a prozkoumaný, stačí si jen vybrat. Pokud se někdo chcete hrabat do motorů, je to na začátek naprosto ideální. Akorát se samotným autem opatrně, na lítání do stromu to fakt moc vhodné není ;)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

Jo, na škodováckej motor je všude dílů za cenu sběru, a veškeré úpravy za 40 let detailně popsaný a prozkoumaný, stačí si jen vybrat. Pokud se někdo chcete hrabat do motorů, je to na začátek naprosto ideální. Akorát se samotným autem opatrně, na lítání do stromu to fakt moc vhodné není ;)

a mysláš že francouzy to maj doma jiný?já bych řek že to tam maj uplně stejný jako tady u nás škodovkáři,všude dílů,upravy prozkoumaný atd....sem koukal když dávali taxi taxi kolik tam byle peugeotů:o
Link to comment
Share on other sites

No samo, že to maj jiný, zdaleka tolik nekutěj. Ta škodovka je docela unikum (to bylo daný zakonzervováním stavu za komančů, kdy tu celou dobu prakticky nic nebylo), a Češi jsou taky docela unikum (s tím kutilstvím). Jasně, že si Francouzi nejvíc kupujou francouzský auta, kór při té jejich hrdosti, ale zdaleka se do nich tak nehrabou jako lidi tady, resp. zdaleka ne v takové míře - u nás narazíš na kutily na každém rohu, na západě zdaleka ne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...