Jump to content
  • Aktuální cíle darů

309 -spojka


.mycTD

Recommended Posts

Tak to je dost praktická rada. Nemáte ještě někdo nějakou podobnou zkušenost? Pojedu na delší štreku až za dlouho, ale než se člověk zásobí, chvíli to trvá. Navíc svýho pažouta ještě moc neznám, mám ho teprve 3 měsíce tak uvítám každej tip. Díky

Link to comment
Share on other sites

Prekontrolovat zadni napravu.

Nesmi byt sedla a kola nasikmo, kdyztak repase. (Hledat repase zadní nápravy tady v sekci servis je toho popsano tuny)

Pak klasika starter jestli nema vypaleny uhliky, to stejny alternator, pak hafo nahradnich zarovicek.

Prekontrolovat jestli nehnije neco dulezityho takze rizeni (tyc), vyfuk, brzdovy trubicky, jak jsou na tom brzdy celkove, jestli nejsou nektere hadice ultrazterele.

Jinak az na tu spojku se mi zatim nic nevysralo narazove a vzdycky se to nejakou dobu ozyva. Takze pokud je ted to auto uplne v cajku tak bych udelal klasickou kontrolu stejne se ted musi udelat pred zimou, pak koupil spojkovy lanko a v klidu vyjel.

A to nejdulezitejsi zaplatit si k povinnemu ruceni priplatkovou Asistencni sluzbu v zahranici (Allianz, Ceska pojistovna, ostatni nevim ale urcite taky neco maji). Sice to neni kdovijaky zazrak ale lepsi nez nic.

Link to comment
Share on other sites

No ta asistenčka v zahraničí je podle měš docela k prdu - protože se vztahuje na SMLUVNÍ servisy té asistenčky (pro ÚAMK třeba v Německu ADAC, apod.), tzn. v podstatě opravy na bázi značkových servisů, a na ně je příspěvek v řádu desítek Eur.

Samostatnou kapitolou je příspěvek v řádu několika tisíc korun na odtah auta, což zní zajímavě (pokud ale tak jako já přehlídneš, že se jedná o odtah neopravitelného auta - a kromě totálky po bouračce je opravitelné v podstatě všechno, jen mnohdy ve značkových servisech oprava násobně přesahuje cenu našeho přibližovadla) - naštěstí jsem odtah nemusel využít a ten drobný řádek mi ukázal až kamarád doma po návratu z dovolené, kam jsem jako mladej a blbej vyrazil už z Čech s prasklou hlavou - jel jsem cca 7000 km po Evropě - A DOJEL.

Takže moje doporučení je před delší cestou do zahraničí nechat auto prohlídnout v PROVĚŘENÉM servisu (kterému věříme), nechat odstranit závady, které servis objeví a v případě, že nějaká závada přijde (pravděpodobnost se zvyšuje se stářím našeho autíčka), mít s sebou nějaké drobnosti (které umíme vyměnit sami) nebo v mobilu číslo na kamaráda s velkým autem a pla?ákem, který nás odtáhne zpět domů - sice bude po dovolený, ale ušetříme několik desítek tisícovek. Asistenčku bych si pořídil maximálně pro klid v duši a pro řešeční opravdových maličkostí - na větší opravě bystwe pěkně vykrváceli - a bohužel v tvrdých

[upravil dne 26-9-05 Medvěd]

Link to comment
Share on other sites

Pokud jedu se starým autem někam za hranice, jsem připraven, mj, na variantu, že se něco vysype natolik, že to nepůjde na místě zpojízdnit ani nouzově. V takovém případě, pokud by to bylo na českou čáru daleko, počítám i s variantou, že z auta sundám čísla, a nechám jej tam - protože to vyjde nejlevněji. Tohle platí zejm. pro vážné závady typu potkaný/zadřený motor, nebo rozsypaná převodovka, u které nejde žádný kvalt (známí jednou takhle nouzově přimastili s Transitem 2,5D na trojku - natvrdo zařazenou, nic jiného tam nešlo, ani vyhodit kvalt nemohli, těch asi 1000km jsem jim fakt nezáviděl, ale přijeli :) ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...