Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 nefunguje klima


tomikzlesa

Recommended Posts

Ahoj,

v mém autíčku nefunguje klima, je zde automatická. V servisu zdiagnostikovali a dolili kapaliny. Vše prý bylo absolutně na suchu, jak olej tak chl. kapalina a klima delší dobu nepoužívaná. Kompresor ale bohužel nesepne, přívody a čidla jsou prý v pořádku. S kompresorem nejde absolutně pohnout a s největší pravděpodobností je seknutej popř. zarezlej.

No asi je blbost že by klima nesepla díky nízké okolní teplotě ? Klima v pohodě hřeje, jen nespíná komp. a nezačne chladit.

Co byste dělali na mém místě ? koupili nový kompresor, nebo to nechali někde v peugeotu zkontrolovat ?

rok výroby 2004

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu ve všech bodech:)

Zarezlý může být. Ale v tom případě by sepla spojka a zablokovaný kompresor by způsobil spálení spojky anebo prokluz řemene (smrad, prasklý řemen).

Díky nízké teplotě klima opravdu nesepne. Ale po zvolení režimu \"Rozmraz přední sklo\" musí sepnout vždy.

Něchal bych to jinde ještě zkontrolovat, na vydávání peněz je času dost, když je venku zima. Ale ne ve značkovém Peugeotu, ale snaž se zjistit schopného opraváře v okolí.

Nevím, ze kterého Mirošova jsi, ale v Bystřici n.Pernštejnem je dobrý servis Peugeot.

[upravil dne 18.11.2013 09:39 od P607Olda]

[upravil dne 18.11.2013 09:40 od P607Olda]

[upravil dne 18.11.2013 09:42 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravář mí řekl že to je právě dobře vykoumaný a ten kompresor se nespíná proto aby nepoškodil něco dalšího. mělo by s ním jít pohnout pomocí řemene či kliky, už si to doslova nepamatuju. A prý drží jak přibitej.

Takže mám zkusit zapnou A/C dát 14C a zapnout ofuk předního skla a měl by se snažit sepnout ? Nebo nechat auto ve vyhřáté garáži a zapnout ?

Zkontrolovat aspon v jednom servisu to určitě nechám, prý je i možnost kompresor vyndat a kouknout dovnitř.

Mirošov u Rokycany, do Bystřice tedy daleko :D Kousíček to mám sem http://www.dealer.peugeot.cz/IC-WEST

[upravil dne 18/11/13 08:47 od tomikzlesa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej tlačítko AUTO a a tlačítko \"čelní sklo\", měl by se rozběhnout i když je zima - vysušuje vzduch.

Pokud je opravář důvěryhodný, tak asi ho poslechni. Anebo si ještě počkej den nebo dva na další názory tady.

Ten IC-WEST - raději si tady na fóru najdi zmínky o něm, mám dojem, že nebyly příznivé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem z toho jelen, když dám teda AUTO a fukar na přední okno a nechám ECO tak to fučí, jak dám A/C tak je slyšitelný jak víc hučí motor (kompresor) a stoupnou otáčky. asi nejlepší bude počkat do léta ? :aut s klimatizací nemám zkušenosti tak fakt nevím. nechce se mi ale věřit že by v servisu nevěděli že to v zimě nespíná a rovnou na mě s novým kompresorem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se podíváš při nastartovaném motoru na kompresor, tak se musí točit prostředek kompresoru na kladce (spojka sepla), pokud se netočí spojka nesepla a nejde klíma... Důvodů proč nespíná může být více.. například nefunkční sahary, špatné čidlo klimatizace, špatné teplotní čidlo apod... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jop o víkendu pod to vlezu a kouknu, at funguje či ne tak tenhle článek mě přesvědčil že onen servis asi nebude nejlepší, bylo na nule, na klimě si technik nastavil min. hodnotu, tedy 14C a povídá, hm kompresor nesepne, to je rozbitý je potřeba nový....to je snad jasný že nesepne a naopak začne hřát....

http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=433&postdays=0&postorder=asc&start=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

\"

Dej tlačítko AUTO a a tlačítko \"čelní sklo\", měl by se rozběhnout i když je zima - vysušuje vzduch.\"

Když jsem to psal, tak jsem předpokládal, že stiskem AUTO a \"čelní sklo\" se nuceně vždy zapne klima.

Toto je jednoduchý způsob, jak zapnout klimu.

Ale chod kompresoru je blokován i jinými podmínkami, např. nízký ale i vysoký tlak chladiva a prý někdy i chod sahary před chladičem... Sahara by se při uvedeném povelu měla rozběhnout, i když je motor studený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dost jsem toho včera a dneska načetl, pod +4C se kompresor prostě nesepne, takže se nedivím že se nesepl před tím servisem, to co popisuješ s AUTO a předním sklem se musí opravdu sepnout vždy a to mě přijde že se děje, stoupnou otáčky motoru a přibude další zvuk :mrk což prý nedělá nic jiného než spuštený kompresor.

Kapaliny mi v servisu doplnili snad jak maj být. Mě přijde že si v servisu neuvědomil že to je automatická a ne manuální. Díky senzorum teploty nebyla potřeba aby se tam kompresor sepnul a chladil, v dílně taky nebylo nijak přijemně teplo :)

mrknu na to o víkendu ještě zespoda a uvidím jestli běží, jinak na to prdím a budu řešit v létě.

[upravil dne 19/11/13 09:21 od tomikzlesa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to dnes zkusil...auto jsem uvnitř pořádně vytopil a venkovnímu čidlu nasimuloval 40C...no bohužel kompresor opravdu nesepne, při povelu A/C, ale i odmlžení předního skla fučí teplý vzduch a kompresor není vidět že by se někde točil, Ventilátor před saharou také neběží...navíc se puštěná klima na chlazení po chvíli sama vypne, což asi svědčí o problému ? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo hlavně nepoznáte jestli je sepnutý kompresor nebo ne (podle spojky kompresoru).....tak jestli běží klima poznáte

podle studené trubky od klimy. Vlevo za nádobkou na chladičku jsou dvě trubky klimy.....jedna jde od kompresoru a druhá vrací chladivo do kompresoru. Po zapnutí klimy musí být po chvilce(jak kompresor začne honit chladivo) jedna z nich fest chladná a jedna teplá.

Když zapnu klimu(normálně teď při 5st)....tak nejprve je slyšet slyšitelné cvaknutí spojky kompresoru a než otevřu haupnu a šáhnu na již zmíněnou trubku...tak je dost studená. Možná to někomu ten můj canc pomůže.....:D:D:papa:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 měsíc později...

Tak klima opet kaput :( kompresor spíná a vypíná. Chladivo dle servisu udajně neteče, ale v okruhu se neudrží tlak. zkoušeli to dusíkem, zjistili uník, ale ne přesné místo, prý to muže byt kdekoliv, sundat předek a zkoušet jednotlivé díly....

opravdu se tím dusíkem nezjistí přesné místo ? :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...