Jump to content

Pískanie - zrejme pri kolese, zadnom


AnRy99
 Share

Recommended Posts

Čaute chalani,

začalo sa mi ozívať z auta pískanie, neviem to konkréntne identifikovať odkiaľ, ale zdá sa mi že to ide od zadného kolesa.

Brzdy to zrejme niesu. To mi nesedí.

Píska mi to iba pri nízkych rýchlostiach ked idem na jednotke a aj dvojke ale naozaj pomaly max 30km/h tak ide piskot. Pri vyššej rýchlosti to nepíska. Ale ked začnem pribrzďovať piskot prestane.

Preto si myslím, že to brzdy nie sú, lebo práve pri brzdení to nepíska.

Ale netuším čo by to bolo. Aj som rozmýšľal či to nemôže byť nejaké ložisko alebo niečo.

Netuším, ak viete niekto poradiť budem veľmi rád.

Diki

Link to comment
Share on other sites

Uvažoval byl obráceně než ty. Pokud to při přibrždování přestává tak to budou právě brzdy... takže rozhodit vyčistit, rozhejbat, promazat a složit zpět. Deštičkám sraz hranu o cca 2 mm a dotykové plochy mázni mědí.

Link to comment
Share on other sites

Mohla by dřít brzda (při brždění se brzda přitlačí, tak to přestane). A nebo ložisko...ale to by spíš hučelo.

Zkus auto zvednout a zatočit kolama. Uvidíš, jestli se budou točit volně, nebo třeba drhnout o brzdy.

[upravil dne 3.3. 13 08:48 od dolly1010]

Link to comment
Share on other sites

Predtým mi to ale nerobilo tak nechápem.

Ale nepískalo by to potom aj pri inej rýchlosti?

Zajtra skočím ku mechanikovi a uvidí sa.

A ešte taký detail, nepíska mi to stále. Zdá sa mi, že to píska až keď na aute viac nabehám. Lebo idem z domu do obchodného centra, ked idem z domu nepíska ale ako už prejdem cca 12 km a auto alebo teda tie brzdy boli zohriate a vchádzam do podzemnej garáže už je tam piskot ako svina.

A zase keď nechám auto odstáť a vychádzam z garáže tak to nepiští a zase pri zabehnutí. ( ale stalo sa mi že to pišťalo aj ked bolo auto odstaté a vychádzal som s garáže, asi moc kúrili :D )

[upravil dne 3/3/13 08:56 od AnRy99]

Link to comment
Share on other sites

100% zadní destičky:papa

Jirka ďakujem.

A ako ten piskot môžem odstrániť? Lebo došťičky mám nové, menil som ich pred 3-4 mesiacmi.

Mechanik, ktorý mi ich montoval mi hovoril, že aj kotučky už mám biedne a bude ich treba vymeniť.

Nemôže to mať spojitosť niečo napr. s opotrebovanými kotučkami?

[upravil dne 3/3/13 08:58 od AnRy99]

Link to comment
Share on other sites

Tohle pískání se obvykle projevuje po zahřátí protože se po zahřátí zmenší vůle. Tu pískání je nejčastěji vibrace destičky ve třemnu, takže s frekvencí otáčení se mění i frekvence. Nehledal bych v tom žádnou vědu - je to úplně běžná věc, kterou jsem řešil mnohokrát v autě i na motorce.

Někdy se stává, že se mezi kotouč a štít dostane kamínek, ale to bývá intenzivnější zvuk. Ložisko to nebude, to spíš hučí a ve vyšší ryhclosti.

Jak to odstranit? Máš to v mém 1. příspěvku. :myslim

[upravil dne 3/3/13 09:00 od koblih69]

Link to comment
Share on other sites

Tohle pískání se obvykle projevuje po zahřátí protože se po zahřátí zmenší vůle. Tu pískání je nejčastěji vibrace destičky ve třemnu, takže s frekvencí otáčení se mění i frekvence. Nehledal bych v tom žádnou vědu - je to úplně běžná věc, kterou jsem řešil mnohokrát v autě i na motorce.

Někdy se stává, že se mezi kotouč a štít dostane kamínek, ale to bývá intenzivnější zvuk. Ložisko to nebude, to spíš hučí a ve vyšší ryhclosti.

Jak to odstranit? Máš to v mém 1. příspěvku. :myslim

[upravil dne 3/3/13 09:00 od koblih69]

A zraziť hranu doštičky mám spraviť tiež?

Ďakujem za radu,

takže rozobrať, prečistiť a premazať :)

[upravil dne 3/3/13 09:04 od AnRy99]

Link to comment
Share on other sites

odstraníš to jak píše koblich a ty kotouče tam hrají velkou roli, tak pokud už jsou špatné tak vyměnit. Měl jsem to samé až se každý za mnou otáčel jak to pískalo... Dal jsem novou sadu a klid už 20tis km.:papa

Práve preto to chcem dať preč :D lebo sa cítim trocha trápne ako by som behal na rozbitom zetore :D aj ten ma príjemnejší zvuk :D

Link to comment
Share on other sites

Pokud jsou kovové plotny čisté v laku tak sraz hranu jen obložení. Pokud jsou orezlé - nabobtnalé rzí ... tak vem i hranu těch kovových plotýnek. S těmi kotouči je to trochu podivné - pokud servisák viděl že jsou opravdu špatné, měl je vyměnit, u zadních brzd je potřeba počítat s tím, že musí najet 80-100 tis. a tomu musí odpovídat kotouč, jinak budeš teď měnit kotouče i destičky znovu.... Hlavně ale očisti na pevný kov rez která je na třmenech.

Link to comment
Share on other sites

Pokud jsou kovové plotny čisté v laku tak sraz hranu jen obložení. Pokud jsou orezlé - nabobtnalé rzí ... tak vem i hranu těch kovových plotýnek. S těmi kotouči je to trochu podivné - pokud servisák viděl že jsou opravdu špatné, měl je vyměnit, u zadních brzd je potřeba počítat s tím, že musí najet 80-100 tis. a tomu musí odpovídat kotouč, jinak budeš teď měnit kotouče i destičky znovu.... Hlavně ale očisti na pevný kov rez která je na třmenech.

dakujem za radu. :)

A kotučky neboli uplne zničené, hovoril že to je ešte v pohode, ale že zachvíľu ma už čaká ich výmena.

Link to comment
Share on other sites

Většinou stačí lehce máznout plech destiček ve styku s třmenem a pístkem (ze zadní strany destiček) měděnou vazelínou, nebo sehnat šimy (antivibrační samolepící podložky na plech destiček), demontovat destičky, nalepit šimy a je po pískání. Toto vše samozřejmě za předpokladu, že nejsou opotřebené destičky a kotouče.

Link to comment
Share on other sites

No to je otázka co je chvíle :D u destiček se to měří tak jeslti kotouč nové destičky vydrží nebo ne. Což je u i hodně divokého stylu a předních brzd 50 tis km :D

Normálně bych sundal kolo a kouknu na to jak vypadá kotouč z vnitřní strany a změřil jeho sílu. Pokud je hodně vyrezlý, tenký, nebo má hluboké rýhy tak to vyčisti, sraz hrany, slož a objednej kotouče a nové destičky.

Než to složiš tak kotouče i destičky očisti na činné ploše hrubým smirkem aby se strhla sklovitá vrstva (obě strany kotouče) a samozřejmě kotouče pak odmasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Chalani tak bol som s tým pískaním u mechanika. Doštičky neprebrúsil ani nič, ale jednoducho vyhodil tento pliešok pretože bol zhrdzavený a doštičky sa nevracali nazad.

Je to dobrý mechanik, ale predsa keď to tam je tak to tam asi na niečo má byť. Spravil dobre že to vyhodil? Brzdy teraz nepištia ani nič. Problém vyriešil, ale vyriešil ho bezpečne a v poriadku?

Tu je obrázok toho pliešku, čo mi vyhodil. Vyhodil na zadnách brzdách iba ten horný, na pravom kolese horný a na ľavom. Spodné nechal.

1053d0fa29.jpg

Ďakujem za Váš názor.

[upravil dne 29/3/13 15:04 od AnRy99]

Link to comment
Share on other sites

Mal som ten istý problém, tie pliešky som očistil a jemne natrel medenou pastou ale pre istotu aj zrazil hrany brzdových doštičiek, pískanie prestalo.

Podľa mňa bez toho pliešku tam tie doštičky budú moc voľné.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...