Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Lubk0

Spalovanie oleja a emisna kontrola

Recommended Posts

Guest Lubk0

Ahojte

Mam len taku teoreticku otazku :) Pokial by auto za tepleho motoru spalovalo olej (tj ze auto zerie olej) ukazalo by sa to na emisnej kontrole ?

Tj namerali by zle parametre ?

Alebo to na to nema vpliv ?

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Tak jedna sa o to, ze uz davnejsie som kupil mazdu, ktora pri rannych startoch niekedy zadymi ... Dost sa to zlepsilo, aplikovanim aditiv do oleja od PRO TEC ...

Avsak obcas to este je. Za tepla nedymi, absolutne nic. Za studena ked uz dymi, tak mozno 20 sekund, a potom prestane.

Spotreba oleja nie az tak drasticka, mohol zozrat od vymni za 4 tis. KM tak cca 0,4 litra ... Snazim sa prist na to, ci je to len guferami, alebo aj kruzky na na piestoch ...

V štvrtok som absolvoval TK aj EK... Emisnu vyslo to auto naozaj na vybornu, doslova manik co to robil hovoril, ze spaluje ako novy motor, ze musi pozret, ci tam nemam dieru vo vyfuku :D

Ale ze uplne seriozne, ma nadherne spalovanie, a casto tam aut ktore maju 13 rokov, a takto hodnoty nemavaju.

Preto sa chcem nejakym sposobom dalej utvrdit, ze to budu len gufera, co by som bol kvazi najradsej. 1 origo gufero v mazde stoji totiz len 1,6 Eura, a vraj sa daju vymenit bez toho, aby sa dala dole hlava. Moc ma to netankuje zatial, ale ked sa bude raz predavat, tam chcem, aby to bolo OK, a dovtedy tu chybu odstranit ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podla toho co pises tipujem ze po starte spali olej ktory ostal na vrchu motora a natiekol do valcov pocas statia cez netesne gufera. Keby to bolo netesnymi kruzkami tak by si problemy s kompresiou a zospodu ti do valcov pocas statia olej natiect nemoze....

Share this post


Link to post
Share on other sites
možná blbost.... Ale neukáže se rozdíl mezi načatými gufery versus kroužky na pístech změřením tlaků ve válcích?

To nieje blbosť. Netesné krúžky sa prejavia poklesom kompresných tlakov ale netesné guferá kompresiu neovplyvnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Tak v origo stavu by si od vymeni po vymenu dolievat nemal ... Pokial by som to tu nechal od vymeni po vymenu, tak by teda zmizlo cca 1,5 litra oleja, co je uz dost, a povazujem to za problem ...

Viem ze to origo robit nema, a nikam sa s riesenim problemu neponahlam, ale pretesnit to chcem urcite ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lubk0

Tak ale normalne nie je ze niektore ranne starty (2-3 z 10 tich ) su sprevadzane vyraznym dymenim z vyfuku po dobu asi 20 sekund :)

Predpokladam, ze ubytky oleja su prave kvoli tomuto, tj kvoli guferam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukám, že jsem špatně četl ono to bylo 0,4 na 4 tis, tak to je motor v dobrém stavu, ne? :papa Pokud žere do 0,5l tak si stačí snadno spočítat, že nemá smysl to vůbec opravou řešit.

[upravil dne 16/4/12 17:54 od koblih69]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...