Jump to content
hipisko

automat am6 - chovanie

Recommended Posts

Caute, chcem sa spytat, co mate automat, ci mate tiez nasledovne chovanie.

Po zahriati automatu pri zastaveni, napri na semaforoch radiacu paku nechavam v polohe D. Ale napriek tomu sa mi prevodovka nazvem to \"vyradi\" tak, ze aj ked mam stlacenu brzdu len velmi lahko, tak auto sa nerozbieha, nekladie ziadny odpor(snahu sa rozbehnut). Akonahle ale pustim brzdovy pedal, tak sa sama ako keby zaradi doD(rovnako to aj cukne ako keby som zaradil z N do D) a dalej uz idem normalne. Obvykle nez stihnem prelozit nohu z brdzoveho pedalu na plynovy, tak uz je \"zaradene\". Doteraz co som mal automaty, tak ked som proste zastavil, tak prevodovka mala vzdy odpor voci brzdovemu pedalu a bola snaha sa rozbehnut aj napriek brzdeniu.

Chcem sa opytat, ci ste tiez postrehli taketo chovanie, alebo nie, lebo neviem, ci je to chyba, alebo vlastnost.

Inac vsetko radi v pohode, ziadne cukanie, vsetko je plynule.

[upravil dne 23/9/11 21:38 od hipisko]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím co se ti na tom nezdá, všechny ty řídící jednotky komunikují mezi sebou. ŘJ motoru a automatu, BSI, abs/esp... Takže je normální, když stojíš na brzdě, že se to ten automat dozví a tím pádem nemá důvod tlačit. Ano když lehce stojíš na brzdě,i tak je pořád brzdový spínač sepnut. Dále se pak musí počítat se skluzem měniče. Proto je tam i maličká prodleva při rozjíždění, pokud na to člověk spěchá. V každém případě by se ti měl automat na rovince rozjet po puštění brzdy jak na D, tak i na R. Do kopečku by se ti měl udržet bez brzdy. Neměla by na to mít teplota převodovky. Alespoň u mě to tak je.

Na diagnostice je to dobře vidět, jak tam vše chodí. Otáčky před, za, požadovaný moment... Já to pořádně pochopil, až jsem to viděl na kompu. Je tam i dobře vidět chování v normálním režimu, když auto lehce zrychluje, tak řazení probíhá \"pomalu\" a skluz měniče trvá déle... do brždění motorem se tomu nechce... .Při přepnutí do S vše probíhá ohodně rychleji a to jak při akceleraci, tak i deceleraci. Brždění motorem je dost znát. v normálu se to chová přítulněji k posádce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nevím co se ti na tom nezdá, všechny ty řídící jednotky komunikují mezi sebou. ŘJ motoru a automatu, BSI, abs/esp... Takže je normální, když stojíš na brzdě, že se to ten automat dozví a tím pádem nemá důvod tlačit...

Áno, pri tomto type prevodovky to je normálne ale určite to nieje úplne bežné správanie automatu. Vôbec sa nedivím že toto považoval za neštandardné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, mne sa to sprava presne tak isto. Dokonca ked rychlo pridam plyn (po brzde) tak to tak vyraznejsie cukne. Vacsinou to urobi vtedy ked pridem na stopku, zastavim a hned pridam plyn. Tiez je to citelne pri posuvani sa v kolone, ked stojim na brzde, tak citim ako keby vyradilo a ked pustim brzdu, tak ako keby dalo najskor polovicnu rychlost a nasledne jednotku. Je to take jemne cuk-cuk. Preto niekedy v kolone preradim do \"manualu\" a tam sa to \"vyradovanie\" nedeje, vtedy je stale citit tah auta proti brzde a po pusteni brzdy sa auto hned rozbehne. Neprikladam tomu nejaku vaznost aj ked niekedy to je citelne, pretoze sused ma ameriku, Ford Explorer a robi mu to presne tak isto. Asi je to nejaka nova moda na usporu paliva alebo co. Po rozbehu preodovka radi uplne hladko a plynule. Ci uz kick down alebo postupne radenie. Skor mi trochu vadi, ze pri prudsej akceleracii zbytocne toci motor a nevyuziva viac krutiaci moment v nizsich otackach. Aj ked je mozne ze je to takto optimalnejsie. Ale aj tak niekedy zoberiem veci do vlastnych ruk :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co máte ve 407 AM6 doporučuji přehrát poslední program pro převodovku i motor. Dělal jsem zhruba před měsícem. U mého motoru to vypadá na mírně nižší spotřebu, lepší chování AM6 a hlavně to zařadí 6 ku až při 98 km/h. To same při podřazení.

Odpadlo tím to kňučení převodovky při decentní jízdě po rovině a do mírného kopce, kde to řadilo po staru 6 už při 90 km/h.

Vypsání změn jsem nikde nenašel, AM6 se chová líp, řekl bych plynuleji, víc to přechází po ubrání plynu na volnoběh motoru, a posunutí řazení u 5 a 6 kvaltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mne to prijde divne.

Kazdy automat by mel \"udrzovat pres spojku\"na krizovatce hozenou rychlost.

To ze se rozpoji spojka neni moc normalni(viz prispevek DanculID)kdyz trhne autem.

Vidim to spis na nizky tlak oleje.To by slo zmerit co to dela.

Doporucoval bych vymenit olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono to nerozpoji uplne, ten tah je tam stale ale ked je v D-cku a chvilu stojim na brzde tak to ako keby mierne vyradilo. Ked pustim brzdu tak sa pohne hned ale najskor pomalsie a potom ako keby zaradilo. Je to ale rychlo za sebou. Ked je to v lanualnom radeni, tak sa toto nedeje a stale to taha do predu bez ohladu ako dlho stojim na brzde. Co som sa viezol na jednej 407 tak to robilo tak isto. To trhnutie autom nieje zase take vyrazne. Je to take jemne cuknutie. Olej bol meneny. Dokonca uz dva krat (ved vies tie moje problemy). Mozno vam sa to s tymi 2,7 sprava trochu inak. Ale ved nakoniec sa s tym odvezies a uvidis. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mel jsem Chryslera s automatem a ukazatelem zarazene rychlosti. Kdyz jsem zastavil, preplo to skoro hned z jednicky na dvojku. Pri rozjezdu to chvili zavahalo, jemne cuklo a preplo na jednicku. Myslim, ze je to asi i u jinych automatu. Opatreni, aby pri delsim stani nedostala AP tolik zahulit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukám ,že ještš musím kolem toho něco nastudovat. Já měl za to, že ta jednička je tam v podstatě zařazená vždy když stojím na brzdě. Musím si to znovu projet kompem. Jinak se mi to po puštění brzdy rozjede a dokud nesešlápnu plyn, tak to jede stejně, žádné \"přeřazení\" se nekoná. Vykoušeno popojížděním cca 15km v koloně:D. Jak se ti to chová v režimu S ?. Pak jedině soft???, nebo ti zhloupla převodovka. Měla by se učit jezdit a řadit podle stylu řidiče. :myslim ?.?.

Straki: co myslíš tim rozpojením \"spojky\"? Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee.

Kdyz ti prerazuje prevodovka tak se \"rozpoji\"lamely a hodi dalsi kvalt.

To by nemelo delat kdyz stojis na miste ze se \"rozpoji\"lamely a pak sepnou kdyz chces rozjezd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, díky. Tak to jdu schánět nějaké schéma. Rád vím, jak věci fungují. Už ses v tom nějak hrabal? Nějaké poznatky? Ne že bych tomu chtěl přišlápnout, leda že by se zlepšila spotřeba.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No zvedal jsem to trocha.

Ale jenom solichani.Cca 15kW.

Vymeneny olej v prevodovce a ted pujde egr novy.

Chci kapnout na to jak donutit prevodovku aby nevyrazovala rychlost kdyz uberes plyn a at radi svizneji.

To ale nevim jak stihnu.

Zatim pohoda jezdeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti S-ko nestačí?. Tam to tak nevyřazuje a taky to řazení jde hodně rychle. Spíš mi to připadá že po puštění plynu ihned brzdí motorem a že to je fakt citět. Mě by se líbilo, aby v kopci častěji brzdil motorem, ne až po nějaké době, kdy už musím brzdit.

Jde vubec těch 15kW citět. Co toč. moment. Vůbec nechápu, jak se v tom můžeš takhle hrabat - teda v dobrém smyslu. že ty sis tu 2.7 koupil kvůli tomu, aby ses v tom vrtal.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Len pri S-ku zase radi na moj vkus prilos vysoko aj ked na to neslapem. Ano, po ubrani plynu brzdi motorom ale len pri vyssich rychlostiach. Ked sa solicham niekde v meste 30-kou a uberiem tak vacsinou iba vyradi. Chcelo by to trosku adaptabilnejsi program. Ked na to zacnem slapat tak nech radi vyssie a ked zacnem ist pianko tak nech radi skor, bez ohladu ci je tam S alebo iba D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne tak.O to se chci posnazit.

Agrafik: Ano taky kvuli tomu jsem si to kupoval.Kroutak jsem zvedal cca o 20 Nm.

Ted momentalne hledam mapy pro ovladani turbin a egr.Pak prijde hlavni zmena.Turbiny jsou dimenzovane na 1650mb takze kdyz dostanou misto puvodnich 1370mb nejakych 1450mb tak tam bude zasadni rozdil a uz se bude dat maipulovat s tlakem nafty.

Pak to pujde na brzdu.Uvidime vysledek.

A hlavne az potom se bude delat prevodovka,protoze ona si taky pocita kroutak a muze se razeni mnohem vic zlepsit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne sa to chova presne tak, ako popisoval danculD aj ohladom S rezimu.

Ked stojim na semafore, pustim brzdu, tak auto sa mi velmi pomalicky zacne rozbiehat(asi 1/4 sekundy) potom maly cuk, ako ked manualne zaradim z N do D a potom to uz ide normalne.

Ole som etse od kupy auta nemenil(a bohvie ci za tych 170 000km aj niekto niekedy menil), takze to mam v plane. Odporucate po tychto km komplet vymenit olej(rozobranie prevodovky aj vymena filtra atd), co stoji cca 400e, alebo vymenit len co vytecie to stoji cca 80e.

Existuje do tychto prevodoviek nejake aditivum, ako sa dava aj do prevodoviek v BMW ?

straki007, mne si vykon zvysoval tiez u marcela(spolu s rozvodmi a fapoff), len nebol som pri to(musel som vtedy na tu svadbu), na kolko si mi zvysil vykon vtedy cca?

[upravil dne 25/9/11 23:55 od hipisko]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...