Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nespíná palivové čerpadlo před startem - VYŘEŠENO


j@m

Recommended Posts

Zdravím profíky a prosím o radu. Mám 406 break hdi/80 rv.2001. Někdy se mi při startování (tak 2x za týden), při otočení klíčku nerozjede palivové čerpadlo a pak nejde nastartovat. Po několika otočeních klíčkem (vyp/zap někdy 3x, jindy 10x) se čerpadlo rozjede a pak motor chytne ihned. Nevíte kde hledat chybu? Relé, spín.skříňka, čerpadlo, ...

[Edited on 14/7/11 07:40 j@m]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se ti čerpadlo nerozjede, nech zapnutý klíček a udeř silně zespodu do nádrže v místě kde je čerpadlo (pod pravou zadní sedačkou)

čerpadlo se velmi pravděpodobně rozjede...,pro tebe to bude signál,abys koupil jiné čerpadlo...,brzy nepomůže ani bouchání do nádrže a už se nerozjedeš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano tomu rozumím. Jen mi nejde do hlavy, a možná jsem jen špatně napsal že jde o palivové čerpadlo, že to slyším hrčet při zapnutí klíčku z motoru a mám bušit po nádrži. Zezadu slyším čerpadlo jet po zhasnutí motoru asi ještě 5sek, ale to je úplně něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, to hrčení někdy dělá ventil ve víku palivového filtru, je to slyšet víc, než samotné čerpadlo...

jinak že se čerpadlo po zapnutí klíčku nerozběhne,je způsobeno tím,že je hodně ojetý komutátor el. motorku čerpadla a někdy to nemá kontakt (pobouchání na nějakou dobu pomůže)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak rika ozzy, ten zvuk co slysis bude nejspis ventilek v palivovym filtru...

pokud to dobre chapu, tak je nejvice slyset prave, kdyz cerpadlo v nadrzi tlaci, ale motor nejde (pred nastarotvanim, v prvni poloze klicku), protoze prepousti naftu zpet...

Ale pokud to obcas tedy neni slyset, tak to je prave znamka, ze netlaci cerpadlo.... i kdyz mluvime o cerpadle vzadu a je to slyset zepredu...

Tudiz se priprav na vymenu cerpadla v nadrzi... Pokud mas penez dost, asi koupis nahradu nekde v AK ci podobne, pokud mas penez mene, tak se tu resila polska cerpadla, ktera pry take dost dobre drzi a stoji myslim okolo 1000,- nove... Myslim, ze to tady daval xantiak, tak snad to kdyztak nekde najdes...

jen netusim, proc by to mela octavka delat pri otevreni dveri :D...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Po delší době přiblížení závady. Na čerpadlo jsem dal kus kabelu s LEDkou abych viděl zda je na čerpadle napětí. Dnes zjištěno, že tam žádné napětí není. Závada tedy musí být někde v relé nebo v nějakém tlakovém spínači. Poradíte kde zkusit hledat, případně co rovnou vyměnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pod kapotou je červený spínač (u nádobky brzd. kapaliny)--zkus ho zmáčknout

zkus prohlídnout (prostříknout Kontaktolem) konektor relé vedle řídící jednotky motoru--je v tom plast. kastlíku, může tam být špatný kontakt, to relé řídí i čerpadlo v nádrži...

[upravil dne 30/6/11 09:26 ozzy56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moznost je take spatne nacteni cipu imobilizeru v klicku, proto to nepusti palivove cerpadlo, to by ale bylo videt jen v okamziku, kdy to nefunguje a pri pripojene diagnostice, tam je pak videt, zda byl cip prijat a zda se ECU motoru odemkla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už delší dobu ale pozoruji opačný problém. A to, že se čerpadlo nevypíná po zhasnutí motoru, ale třeba až po 15min (možná až na safe mode). Už začínám být poněkud rozmrzelý. Nafta nikde neuniká. Alespoň co jsem vypozoroval očima. nemáte někdo schéma palivové soustavy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi, tak to vubec nepomohlo. dnes jsem se zase tak rozohnil :grr. vzdy to nejde kdyz specham. cerpadlo to neni, kontakty na rele to nejsou. jeste njky napad jak prijit na chybu? kde merit, co odzkouset? dik za rady.

mužu se zeptat na jakém rele si zkoušel ty kontakty ?

[upravil dne 6/7/11 10:53 tuningrob]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak radil ozzy56 - kontakty vyčistit a prostříknout u relé u řídící jednotky (ve stejném kastlíku). Vždy když dojde k nesepnutí čerpadla, naskočí po nastartování (tedy po 10,20,30 pokusech zap-vyp klíčku) chyba antipollution fault. Jakoby ŘJ věděla, že ten problém nastal :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Relé cvaká, ale čerpadlo se nespustí. Připadá mi to opravdu jako závada v nějakém tlakovém spínači. Nevíte někdo jak je to tam udělané? Hodilo by se schéma palivové soustavy. Také se mi nevypíná čerpadlo po jízdě. Což by také napovídalo na nějaký tlakový spínač. Dík za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Závada zdá se odhalena. Relé vedle řídící jednotky bylo plné nějaké mastné tekutiny (nafta, olej, kontaktol ???). Po rozříznutí a vyčistění vše funguje perfektně. Relé sice navenek cvakalo a jakoby fungovalo, ale kontakty se asi spínaly/rozspínaly jak se zrovna podařilo. Kdyby někdo měl toto relé, koupím :super

[Edited on 14/7/11 07:58 j@m]

post-36554-14109618587696_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je cerny nebo hnedy ? (kdyztak radsi hod VIN pro presne urceni), rele tu urcite mam nekolik, cena 400 + posta

EDIT tak uz se zobrazuje fotka, takze vidim, ze hnede, tech tu mam nekolik, jeslti chces, napis adresu do SZ, poslu

[upravil dne 14/7/11 09:00 Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...