Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Bigbadjohnova C8


Bigbadjohn

Recommended Posts

Tak jsem se rozhodl, že našemu parníku založím vlákno. Takže trocha historie:

Parník (C8) se narodil v dubnu 2004 a do života mu bylo dáno toto:

- motor 2.2 HDi, 94 kW, FAP filtr

- pětistupňový manuál

- ABS

- ASR

- ESP

- airbag 6x

- imobilizer

- mlhovky

- posilovač řízení

- atermické čelní sklo

- boční okna tónovaná zelená

- osvětlená zrcátka ve slunečních clonách

- dualni digi klima

- chladnička na 3 nápoje

- manuálně stavitelné sedadlo řidiče

- přední sedadla otočná

- elektrická okna přední i zadní

- okenní rolety integrované v posuvných dveřích zadních dveřích a zadních oknech

- elektricky ovládaná + vyhřívaná + elektricky sklopná zrcátka

- central na DO

- radio

- venkovní teploměr

- osvětlení v předních dveřích

- elektricky ovládané posuvné zadní dveře na DO - neuvěřitelně praktická věc

- dešťové čidlo stěračů - po druhé výměně stíracích gumiček a několikerém důkladném omytí okna se senzor umoudřil a původní hodnocení \"neuvěřitelně nepraktická věc\" měním na \"praktická vychytávka, která někdy zazlobí\"

- automatické rozsvěcení světel při startu

- automaticky ztmavovací zpětné zrcátko

- automatická aktivace všech blinkrů při prudším brzdění

- automatické upozorňování na nezapnute pásy

- 5 sedadel

- kola 15\" plecháče - gumy 215/65/15

- palubni PC

- střešní nosiče

Tento popis jsem si půjčil od Ravela, který si ho půjčil od Shemíka, jen jsem ho upravil na svou káru. Tímto oběma děkuji.

Později bylo změněno či doplněno toto:

- doplněno tažné zařízení

- dokoupeny další plechové disky 15\"

- změna z M1 na N1 díky čemuž nemůžu použít více než 5 sedaček

V tomto stavu jsem auto koupil.

Pozdější úpravy provedené již mnou:

- dokoupeny látkové a gumové koberečky

- dokoupeny další dvě sedačky

- dodělán tempomat

Chystám se ještě přihřívání motoru předělat na nezávislé topení.

Změna z M1 na N1 provedená kvůli odpočtu DPH byla dle slov pánů z Citroenu provedena proti pravidlům, tedy nebyly odstraněny pásy ve třetí řadě ani znemožněno uchycení sedaček do poslední řady což mělo být provedeno např. navařením plotny přes úchyty, protože za místo k sezení se považuje takové kam lze umístit sedadlo. Ani přes toto pochybení při přihlášení auta nelze již změnit zařazení auta z N1 zpět na M1 a zvýšit počet sedaček. Více zde:

http://www.peugeot-club.com/topic/63748-zpetna-prestavba-c8-z-n1-na-m1/#968465

Auto jsme adoptovali dne 11.3.2011 coby čtvrtý majitel s najetými 200.171 km

Nyní má auto najeto 253.455 km

[upravil dne 13/6/13 21:45 od Bigbadjohn]

[upravil dne 20/8/13 07:55 od Bigbadjohn]

[upravil dne 10/1/14 22:58 od Bigbadjohn]

[upravil dne 28/1/14 09:06 od Bigbadjohn]

Upraveno uživatelem Bigbadjohn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zhruba 14 dní po koupi vozu jsem si všiml hlášky, která se začala objevovat po nastartování: Braking fault

Nejdřív jsem se vyděsil, zkontroloval zda brzdy fungují tak jak mají a ve všech režimech fungovaly tak jak měly. Tedy aspoň se mi zdálo, že je vše v pořádku, i když nebylo. Bližší informace zde:

Zatím to vypadá, že ta hláška je kvůli nevracejícím se zadním brzdám, což je částečně způsobeno lanovody ruční brzdy, které už mám u známého objednány včetně výměny a částečně kvůli přirezlým třmenům, což jsem trochu zlepšil nastříkáním oleje pod manžety. Zbytek snad odstraní při výměně lanovodů osobní mechanik mého vozu.

2.6. Na srazu jsem se dozvěděl, že tuhle hlášku může způsobovat taky posilovač brzd. I to je možné, protože mi rychle uteče podtlak z posilovače, když vypnu motor. U feliny to vydrželo i několik dní, tady je do druhého dne pryč.

19.9. Tak lanovody to nebyly, lanovody vyměněny, pístky rozhýbány a hláške se stále nepravidelně objevuje.

[upravil dne 2/6/11 23:18 Bigbadjohn]

[upravil dne 19/9/11 21:10 od Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím poslední závada byl nefunkční ventilátor klimatizace (topení i chlazení). Celá anabáze zde:

Co bylo ve skutečnosti příčinou a co byla jen shoda náhod se už asi nikdy nedozvím, leč poučení to bylo celkem drahé. Komu se nechtělo celou anabázi číst tak to stálo 4.000,- Kč, dva dny v opravně a týden vlastního šťourání + diagnostika u kámoše. Příčinou byla pravděpodobně mnou neodborně provedená dezinfekce klimatizace ajatinem přes ventilátor :(

[upravil dne 28/2/12 22:35 od Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mělo a má samozřejmě spoustu malých mušek, které však považuji za normální. Když člověk koupí auto po třech majitelích a 200.000 km tak musí počítat s tím, že se na něm vyskytnou jisté nedokonalosti. Tak například:

- na autě nesvítily 4 žárovky (obě zadní koncové 5W kuličky, přední levá parkovačka a osvětlení v pravých dveřích). Později přestalo svítit i podsvícení ovládání klimatizace.

- vše co mohlo být na autě nenamazané tak skutečně bylo suché (panty dveří, omezovače dveří, kolejnice posuvných dveří, táhla řazení, kolejnice sedaček i když sly posouvat celkem lehce)

- přední sklo je lehce naťuklé (mám to pojištěno)

- byla utržená roletka v levých posuvných dveřích, podařilo se mi ji sešít, výsledek je ucházející. Až seženu jinou tak ji vyměním. Edit 19.9.: O prázdninách jsem měl na týden z auta autobus (půjčil jsemsi ještě dvě sedačky dozadu) a vozil jsem v něm rodinu švagrové. No a někomu z dětí (dvě naše + dvě od švagrové) se podařilo pověsit roletku jen na jeden háček a otevřít dveře, takže je opět celá utržená a dokonce to odnesl i navinovací mechanizmus, takže jediná možnost je tu roletku vyměnit. Chjo :(

Nějaké další věci jsem již preventivně vyměnil, dokoupil nebo nechal zkontrolovat:

- filtry (palivový, vzduchový, pylový)

- nové koberečky

- kontrola a doplnění klimatizace a její dezinfekce

Na další se chystám (nechám si udělat):

- výměna oleje v motoru a v převodovce a výměna olejového filtru

- rozvodový řemen (i když prý byl měněn před 40.000 km)

- řemen pohonu příslušenství

[upravil dne 21/5/11 21:56 Bigbadjohn]

[upravil dne 19/9/11 21:14 od Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chtělo by to taky nějaké fotky tvého krasavce, ať vím, jestli tě někde nepotkávám. :D Jinak samozřejmě každé auto potřebuje svou péči, obzvlášť když má najeto už přes 200.000 km. Taky jsem už měl pár závad, které se vždy podařilo vyřešit, přestože to stálo nějakou investici - holt auta už jsou taková a lepší nebudou. :roll Každopádně ti přeju mnoho km bez nehod a závad a ať ti auto dělá jen radost. :super

P.S.: Který kamarád ti dělá diagnostiku? Používá origo Planet/Lexia? :papa

[upravil dne 21/5/11 11:46 Stifler]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo fotky nějaký dodám. Koupil jsem to na konci zimy a auto bylo pořád špinavý a teď když už by to šlo vyfotit tak zas nějak nemám čas. Ta diagnostika je tuším originál čína :D a kamaráda jmenovat nemůžu protože vím, že Tvé povolání je \"pomáhat a chránit\" :) Pokud bys taky rád využil jeho služeb, tak se s ním domluvím a řeknu Ti ;) A taky bych měl dotaz. Co to je za rozměr kol a pneumatik co máš teď nasazený na autě? Jinak ty hliníky vypadají fakt luxusně, ale ten profil gum se mi zdá na naše \"kvalitní\" silnice nějaký příliš nízký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že pracuju u \"pomahačů a chrápačů\" ještě nic neřeší, to neznamená nic špatnýho a určitě by to tvého kamaráda neohrozilo ;) A kdo mě prásknul, kde pracuju? Minimaxa? Nebo ses podíval na můj profil? Miník ví, že jsem hodnej a spolehlivej ;) Každopádně, když budu něco potřebovat zdiagnostikovat, tak si na tebe vzpomenu a ozvu se ;) Kola, co mám na autě jsou origo 16ky ze 406 Coupé (šíře ráfku je, myslim, 7\" a ET 12), rozměr gum je 215/55/R16. Na naše silnice je to ještě dobrej profil, na 306ce jsem měl profil 45 a to bylo už jiný kafe a to tam měl být správně profil 40 (na 17kách kolech - už mi to strejc v penuservisu odmátal přezouvat - takový galusky). :D Jinak každopádně půjdu do menších kol, až tyhle sjedu - max. tam dám 205ky, protože na těch 215kách je to už moc... A děkuju za chválu - tahle kola se mi vždycky moc líbila a 406ce neuveřitelně padnou. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar Stiflere, to kde pracuješ se tu už kdysi řešilo, když sem někdo nechtěl dát obrázky z kamery v autě, protože jel rychleji než se může a naříkal, že bys ho sejmul. Tak jsem kouknul do profilu a tam to máš napsaný. Jak píšeš, že ty Tvoje gumy jsou 215/55/16 tak na obrázku to vypadalo, že to je nižší profil. Jo a taky jsem dneska konečně vyfotil to svoje auto, tak sem snad už brzo dám nějaký obrázky.

[upravil dne 22/5/11 22:30 Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar Stiflere, to kde pracuješ se tu už kdysi řešilo, když sem někdo nechtěl dát obrázky z kamery v autě, protože jel rychleji než se může a naříkal, že bys ho sejmul. Tak jsem kouknul do profilu a tam to máš napsaný. Jak píšeš, že ty Tvoje gumy jsou 215/55/16 tak na obrázku to vypadalo, že to je nižší profil. Jo a taky jsem dneska konečně vyfotil to svoje auto, tak sem snad už brzo dám nějaký obrázky.

No, já že bych někoho sejmul? :D To byla asi jen srandička na můj účet ;) Já jsem hodnej. :mrk

Mně zase kola připadají, že mají ten profil velkej, ale uvidí se, až dám ty 205ky, to by se měl profil malinko zmenšit.

Fotky máš pěkný. :super Zajímá mě jedna věc - to \"křídlo\" na střeše je originál z výroby? To je jediná věc, co mi na tom autě moc nesedí. :myslim Dá se to sundat?

P.S.: Teď taky znám tvoje RZ a vůbec celé auto a taky tě nepůjdu někde za něco \"sejmout\". :D;)

[upravil dne 23/5/11 09:25 Stifler]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Stiflera:

Jak píše Laďa, to křídlo je střešní nosič, sundat se to dá, ale bez toho to nevypadá pěkně. Ono to na těch fotkách asi vypadá divně, ale ve skutečnosti to vzhledu hodně pomůže. Osobně bych to sundal, protože to zvyšuje spotřebu, ale natolik se mi to líbí a manželce taky, že jsem to tam zatím nechal. Hele s tím sejmutím to neber tak vážně, už nevím jakej byl přesněj výraz v tom původním vláknu o kamerách, ale dotyčný měl strach tam ten záznam dát kvůli nadměrné rychlosti. Tu rychlost jsi nekomentoval, ale nelíbilo se Ti předjíždění na plný čáře s čímž stoprocentně souhlasím, takový lidi bych nechal týden jezdit s hasičema k bouračkám aby viděli co svojí bezohlednou jízdou způsobují. To by snad potom aspoň polovina z nich dostala rozum. Nenajedu moc kilometrů, tak asi 1000 za měsíc, ale není snad týden abych aspoň jednoho takovýho blázna nepotkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to jsme tam ohledně toho videa do sebe rejpali (samozřejmě že nijak urážlivě) se Scratchem. :D To je takovej silniční pirát, ale už dost :xvul

k tématu: Nějak si nevybavuji, že bych viděl někdy nějakou C8ičku naživo s tím střešním nosičem, ale připouštím, že to může v reálu vypadat dobře. Samozřejmě, že je jasný, že spotřeba díky tomu stoupne, přecijen je to aerodynamická brzda, ale asi to nebude tak razantní rozdíl, aby to stálo za demontáž. ;) Každopádně se mi u takových velkých aut líbí ta řadička \"po ruce\". Měl jsem možnost služebně jezdit s VW Transporterem (r.v. 1996 nebo možná starší :myslim ) a tam ten klacek od země (o ruční brzdě ani nemluvim) nebyl moc praktický, ale i s tím se dalo jezdit. Tohle řešení na středovym panelu ale musí bejt úžasný a věřim, že se s tim parádně řadí. :super

Shrnuto a podtrženo: tvoje nálada to vystihuje - super parník.

Edit: Možná mě to taky inspiruje, abych založil nějaké extra téma pro svou limuzínu. :myslim Už se tady ta vlákna tolik rozmohla, že bych mohl taky něco vymyslet. :)

[upravil dne 23/5/11 14:44 Stifler]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s foliema na okna nepočítám, nechám to tak jak to je. A Stifler se bude asi hodně divit, ale na tom autě není jediná folie a to ani na zadním okně. Přední okno je reflexivní nebo jaký je správný výraz, boční jsou lehce tónované originál a zadní je hodně tmavé taky originál z výroby bez folií, ale na zadních dveřích, zadních výklopných oknech a na šoupačkách jsou na oknech roletky. Není tam tak vidět a nepraží tam tolik slunce. No a kdykoliv se nechají stáhnout dolů na rozdíl od folií. Na fotkch jsou roletky vytažené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...