Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Guľový čap+rameno=nastavenie volantu


Joe67

Recommended Posts

Dobrý deň. Cez týždeň mi v servise menili ľavé rameno s guľovým čapom. Následne som si dal spraviť geometriu, pretože volant bol vpravo.

Následne som vyrazil na diaľnicu a všimol som si dve veci.

1. Volant je mierne vpravo (zrejme nesprávne upevnenie volantu pri geometrii, v pondelok idem opätovne v rámci reklamácii na geometriu)

2. Volant pri zatočení doprava sa nevráti úplne do pôvodnej polohy, až po zabočení vľavo alebo po dlhšej trase rovno. Môže to byť tým, že mechanik pri výmene ramena a guľového čapu nenastavil na podvozku volant na nulu a tým pádom je mierne doprava s tým, že sa deje, čo som popísal?

Ak na diaľnici pustím volant, auto ide pekne rovno, neťahá ma do strán, v riadení nie sú žiadne kopance, ani žiadne iné nešváry.

Zaujíma ma predovšetkým odpoveď na druhú otázku. Ďakujem veľmi pekne.

Link to comment
Share on other sites

To neviem, nebol som pri samotnej oprave. Faktom však je, že pred výmenou ramena s čapom bolo všetko v poriadku.

To, čo som načrtol ako možnosť, som našiel na Opel fóre.

Ešte, aby som upresnil, čo som myslel pod tým, že sa nevráti úplne do pôvodnej polohy - ten rozdiel nie je veľký, pár milimetrov alebo sa mi to len jednoducho zdá preto, že volant nejde úplne do roviny a pocitovo to vnímam tak, že sa úplne nevráti. Som tak trošku puntičkár :roll

Mohla by byť i chyba, že jednoducho sa to na geometrii odfláklo a nastavilo sa to s volantom, ktorý nebol zrovnaný do roviny, ale mierne, no dostatočne vpravo?

[upravil dne 30.4.2011 16:40 Joe67]

[upravil dne 30.4.2011 16:51 Joe67]

[upravil dne 30.4.2011 16:57 Joe67]

Link to comment
Share on other sites

Pri geometrii je povinnosťou nastaviť volant rovno. Robí sa to tak, že volant sa zafixuje v polohe \"rovno\" pomocou odpruženej páky - zaprie sa o sedadlo. Potom sa upraví dĺžka oboch riadiacich tyčí, ľavej i pravej, tak aby každé koleso malo predpísanú zbiehavosť voči pozdĺžnej osi vozidla. Juj;)

Nevracanie volantu majú na svedomí zatuhnuté horné ložiská nad tlmičmi - vymieňajú sa obe strany, inak ti druhá zatuhne do pol roka tiež.

Že by tam mechanik niečo namontoval tak, že niečo viazne, to sa mi nezdá. Skôr to bude ten obvyklý dôvod - horné ložiská - akurát si si toho skôr nevšimol.

Link to comment
Share on other sites

Pochybujem, že by to boli ložiská, keďže som predvčerom menil horné uchytenia tlmičov a mechanici by si to nevšimli. Bol som sa teraz previesť autom a volant sa vracia, takže upresňujem svoje tvrdenie - bolo to len pocitové. Jediné, čo je pravda, volant je mierne vychýlený doprava. Pri geometrii tam nejakú tyč mechanik dával, no keď som mu volal, že volant je krivo, tak povedal \"to doladíme\", takže som mal pocit, akoby si bol vedomý, že to odflákol...

[upravil dne 30.4.2011 19:16 Joe67]

Link to comment
Share on other sites

Dá sa povedať, že odflákol. Robia to tak, že nastavujú len tú jednu stranu, ktorú akurát robili. Ale bohužiaľ, maličká odchýlka v dĺžke tyčí sa dosť zreteľne prejaví na volante. Mal by si s tým ešte pohrať - na jednej strane skrátiť a na druhej rovnako pridať.

Mohol by si si to napraviť aj doma, ak si trúfaš.

Demontáž volantu a presadenie nie je riešením.

[upravil dne 30.4.2011 19:20 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Bol som sa ešte raz previesť a vyslovene som sa zameral na vracanie sa volantu do roviny a z oboch strán je to rovnaké a v poriadku.

Idem budúci týždeň na v podstate \"reklamáciu\", takže mu dám ešte šancu :) Verím, že si dá tentoraz záležať.

Ďakujem za rady, ak by sa to nezlepšilo, ozvem sa. Prajem pekný večer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tak som zistil, v čom bola chyba. Rameno mi síce vymenili, avšak bolo od výroby vadné a v rámci reklamácie mi tam dali už poriadne, takže mi už volant nebehal podľa toho, či pridávam, nepridávam alebo brzdím.

Bol som na geometrii, mesiac aj niečo bol kľud. Lenže.

Tentoraz sa mi volant opäť vychýlil, opäť do pravej strany. Teraz je jednoducho vychýlený, nemá na to vplyv, či pridám alebo brzdím. Auto ide rovno, ale volant je vychýlený. Ako je to možné? :myslim Nemôže mať na to vplyv napr. zadná náprava, ktorej hodnoty geometrie nie sú úplne v norme, ale bolo mi povedané, že to sa na P206 nenastavuje?

[upravil dne 29.7.2011 od Joe67]

Link to comment
Share on other sites

To neviem, nebol som pri samotnej oprave. Faktom však je, že pred výmenou ramena s čapom bolo všetko v poriadku.

To, čo som načrtol ako možnosť, som našiel na Opel fóre.

Ešte, aby som upresnil, čo som myslel pod tým, že sa nevráti úplne do pôvodnej polohy - ten rozdiel nie je veľký, pár milimetrov alebo sa mi to len jednoducho zdá preto, že volant nejde úplne do roviny a pocitovo to vnímam tak, že sa úplne nevráti. Som tak trošku puntičkár :roll

Mohla by byť i chyba, že jednoducho sa to na geometrii odfláklo a nastavilo sa to s volantom, ktorý nebol zrovnaný do roviny, ale mierne, no dostatočne vpravo?

[upravil dne 30.4.2011 16:40 Joe67]

[upravil dne 30.4.2011 16:51 Joe67]

[upravil dne 30.4.2011 16:57 Joe67]

Bolo to tu uz riesene, vraj na vracanie volantu do povodnej polohy moze mat vplyv vymena ramena,. Je to sposobene tvrdostou gum ramena. Cize menili ti lave rameno a preto pri zatoceni doprava sa ti nevracia volant lebo gumy ramena su makke. Tiez som najprv nechapal princip, ale sa mi zda ze \"Pastorek\" to pekne popisal v jednej teme. SKus napisat jemu SS mozno ak som sa trafil bude ti to vediet vysvetlit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...