Jump to content
milda67

td nebo hdi?

Recommended Posts

Zdarec pánové,

uvažuji o koupi 406 kombika v dieselu, koukal jsem po bazarech a na netu a viděl,že je hodně druhů motorů. Pročetl jsem různá témata a jsem z toho dost doplašený,někde píšou,že lepší je td, někde,že hdi, někde zase,že hdi jen do 2,1, že 2,2 už stojí za prd. Chci se zeptat jaké máte zkušenosti vy? jezdím tak kolem 1000km týdně po dálnici, tak bych chtěl aby ten motor chvíli vydržel.Díky za reakce

[upravil dne 20/4/11 13:11 milda67]

Share this post


Link to post
Share on other sites

všechno je to o tom,v jakým stavu koupíš daný auto (motor) doporučuje se těžko, když na to příde, na oboje jsou drahý náhradní díly, naopak oboje může fungovat úplně dobře dlouho dobu..říkáš 406? takže auto kolem roku 2000-2004? to je na diesel docela dost,bude docela těžký sehnat zachovalej kousek..osobně bych šel do TDi, i když sem s HDi neměl nikdy problém, pocitově mi přijde lěpší..je to věc názoru..ostatně tu na foru je toho na tohle tema dost, pohledej..

EDIT: a já myslel,že když tam měl TDi,že myslí koncern auta..PSA ma jen TD, jak je psáno dále..

[upravil dne 20/4/11 13:14 Radek 306]

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,1 TD najdeš ve starém modelu, je to klasický diesel. HDi o objemu 2.0 (66 a 80 kW) a 2.2 je novější motor a najdeš ho v novém modelu (2 l možná že už i v posledních kusech starého r.v.99). Jestli chceš něco co ti vydrží tak to spíš záleží v jakém stavu to auto bude celkově. Záleží kolik peněz budeš mít na koupi auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 se v tdi?? tdi koupis tak asi oktavku nebo passata o dost starsiho nez 406. TDI je pracant Serou se tam turba ma tvrdej chod. HDI je nejmodernejsi vstrikovani nachylne na naftu problemy se vstrikovacema

Share this post


Link to post
Share on other sites

já vím,omlouvám se,to jsem zvoral já s tím tdi,už jsem to opravil :-))

o peníze ani tak nejde,když neseženu tady tak brácha mi to asi dotáhne ze švajcu,já to vidím tak na ten r.v. kolem 2000 mě spíš jde o to po čem jít,aby co nejmín žralo a chvíli vydrželo,potřebuju to tak na rok,pak by mělo být na novější.

[upravil dne 20/4/11 13:25 milda67]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono je to těžký něco vybrat, ale vzhledem k tomu, že píšeš, že jezdíš hodně po dálnici, tak bych nebral HDi 66kW, protože má kratší převody a bude mít při stejným stylu jízdy na dálnici větší spotřebu než HDi 80 kW. Na druhou stranu zase 66 kW má méně věcí, které můžou odejít ( spojka jednohmota, nemá intercoler... ).

Do starších TD bych já osobně už nešel...

Pak je ještě varianta 2,2 HDi což si myslím také není špatné, ale počítej, že zde zase jsou věci jako FAP filtr, dále pak 16V namísto 8V ( dražší výměna rozvodů než u 80 kW ), ale zase svezení je úplně jiné a když vykucháš FAP a zaslepíš EGR tak bych možná šel i to tohoto modelu.

Hlavně bych koukal po VINku a před koupí si nechal tady na fóru zjistit km. Nejlepší je koupit auto od prvního majitele a úplnou servisní historií.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zase píšeš, že najedeš 1000 km týdně, takže za rok to máš 48 000 km a za 2 roky seš na 96 000 km, což už je poměrně docela dost km.

Takže pokud koupíš zachovalý slušný auto, tak za něj vysmahnež víc peněz, ale zase na druhou stranu do něj krom oleje, filtrů, brzd... ( spotřební věci ) nebudeš třeba muset vrazit nic ( pokud se něco ovšem nepo... ). Naopak koupíš-li auto za pár šupů, tak nemůžeš počítat, že najedeš 100t km bez nějakých výrazných investic.

Další věcí je, že když koupíš HDi, tak ušetříš oproti TD i na palivu. Kdybych bral rozdíl ve spotřebě 1 litr, tak za těch 100t km ušetříš 1000 litrů nafty, což je cca 35 000 Kč.

Je hodně věcí na zvažování, nicméně si při koupi neukvap a pořádně si vše zjisti a projdi ( zejména servisní historii dle VIN a taky si nech změřit lak, jestli nebylo bouráno ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzín tě sežere při takovým nájezdu km...Já mám 2.0HDi 80 kW a se spotřebou se držím na cca 6 litrech.

Do benzínu bych šel pouze v případě, že bude mít auto LPG, tomu bych určitě rozuměl a cenově tě u plynu vyjde km ještě levněji než u nafty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napadla mě i taková věc jako za pár peněz ( např. 40 000 ) koupit třeba v německu kombi

3.0 V6 a nechat si dodělat plyn... Měl bys auto ve full výbavě se silným motorem a rozumnou spotřebou plynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten plyn není špatnej nápad, to by docela šlo,zkusím se pozeptat a uvidíme..jsem docela zaváhal,brácha tedka před 14dny ve Švýcarsku sehnal moc pěknou 406 2001, 2,0hdi,vyšla taky nějak kolem 40,ale chce si ji nechat,ani se nedivím :myslim

[upravil dne 20/4/11 14:46 milda67]

[upravil dne 20/4/11 17:10 milda67]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...