Guest Chozeluizskuner Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Ahoj.Měl bych dotaz,jestli se nějak nedá poznat jestli nemám poškozenou pumpu klimatizace.mám Digitální klimu a rok není naplněná.předtím byla manuální,na digitální byla předělána na mojí žádost při koupi auta.ale to jde stranou.skoro pokaždé když auto nastartuju tak se mi automaticky zapne A/C.okamžitě vypínám jelikož vím že nemám náplň (ale je možné že sem někdy zapoměl,nebo přítelkyně) v neděli mi bylo od OK406 zděleno že není dobré když klimatizace neni naplněná,že by se mohla zničit pumpa klimatizace.Teď se bojím že jí nechám naplnit a klima nepůjde.je nějaký způsob jak zjisti její funkčnost? před měsícem sem byl na diagnostice ta nevykazoval žádné problémi.předem děkuju za názory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest servisman Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 je tam senzor tlaku pokud tam není potřebný tlak v klimě tak by se neměl spustit kompresor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Digi klima velí A/C, protože chce sušit vzduch na okno. Ale pokud není tlak, tak spojka kompresoru nesepne. (Tedy pokud je to správně namontované a někdo neproklemoval to čidlo) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chozeluizskuner Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 je tam senzor tlaku pokud tam není potřebný tlak v klimě tak by se neměl spustit kompresor Děkuju ti.. uff docela mě mrazilo na zádech než sem dostal odpověď.A tak mám ještě jednu doplňující otázečku.jelikož teď zrovna penězma nesrším,myslíte že to můžu odkládat dál nebo je lepší mít ji naplněnou... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Já bych to řešil až potom. Zřejmě dojdeš k tomu, že je díra v předním chladiči, a v soli bys nový zbytečně ničil. A kdybys někde ťuknul, tak škoda peněz. Začátek dubna je ten správný okamžik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chozeluizskuner Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Zřejmě dojdeš k tomu, že je díra v předním chladiči. Nestraš... to auto bylo minulej rok do šroubku rozebraný tak to by mi tam snad mechanik nedal....daj se takovéto závady zjistit i jinak než zbytečně vyhozenejma penězma za naplnění? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demo Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 unik se da zjistit jedine novou naplni s barvivem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Pokud si vzpomínám, tak to (v případě velké díry a orientační zkoušky) plnil něčím levným, ale už si nepamatuju... Že by nějaká stará náplň? Protože velkou díru najde hned, poslechem, nebo čuchometrem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sukpavel Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Dá se to zjistit natlakováním dusíkem a zjistíš hned, jestli se strácí tlak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chozeluizskuner Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Dá se to zjistit natlakováním dusíkem. takže myslíš že když si pojedu plnit klimu tak mám vyhledat někoho kdo má i tuto možnost? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximum Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 ja som dlho riesil probelm s klimou, stale neaky unik, plnenie som riesil chladnickarom, plnil som klimu asi 5 krat, kym sme to vyriesili a klima sa opravila. Tych 5 plneni ma vyslo menej ako jedno plnenie v servise. Samozrejme, ze to plnenie u chladnickara sa neda porovnat s plnenim na masine, kde ti to nadavkuje tolko media kolko potrebujes. Mne tam nakoniec dal menej media ako je potrebne, lebo pri zapnuti klimy to cca 5 sekund syci, co znamena, ze je tam malo media, ale chladi to uplne v poho, teda v lete to chladilo, akurat na volnobeh to uz nechladil otak ako malo, ale to sa poriesi potom na jar, ked to pojdem dat naplit na origo masinu. Takze neviem kolko stoji plnenie tym skusobnym dusikom, ale z vlastnej skusenosti radim najst neakeho chladnickara na take pokusy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximum Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 btw. ked je uz rec o klime, tak minule ked so msadol do auta, tak bolo vonku 1 stupen C. Neviem preco ,ale zapol som klimu, myslel som ,ze nezopne kompresor, lebo som mal za to, ez ked je vonku pod 4 stupne, tak by sa kompresor nemal rozbehnut, ale ten normalne bezal, aj som pozrel pod kapotu, ci sa toci spojka kompresora a bezalo to. Je to tak spravne? Nie je chyba v neakom teplotnom cidle, ze neodpoji kompresor ked je vonku pod 4 stupne? Myslim, ze som tu cital, ze moze zamrznut vyparnik alebo nieco take. Hm ale zase logicke mi pride, ze klima funguje aj v zime na odhmlievanie okien. Takze otazka znie, ide vam klima aj v takej kose? Mam automaticku klimu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OK406 Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Klimatizace je jak lednička, taky se nenaplňuje a nedoplňuje. Je to uzavření okruh. Pokud je málo náplně a klimatizace se nastavý na nejniší stupeň chlazení, tak fouká vlažně. Pokud ale neměl Chozeluizskuner od začátku naplněnou klimatizaci, tak těžko soudit, zda-li je v pořádku a nebo není. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sukpavel Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Dá se to zjistit natlakováním dusíkem. takže myslíš že když si pojedu plnit klimu tak mám vyhledat někoho kdo má i tuto možnost? Určitě v mi klimu plníme a při plnění si plnička udělá vákum, jako test těsnosti a pokud vákum neprojde, klimu nenaplní, je tam ovšem problém že vákum nemá takový podtlak jako je tlak klimy, tak se může stát, že se to projevý až při naplnění. Taky se stává, že při drobné prasklině na hadici tuto prasklinu podtlak utěsní. V tom případě používáme dusík na natlakování. Je také při plnění zjistit kolik tam je oleje, jestli tam vůbec je, a doplnit správné množstvý. Pokud je klima dlouho prázdná určitě udělat proplach a asi bych vyměnil vysoušeč. Ledničkáři to dělají cca 500 my to děláme cca 700 + 40haléřů za gram chladiva. A pokud řekneš že jevíš jestli je těsná, že by to chtělo vyzkoušet, určitě tam nebude nikdo cpát hned chladivo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chozeluizskuner Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Dá se to zjistit natlakováním dusíkem. takže myslíš že když si pojedu plnit klimu tak mám vyhledat někoho kdo má i tuto možnost? Určitě v mi klimu plníme a při plnění si plnička udělá vákum, jako test těsnosti a pokud vákum neprojde, klimu nenaplní, je tam ovšem problém že vákum nemá takový podtlak jako je tlak klimy, tak se může stát, že se to projevý až při naplnění. Taky se stává, že při drobné prasklině na hadici tuto prasklinu podtlak utěsní. V tom případě používáme dusík na natlakování. Je také při plnění zjistit kolik tam je oleje, jestli tam vůbec je, a doplnit správné množstvý. Pokud je klima dlouho prázdná určitě udělat proplach a asi bych vyměnil vysoušeč. Ledničkáři to dělají cca 500 my to děláme cca 700 + 40haléřů za gram chladiva. A pokud řekneš že jevíš jestli je těsná, že by to chtělo vyzkoušet, určitě tam nebude nikdo cpát hned chladivo. děkuji za info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Klimatizace je jak lednička, taky se nenaplňuje a nedoplňuje. Je to uzavření okruh. Pokud je málo náplně a klimatizace se nastavý na nejnižší stupeň chlazení, tak fouká vlažně. Pokud ale neměl Chozeluizskuner od začátku naplněnou klimatizaci, tak těžko soudit, zda-li je v pořádku a nebo není. Oldo, myslel jsem, ze mas lepsi prehled, tohle co tu rikas je naprosty nesmysl a v tomhle pripade bych doporucil radeji zdrzet se komentaru, nez nekoho vydesit takovyma polopravdama a nesmyslama a) poskozeni systemu klimatizace v aute brani tzv. presostat, ktery nedovoli spusteni kompresoru pri nedostatecnem tlaku chladiva, pokud je malo naplne, tak jak pises, tak spojka kompresoru vubec nesepne a proto nejde vzduch z vydechu chladny, ale stejne teply jako je venku nebo lehce ohraty od radiatoru pod palubkou b) urcity unik chladiva je u kazdeho systemu bezny (koneckoncu i u te lednicky k nemu muze dojit a starsi mrazaky se bezne v domacnostech doplnovaly), sice je to system uzavreny,ale nejaka netesnost se vzdy najde, v aute je pak nejvetsi zkouskou pro hlinikove trubky klimatizace styk s posypovou soli v zime, ta je rozezira a dokaze z nich udelat doslova prach, takovy chladic klimatizace, na prvni pohled vcelku dobry, muze byt deravy jako reseto spoustou mikroskopickych direk, takze napln velice snadno utece, jak uz zde bylo zmineno, je doporuceno nechat klimu zkontrolovat alespon jednou za dva roky. Ja tak vetsinou delam pred zacatkem sezony pri prilezitosti prezouvani letnich pneu nekdy koncem dubna - v pneuservisech mivaji plnicky klimy a neni problem nechat pripojit, zjistit tlak a mnozstvi chladiva a dle potreby za par korun doplnit. Doplnit je vetsinou treba i olej, ktery obiha systemem a maze kompresor. Pokud pak zustane okruh delsi dobu bez tlaku, je velmi doporuceno vymenit vysousec (bud je to samostatna nadobka zepredu na kastliku baterky nebo u noveho modelu 406 je pak patrona zasroubovana do chladice klima) takze priste radeji nejdrive zjistit nejake info a pak radit [upravil dne 1/12/10 20:12 Ferry] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximum Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 tak po mojich nespocetnych peripetiach s klimou tu mam zase dalsi problem. Dnes som zistil, ze klima nechladi(v sobotu chladila). Rele pocut, ze cvakne, ventilator sa toci, ale nezopne kompresor. Spojka sa netoci. Myslim, ze tam mam malo chladiva, ale trosku mi vrta v hlave, ze preco sa rozbehne ventilator, ked tam je malo chladiva? Som myslel, ze ked neide kompresor kvoli mnozstvu chladiva, tak sa nerozbehne ani vrtula. Moze byt, ze vrtula sa roztoci, ale kompresor uz nie? Dufam, ze sa nevysypal zase kompresor, lebo to by ma uz vazne drblo... To, ze som tam mal menej chladiva ako je potrebne som vedel. Lebo, ked som zapol klimu, tak najprv to zasycalo... V najblizsej dobe so msa chystal nanovo naplnit klimu, ale zatial nie je cas. Zajtra skusim napriamo zapojit kompresor, ci zopne spojka. Zaujima ma iba to, ci uz mal niekto taky problem, ze rele zoplo, ventilator sa tocil, ale spojka na kompresore nie. Dik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximum Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 tak som skusil na priamo dat kompresor od baterky, najprv pri vypnutom motore a jasne som pocul ako cvaka spojka, takze kompresor je v poriadku, potom som bol dat doplnit chladivo, bolo ho tam trosku menej, tak sa to doplnilo, ale kompresor aj tak nenabehne. Rele cvakne, otacky sa zakolisu, vrtula bezi, ale kompresor nie, tak som to dal zase na priamo a kompresor bezal a klima chladila. Ale ako som ho mal napriamo ,tak odniekial mi stupal dym, mam pocit, ze od kompresora. Tak som to radsej odpojil. Spojka na kompresore ide tocit lahko rukou. Este som skusil odpojit tlakove cidlo a prepojit dva a dva kontakty, ale to iste, ventilator bezi a kompresor nie. Este mi napadlo, ci kompresor nema niekde poistku. Kontroloval som vizualne vsetky a vyzeraju byt v poriadku. Neviete, ktora poistka je od kompresora? Dik za kazdu radu. EDIT: este sa spytam, ze ako zistim, ci mi neodislo rele v BSI na ovladanie klimy? Rele po stlaceni AC cvakne a zapne sa ventilator + otacky motora zakolisu. Ovlada to rele aj spustenie ventilatora a tie otacky? Mozem z toho usudzovat, ze je dobre? Alebo moze byt zle, aj ked cvaka? [upravil dne 28.4.2011 00:26 maximum] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximum Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 nikto nic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowwwa Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 Pozor na to pripojovani na baterku - musi byt spravne plus a minus. V tom konektoru u elektromagnetu je dioda, kdyz to pripojis obracene tak shori - a to vetsinou takovym zpusobem, ze ma zkrat, takze po pripojeni zpatky k jednotce shori i pojistka. Jestli je to tenhle pripad, tak budes muset vydlabat diodu z konektoru a dat tam jinou, prip. vymenit celej elektromagnet a pak pojistku. Bez diody nedoporucuju zkouset, vystup u digiklimy je spinanej tranzistorem a ten by to nemusel prezit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.