neutral Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Zdravim. Kámoš chce koupit starší 106,ale sou na tom řezaný pružiny na předku. Tak jestli to prej nemůže dělat bordel. [upravil dne 26.11.2010 11:09 neutral] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattoni1425 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 může jako každý auto co to tak má. dle mého laického názoru ta pružina má nějakou tvrdost a když to uřízneš snížíš počet závitů tak se ta tvrdost zmenší dle mě to budě měkčí. ale možná plácám kraviny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neutral Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 To je jasný. Ale něco zásadního, třeba jestli nemůže vyskočit. Aby to vydrželo chvilu než koupí nové. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeny Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 neplácáš, uříznutím se zničí úplně charakteristika tý pružiny. A hlavně nebude pořádně dosedat. Nechápu, jak někdo takovou prasárnu vůbec může udělat:blicismajlik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neutral Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 Taky bych si radši počkal a koupil sníženou. Ale jde o to jestli to neovlivní bezpečnost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kujon106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Podvozky nejsou dneska vůbec drahý. Nebo třeba jen sporotvní pružiny, ty jsou samo ještě levnější. Od takovýho vidlák_tuzingu alá řezání pružin rychle ruce pryč. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neutral Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 Ale nikdo tady nechce nic řezat. Tam už to tak je. Jen sem se ptal jestli to není o hubu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeny Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 jestli to auto fakt chce, tak ať ukecá kvůli tomu nějakou slevu, aby si hned mohl koupit jiný pružiny. Každopádně při koupi přijet s podvalem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neutral Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 No cena je uz tak nizka,tak nvm jestli mu da slevu. Na naovy bude mit behem pristiho roku bo tam sou i jiny veci co potrebujou \"doladit\". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattoni1425 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 tak jako dosedat to bude stejně protože origo tlumič vlastně končí v tom ohybu takže v tom bych problém neviděl ale taky jsem odpurc řezání a podobným kouskům. raději si zaplatím i když teď jsem neuváženě koupil první levný podvozek a nebyla to dobrá koupě...po 3 měsících šel dolů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neutral Posted November 25, 2010 Author Share Posted November 25, 2010 Jasný. chcem jezdit spolu a spolu ty auta překopávat. Tak pokud to ničemu nevadí,tak to může vzít. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeny Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 já v tom problém vidim, závěrný závity nejsou na tý pružině jen tak:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattoni1425 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 jo jasný neříkám že to nebude dělat problémy už jen to že je to postavený dle zatížení nápravy a celý seto rozhází budu se muset kouknout na pružiny co mám v práci v kanceláři na zemi... uvidím jak jeto zakončený a dle toho pochopím asi tvůj názor jeny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Tak nevím nejsem teda zastánce řezání pružin ale myslím že je to naopak,když vezmete dvě stejné pružiny jednu o třetinu uříznete a položíte na ně stejný závaží tak na které z nich víc klesne závaží? ale každopádně si to ověřím:) [upravil dne 25/11/10 21:04 ygnor206] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Neutral: Není ti nějak divnej nadpis tohodle vlákna?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattoni1425 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Tak nevím nejsem teda zastánce řezání pružin ale myslím že je to naopak,když vezmete dvě stejné pružiny jednu o třetinu uříznete a položíte na ně stejný závaží tak na které z nich víc klesne závaží? ale každopádně si to ověřím:) [upravil dne 25/11/10 21:04 ygnor206] nevím no asi máš pravdu, ale říkám si že asi když bude souměrné vinutí a uřízneš ho tak asi bude tvrdší ale když bude vinutí nesouměrné střed vic od sebe a na kraji se bude vinout víc závitů tak kdyžto uříznu tak změním celou stavbu toho tlumení ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeny Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 u toho zatížení záleží jestli ta pružina má progresivní, lineární nebo degresivní charakteristiku, podle toho potom vypadá ta tuhost pružiny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ygnor206 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 No pokud měl řízlý původní péra tak ty by měly být souměrný a mělo by to být tvrdší asi:myslim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAJA106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Takže asi takhle: na tuhost pružiny má hlavní vliv průměr drátu, z kterého je vinutá, průměr pružiny, do kterého je drát svinutý a materiál drátu. Tzn. za předpokladu, že má lineární char(což nejspíš nebude, předpokládám progresivitu na konci zdvihu). tak pakliže jí někdo seřízl, tak tuhost zůstala stejná (jelikož i úhel stoupání je stále stejný (to by jí musel seříznout a natáhnout). Prostě z toho plyne, že tuhost je stejná, auto nižší, ale je mnohem větší riziko, že pružení půjde na doraz. To, že ta pružina nejspíš blbě sedí netřeba zmiňovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kujon106 Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Jak tak koukám na wiki, tak tuhost pružiny je definována vztahem F - velikost síly působící na pružinu (těleso) Δl - rozdíl délek před stlačením a po stlačení. Z čehož plyne, že když se seřízne, tak má vyšší tuhost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.